ایران گردی

زیباترین جاذبه‌های عسلویه

تودی تریپ: عسلویه شهری بندری و مرکز بخش عسلویه، شاخه ای از استان بوشهر در جنوب ایران و در ساحل خلیج فارس است. منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به میدان گازی پارس جنوبی واقع در میانه خلیج فارس (جنب میدان گنبد شمالی قطر) دسترسی دارد.

دریای خروشان و سرزمین ملوانان باهوش از دیگر معانی است که از عسلویه گرفته شده است. این شهرستان در مجاورت استان های فارس و هرمزگان قرار دارد و به همین دلیل از موقعیت جغرافیایی خوبی برخوردار است.

جاذبه های دیدنی عسلویه

پارک ملی نایبند

منطقه حفاظت شده «نایبند» در ساحل شهر «عسلویه» قرار دارد. پارک ملی نایبند اولین پارک ملی دریایی کشور در ساحل خلیج فارس است. در این منطقه حفاظت شده، گردشگران می توانند هر آنچه را که می خواهند تجربه کنند، از طبیعت لذت ببرند.

حیاط وحشی منحصر به فرد و انبوه حیواناتی مانند قوچ، آهو، پلنگ، میش و گونه های کمیاب مانند گوزن هندی (جبیر) در این منطقه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

زیباترین جاذبه های عسلویه

از نظر پوشش گیاهی نیز وجود درختان حرا در این منطقه زیبایی سواحل خلیج فارس را دو چندان کرده است. درختان و درختچه هایی مانند: استبرق، انجیر معبد، سمور و انار شیطان در این پارک ملی به چشم می خورد.

یکی دیگر از زیبایی های منحصر به فرد این منطقه وجود تپه های مرجانی و دیدن لاک پشت های زیبایی است که برای تخم گذاری به این ساحل می آیند. صحنه ای به یاد ماندنی از دوستی طبیعت و حیوانات را می توان در این شهر و ساحل زیبای آن تجربه کرد.

آبشار درزو

آبشار درزو که یکی از دیدنی های زیبای عسلویه است در روستای آخند یکی از بخش های مرکزی شهرستان عسلویه قرار دارد. طبیعت بکر و چشمه این روستا همه را متقاعد می کند که با نزدیک به یک ساعت پیاده روی برای دیدن این تنگه و آبشار زیبا به این منطقه بیایند. آب آبشار درزو از کوه درزو سرچشمه می گیرد و در دامنه آن دریاچه ای پر آب دارد که محل مناسبی برای شنا و استحمام است.

زیباترین جاذبه های عسلویه

وجود بسیاری از گونه های گیاهی منحصر به فرد به ویژه در اطراف چشمه ها و آبشارها بر زیبایی طبیعت بکر آن می افزاید.

آدرس آبشار درزو: 15 کیلومتری عسلوه – روستای آخند

چشمه کلات

در مجاورت شهر عسلویه روستایی به نام کلات وجود دارد. وقتی وارد این روستا می شوید و با طبیعت آن روبرو می شوید فراموش می کنید که این روستا در استانی صنعتی و منطقه ای پر از سکوهای گازی و نفتی قرار دارد.

زیبایی کوه و صخره در کنار طبیعت سرسبز و از همه جذابتر چشمه پرآب از ویژگی های این روستای زیباست. وجود نخل های سر به فلک کشیده در میان کوه ها و طبیعت، منظره ای جذاب به ویژه در فصول سرد سال و در ایام نوروز ایجاد می کند.

جاذبه های زیبای عسلویه

جنگل حرا

حرا که یکی از شگفتی های گیاهان است در پارک ملی نایبند یافت می شود. این جنگل توسط درختچه های کوچکی تشکیل شده است که برای رشد خود از شوری آب دریا تغذیه می کنند و حتی در صورت غوطه ور شدن کامل به حیات خود ادامه می دهند.

زیباترین جاذبه های عسلویه

همچنین در زمان، جدا از آب، مانند شناور شدن در آب با ریشه های آویزان است. درختان حرا در فصول سرد و گرم پذیرای بسیاری از پرندگان مهاجر و ساکن هستند.

اسکله نخل تقی

در غرب شهر عسلویه شهر ناهل تقی قرار دارد. علت نامگذاری این شهر به نخل تقی وجود نخل های فراوان است که چهره شهر را متفاوت کرده است. این شهر دارای اسکله ای به همین نام است که از آن می توان منظره زیبایی از لنج ها، قایق ها و کشتی ها را مشاهده کرد.

پارک کنار این اسکله نیز نخل تقی نام دارد و دارای تمامی امکانات رفاهی مانند رستوران، کافه، زمین بازی کودکان، محوطه پیاده روی با منظره دریا است که این پارک را به انتخابی مناسب برای یک روز فراموش نشدنی تبدیل کرده است.

روستای توریستی عسلوه پازارگاد

این روستای زیبا که توسط شرکت عملیات غیرصنعتی پاسارگاد برای تقویت روحیه کارگران این ناحیه صنعتی تأسیس شده است، به تدریج در منطقه رونق گرفته و اکنون به یک منطقه تفریحی مهیج برای عموم مردم تبدیل شده است.

زیباترین جاذبه های عسلویه

این دهکده بزرگ دارای امکانات زیادی مانند بازی های دریایی مختلف مانند جت، جت آبی، کشتی های کوسن، سه چرخه آبی، پاراسلینگ و غواصی است. واحدهای اقامتی لوکس با طراحی داخلی متفاوت مانند آپارتمان های لوکس، ویلاهای شناور شبی فراموش نشدنی را برای شما رقم خواهند زد.

بازار صنایع دستی، رستوران ها، کافه ها، ساحل اختصاصی، باغ پرندگان از دیگر تفریحاتی است که در این روستا برای مسافران تدارک دیده شده است. اگرچه این منطقه همچنان به امکانات تفریحی و رفاهی مجهز می شود، اما با تکمیل روستای پازارگاد، ونیز را به ایران آورده ایم.

روستای ساحلی بنود

در حدود 40 کیلومتری شهر عسلویه روستای ساحلی زیبایی به نام «بنود» وجود دارد. روستایی آرام و کم جمعیت، واقع در کنار زیباترین سواحل جنوب کشور. سواحل شنی این روستا در بین تمام روستاهای جنوب کشور بی نظیر و مکانی برای تفریح ​​و بازی های ساحلی برای علاقه مندان به این مناطق است. زیبایی سواحل این روستا و آرامش آن در سال های اخیر آن را به محل فیلمبرداری فیلم ها و برنامه های تلویزیونی تبدیل کرده است.

زیباترین جاذبه های عسلویه

به تدریج برخی از نقاط این سواحل قابلیت تبدیل شدن به شهر طبیعی سینما را دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا