دانستنی های سفر

سفر به دبی در ماه رمضان چگونه است؟

به گزارش تودی تریپ به قلم الی گشت دبی، شهری پر زرق و برق و مدرن، در ماه رمضان فضایی خاص و معنوی پیدا می کند. اگر در این ماه قصد سفر به دبی را دارید، باید خود را برای تجربه ای متفاوت از این شهر آماده کنید.

روزهای آرام تر و ساعات کاری کوتاه تر

در ماه رمضان، دبی کمی کندتر از حد معمول به نظر می رسد. ساعات کاری ادارات و مغازه ها کوتاه تر می شود و بسیاری از مردم برنامه های خود را برای تطبیق با ساعات روزه داری تغییر می دهند. اگر برای کار به دبی سفر می کنید، جلسات خود را در اواخر صبح یا اوایل بعد از ظهر برنامه ریزی کنید، زیرا بسیاری از دفاتر بعد از ساعت 16 باز نمی شوند.

آداب و رسوم ماه مبارک رمضان در دبی

با غروب خورشید، صدای شلیک توپ در شهر طنین انداز می شود و زمان صحبت فرا می رسد. در این مدت مسلمانان روزه دار با خوردن خرما و نوشیدن آب روزه خود را افطار می کنند.

خوردن و آشامیدن در اماکن عمومی

خوردن، آشامیدن و سیگار کشیدن در اماکن عمومی در طول روز تا غروب آفتاب ممنوع است. این قانون شامل همه مردم اعم از مسلمان و غیر مسلمان می شود.

رستوران ها و کافه ها در ماه رمضان

با وجود ممنوعیت خوردن و آشامیدن در مکان های عمومی، رستوران ها و کافه های زیادی در دبی وجود دارد که در طول روز غذا و نوشیدنی را به گردشگران عرضه می کنند.

افطار تجربه خوشایندی است

یکی از سنت های جالب ماه مبارک رمضان افطار است. در این مدت چادرهای سنتی در گوشه و کنار شهر برپا می شود و بوفه های مفصلی برای پذیرایی از مردم اعم از روزه دار یا غیر روزه دار آماده می شود.

نوشیدن الکل در ماه رمضان

در سال های اخیر، دبی در مورد قوانین نوشیدن ماه رمضان برای غیر مسلمانان انعطاف پذیرتر شده است. اگرچه بسیاری از بارها در طول روز بسته هستند، بسیاری از آنها پس از غروب آفتاب باز می شوند.

نکات سفر به دبی در ماه مبارک رمضان:

  • به ساعات کار کمتر ادارات و مغازه ها توجه کنید.
  • از خوردن، آشامیدن و سیگار کشیدن در اماکن عمومی در طول روز خودداری کنید.
  • برای افطار به یکی از چادرهای سنتی بروید و این تجربه فوق العاده را امتحان کنید.
  • اگر می خواهید الکل بنوشید، به هتل ها یا بارهای دارای مجوز مراجعه کنید.
  • به فرهنگ و آداب و رسوم مردم احترام بگذارید و لباس مناسب بپوشید.

سفر به دبی در ماه رمضان فرصتی برای تجربه فرهنگ و سنت های اسلامی از نزدیک است. با رعایت قوانین و رعایت آداب و رسوم مردم می توانید سفری فراموش نشدنی و معنوی به این شهر داشته باشید.

تحریریه تودی تریپ

ما در تودی تریپ سعی می کنیم بهترین راهنمای سفر برای تجربه یک سفر لذت بخش را برای شما فراهم کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا