راهنمای سفر

راهنمای سفر به کوش آداسی ۱۴۰۳ + هزینه تفریحات، اقامت و غذا

کوش آداسی یکی از شهرهای ساحلی ترکیه در کنار دریای اژه در استان آیدین است که با توجه به جاذبه های گردشگری ساحلی و دریایی خود سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. معمولا شهرهای ساحلی ترکیه مانند آنتالیا، مارماریس و کوش آداسی برای گردشگران ایرانی هم محبوبیت زیادی دارند. اگر تا به حال تجربه سفر به خارج از کشور و یا شهرهای ساحلی ترکیه را نداشته اید توصیه می کنیم راهنمای سفر به کوش آداسی را مطالعه کنید و سپس اقدامات لازم برای سفر را انجام دهید. در این مطلب از تودی تریپ به بررسی جاهای دیدنی کوش آداسی، هزینه های سفر، بهترین زمان سفر، حمل و نقل، هتل ها و رستوران های این شهر می پردازیم.

کوش آداسی کجاست؟

قبل از هر چیزی ابتدا باید بدانیم که کوش آداسی کجاست؟! این شهر در کشور ترکیه، استان آیدین و در بخشی از سواحل دریای اژه قرار گرفته است. از جمله مهمترین شهرهایی که در همسایگی کوش آداسی قرار دارند، می‌توان به سلجوق در شمال، گرمنجیک در شمال شرق و سوکه در جنوب شرق اشاره کرد.

همچنین این شهر زیبا تنها به اندازه ۹۵ کیلومتر از ازمیر و ۷۱ کیلومتر از مرکز شهر آیدین فاصله دارد. مکان‌های زیبا و مناطق دیدنی کوش آداسی هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند.

اطلاعات شهری کوش آداسی

اطلاعات شهری کوش آداسی شامل موارد زیر است.

اختلاف ساعت با تهران ۱ ساعت و نیم عقب تر
جمعیت ۶۴,۳۵۹ نفر
پول رایج لیر
زبان رسمی ترکی
دین رسمی اسلام
کد شماره گیری ترکیه ۹۰+
پیش شماره کوش آداسی ۲۵۶
پلیس ۱۵۵

آب و هوای کوش آداسی چگونه است؟

از نظر آب و هوا باید گفت که معتدل و مدیترانه‌ای است، به طوری‌که در تمام فصل‌ها امکان سفر به این شهر وجود دارد و دمای هوا شما را اذیت نخواهد کرد. باید اشاره کنیم که این شهر تابستان‌های اذیت کننده‌ و زمستان‌های سردی را ندارد، پس به‌طور حتم  یکی از بهترین مقاصد شما ، سفر کوش آداسی است.

بهترین فصل سفر به کوش آداسی

در این قسمت از راهنمای سفر به کوش آداسی درباره بهترین فصل سفر به این شهر صحبت می‌کنیم. این شهر مشرف به دریای اژه بوده و آب و هوای مدیترانه‌ای دارد که باعث می‌شود زمستان‌های آن معتدل و تابستان‌های آن گرم و گاهی مرطوب باشد. بهترین فصل سفر به کوش آداسی از اردیبهشت تا آبان(از ماه می تا اکتبر) است. در این بازه زمانی گردشگران می‌توانند حداقل از ده ساعت آفتاب روزانه بهره‌مند شوند و از تفریحات آبی لذت ببرند.

با فرا رسیدن تابستان دمای هوای این شهر به ۳۳ سانتی‌گراد می‌رسد که باز هم برای سفر مناسب است. همچنین در زمستان‌ها آب و هوای کوش آداسی سرد می‌شود و بیشترین دما ۱۴ درجه و کمترین دما ۶ درجه سانتی‌گراد است. جالب است بدانید این شهر حتی در زمستان‌های سرد و برفی هم پذیرای گردشگران زیادی است. در صورتی که در فصل زمستان قصد سفر به کوش آداسی را دارید حتما لباس‌های گرم و مناسب همراه ببرید.

شلوغ‌ترین ماه‌های کوش آداسی به ترتیب جولای، ژوئن و می هستند که این شهر زیبا میزبان گردشگران زیادی از گوشه و کنار دنیا خواهد بود. به همین خاطر قیمت بلیط های هواپیما و هتل‌ها در این ماه‌ها بسیار زیاد است. البته اگر هتل خود را از چند ماه قبل رزرو کنید، تا حدودی می‌توانید هزینه‌های خود را کاهش دهید.

خلوت‌ترین ماه کوش آداسی هم نوامبر است، از این رو قیمت‌ها به طور شگفت انگیزی پایین خواهد آمد. بنابراین در ماه نوامبر می‌توانید با ارزان‌ترین قیمت‌ها به این شهر زیبا سفر کنید.

چطور از فرودگاه ازمیر به کوش آداسی برویم؟

برای رفتن به کوش آداسی باید بلیط هواپیما به مقصد ازمیر بگیرید. این فرودگاه در فاصله ۹۵ کیلومتری از شهر کوش آداسی واقع شده و از مهمترین فرودگاه‌های ترکیه به شمار می‌رود. شما می توانید پس از رسیدن به فرودگاه عندنان ازمیر با استفاده از تاکسی، اتوبوس، قطار یا کشتی های مسافربری به مرکز شهر کوش آداسی و هتل مورتان بروید. بسته به نوع وسیله نقلیه‌ای که انتخاب می‌کنید، مدت زمان بین ۱ الی ۲ ساعت در راه خواهید بود.

همانطور که گفتیم فرودگاه عدنان ازمیر جز یکی از بهترین فرودگاه‌های ترکیه است و از امکاناتی نظیر دستگاه خودپرداز، رستوران اسنک بار، فست فود، اتاق کنفرانس، کلینیک، ۲۲۰۰ جای پارک و همچنین فروشگاه‌هایی برای خرید سوغاتی نیز بهره‌مند است.

توجه داشته باشید که اگر با تور کوش آداسی قصد سفر به این شهر ساحلی دارید می‌توانید در حین رزرو تور حتما درخواست ترانسفرهای ازمیر تا هتل در کوش آداسی را هم به مشاوران سفر علی بابا یا درون سایت ارائه دهید، تا دیگر نگران هیچ چیز نباشید چرا که به محض خروج شما از هواپیما راننده‌های ترانسفرها با نشان آژانسی که از آن اقدام به خرید تور کوشی آداسی کرده‌اید منتظرتان هستند تا شما را به سمت هتل مورد نظرتان برسانند.

در غیر اینصورت باید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید که در ادامه درباره استفاده از هر کدام به طور مختصر توضیحاتی ارائه خواهیم کرد.

شهرهای نزدیک به کوش آداسی

تعدادی از شهرهای نزدیک به کوش آداسی دارای جاذبه‌های بسیار دیدنی هستند. فاصله شهر ازمیر با کوش آداسی ۱۰۰ کیلومتر است و سواحل جزیره یونانی ساموس هم در نزدیکی کوش آداسی قرار دارد. شهر شیرینجه نزدیک‌ترین شهر به شهر ساحلی و زیبای کوش آداسی است و فقط ۱۸ کیلومتر با این شهر تاریخی فاصله دارد. در ادامه راهنمای سفر به کوش آداسی با شهرهای نزدیک به این جزیره آشنا می‌شویم:

نام شهر فاصله تا جزیره کوش آداسی
شهر شیرینجه ۱۸ کیلومتر
شهر آیدین ۶۰ کیلومتر
جزیره کبوتر ۸۲ کیلومتر
جزیره کالیمنوس ۱۰۰ کیلومتر
شهر ازمیر ۱۰۱ کیلومتر
شهر بدروم ۱۵۸ کیلومتر
جزیره امورگوس ۱۶۱ کیلومتر
شهر پاموک کاله ۱۶۳ کیلومتر
جزیره میکونوس ۱۷۲ کیلومتر
جزیره کوس ۱۷۴ کیلومتر
جزیره مارماریس ۲۲۲ کیلومتر

راه‌های رفتن به کوش آداسی

روش اول: اتوبوس

برای رفتن به کوش آداسی از فرودگاه عدنان ازمیر یکی از بهترین و اقتصادی‌ترین گزینه‌ها اتوبوس است. مسافران مقصد کوش آداسی می‌توانند از فرودگاه عدنان ازمیر سوار اتوبوس‌های “ESHOT 20” شوند و به ایستگاه اتوبوس اتوگر در ازمیر برسند، پس از آن در این ایستگاه، دکه‌های فروش بلیط برای شرکت‌های حمل و نقل مختلف مانند آنادولو و پاموکال هستند که شما را مستقیم به ایستگاه اوتوگر در کوش آداسی می‌برند.

یکی دیگر از شرکت‌های حمل نقلی که برای مسافران مقصد کوش آداسی از ازمیر و بالعکس وجود دارد نامش (A2Btransfers) است.

شرکت کوش آداسی ترانسفر Kusadasi Transfers هم از دیگر گزینه‌هایی هستش که به صورت ۲۴ ساعته در هفت روز هفته در شهر کوش آداسی فعال است و سرویس‌های منظمی از فرودگاه ازمیر به کوش آداسی برای مسافران ارائه می‌دهد. این شرکت امکان رزرو آنلاین اتوبوس را هم فراهم آورده است.

یکی شرکت بین‌المللی حمل و نقل هم به نام شرکت هوپا (hoppa.com) هم خدمات ترانسفر از فرودگاه ازمیر به کوش آداسی را نیز ارائه می‌دهد.

روش دوم: تاکسی

یکی از راحترین روش‌های ممکن برای رفتن به کوش آداسی از ازمیر تاکسی است. در ابتدا بگوییم اگر یک خانواده‌ی ۴ نفره هستید، هزینه کرایه تاکسی با هزینه‌ی خرید ۴ بلیط اتوبوس برایتان برابر خواهد بود، پس بهتر است برای راحتی سفر و همچنین زودتر رسیدن به کوش آداسی، از تاکسی استفاده کنید.

حتما توجه داشته باشید که راننده تاکسی‌متر خود را روشن کرده باشد و هزینه را مطابق با تعرفه‌ی مشخص از شما دریافت کند. همچنین بهتر است که قبل از سوار شدن با راننده بر سر کرایه به توافق برسید، چرا که ممکن است راننده تاکسی کمی مسیر را طولانی تر کند تا کرایه ی بیشتری از شما دریافت کند.

روش سوم: قطار

برای رسیدن از ازمیر به کوش آداسی یکی از راه‌های موجود قطار است که البته روش چندان ساده و راحتی هم نیست. دلیلش هم این است که ترانسفرهای قطاری که از فرودگاه ازمیر به کوش آداسی می روند، شما را  در ایستگاهی به نام سلچوک  (Selcuk) پیاده می‌کنند که نزدیک به ۱۸ کیلومتر با مرکز شهر کوش آداسی فاصله دارد. البته که اتوبوس‌های اوتوگر برای رساندن شما به کوش آداسی وجود دارند، اما در فاصله ۷۵۰ متری از ایستگاه قطار سلچوک قرار دارد و کمی باید اهل پیاده‌روی باشید. البته تاکسی‌هایی هم پس از پیاده شدن شما از قطار در ایستگاه‌ها حضور دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها خودتان را به کوش آداسی برسانید، اما خوب کمی به نسبت اتوبوس باید هزینه‌ی بیشتری را پرداخت کنید.

توجه داشته باشید! آخرین ساعت حرکت قطارهای ایستگاه سلچوک ۱۷:۳۰ است، از همین رو اگر دیرتر از این ساعت رسیدید در نظر داشته باشید که نمی‌توانید با قطار از ازمیر به کوش آداسی بروید.

روش چهارم: کشتی

برای رسیدن از ازمیر به کوش آداسی یکی از راه‌های موجود استفاده از کشتی است. روزانه کشتی‌هایی از سمت ازمیر به جزیره یونانی ساموس حرکت می‌کنند و شما می‌توانید از طریق آن‌ها به خودتان را به کوش آداسی برسانید. همانطور که گفتیم کوش آداسی شهری بندری است و تمامی کشتی‌های مسافری از این بندر عبور می‌کنند؛ اما خالی از لطف نیست بگوییم که به دلیل وجود ویزا و کمی سختگیری یونانی‌ها با ایرانیان برای رسیدن به کوش آداسی از ازمیر ما کشتی را پیشنهاد نمی‌کنیم.

محل‌های اقامتی در کوش‌ آداسی

برای اقامت در کوش آداسی گزینه‌های زیادی وجود دارد که با توجه به بودجه خود می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. هتل‌های ارزان در کوش‌آداسی هم از امکانات خوبی برخوردار هستند. برای اینکه در وقت و هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید بهتر است قبل از سفر هتل مورد نظرتان را رزرو کنید.

هتل پاین بی کوش آداسی

هتل ۵ ستاره پاین بی از بهترین هتل‌های کوش آداسی است که پرسنل خوشرویی دارد که ۲۴ ساعته آماده خدمت رسانی به مشتریان هستند. این هتل در مکانی مناسب قرار گرفته به طوری‌که هم به جاهای دیدنی تاریخی و هم به مکان‌های تفریحی کوش آداسی نزدیک است.

هتل پاین بی هالیدی ریزورت کوش آداسی

امکانات رفاهی

امکانات تفریحی

جاذبه‌های گردشگری نزدیک

فرش و مبلمان شی

پارک آبی

خانه مریم مقدس

تلویزیون صفحه تخت

غواصی

ویرانه‌های افسوس

سرویس بهداشتی

باشگاه بدنسازی

زمین گلف بین المللی

حمام

استخرسرپوشیده و روباز

عبادتگاه هادریان

دستگاه تصفیه هوا

سون

عبادتگاه آرتمیس

رستوران

جکوزی

ترانسفر فرودگاهی

زمین تنیس و گلف

آدرس: ترکیه، کوش آداسی، خلیج کاملیمانی

 

فاصله رسیدن به این هتل از فرودگاه ازمیر حدود ۴۴ کیلومتر است.

هتل آکوا فانتاسی کوش آداسی

هتل آکوا در نزدیکی پارک آکوا فانتاسی قرار دارد و با کمی پیاده رفتن می‌توانید به این پارک برسید و این از ویژگی‌های خوب هتل آکوا است.

 

هتل آکوا فانتاسی کوش آداسی

امکانات رفاهی

امکانات تفریحی

جاذبه‌های گردشگری نزدیک

رستوران

استخر

عبادتگاه هادریان

پارکینگ

سونا

عبادتگاه آرتمیس

ترانسفر فرودگاهی

جکوزی

مجموعه افسوس

اینترنت رایگان

پارک آبی

قلعه کوش‌آداسی

نگهداری بچه

ماساژ

کلیسای مری

گاوصندوق

باشگاه بدنسازی

پارک آکوا فانتاسی

آدرس: ترکیه، کوش آداسی، ۳۵۹۲۰، سلچوک موکی پاموکاک

 

فاصله رسیدن به هتل آکوا از فرودگاه ازمیر حدود ۴۳ کیلومتر است.

بهترین رستوران‌ های کوش آداسی کدامند؟

معمولاً بسیاری از تورهای کوش آداسی در هتل‌هایی با خدمات All و Uall برگزار می‌شوند. اما گاهی اوقات این چنین نیست و شما باید برای صرف وعده‌های غذایی خود از بین رستوران‌های بی شمار کوش آداسی انتخاب‌هایی داشته باشید.

به همین خاطر در این بخش از راهنمای سفر به کوش آداسی، قصد داریم تعدادی از بهترین رستوران‌ها را به شما معرفی کنیم. البته توجه داشته باشید که همیشه صرف غذا در یک رستوران لوکس، نمی‌تواند به شما حس خوشایند تجربه غذاهای جدید و متنوع در یک رستوران محلی را بدهد. در ادامه ۵ تا از بهترین رستوران های کوش آداسی را به شما معرفی می‌کنیم.

  1. رستوران آولو Avlu
  2. رستوران قصر saray
  3. کبابی حسن کولکوقلو Hasan Kolcouglu
  4. رستوران مارینت کیچن استیک هاوس Marinet Kitchen Steak House
  5. رستوران اوکسا مارینا Oksa Marina
  6. رستوران لیمن بالیک Liman Balik

طبیعت کوش آداسی

طبیعت کوش آداسی از جذاب‌ترین و زیباترین طبیعت‌های منطقه است. این جزیره تاریخی دارای سواحل شنی، آب‌های زلال و شفاف، درختان سرسبز مدیترانه‌ای و صخره‌های بلند و مرتفع است و تمامی این موارد چشم‌اندازهای بسیار دیدنی را در این نقطه به وجود آورده‌اند.

شرایط سفر به کوش آداسی

شرایط سفر به کوش آداسی مانند دیگر شهرهای ترکیه است. برای سفر توریستی به این شهر نیازی به دریافت ویزا نیست و فقط باید گذرنامه یا پاسپورت خود را در فرودگاه شهر مقصد یا یکی از مرزهای زمینی به مامور ویزا تحویل داده و مهر ورود به خاک ترکیه را دریافت کنید. دقت داشته باشید که پاسپورت شما باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.

فرودگاه کوش آداسی

اگر در راهنمای سفر به کوش آداسی درباره فرودگاه این شهر جستجو کنید متوجه می‌شود کوش آداسی هیچ فرودگاهی ندارد. گردشگران و مسافران این شهر برای سفر هوایی می‌توانند از فرودگاه عدنان ازمیر که در فاصله ۹۵ کیلومتری کوش آداسی قرار دارد استفاده کنند.

فرودگاه عدنان ازمیر یکی از فرودگاه‌های مهم کشور ترکیه است. مسافران بعد از رسیدن به این فرودگاه باید با استفاده از اتوبوس، تاکسی و یا کشتی‌های مسافربری به شهر کوش آداسی بروند. با توجه به وسیله نقلیه انتخابی، مدت زمان سفر بین فرودگاه عدنان ازمیر تا شهر کوش آداسی بین ۱ الی ۲ ساعت متغیر است.

حمل‌و‌نقل کوش‌ آداسی

کوش آداسی یکی از شهرهای توریست‌پذیر است و وسایل حمل‌و‌نقل زیادی برای جابجایی مسافران در این شهر مشغول به فعالیت هستند.

شما براي رفت‌و‌آمد در کوش آداسی می‌توانید از تاکسی، دلموشی، مینی‌بوس، قایق و اتوبوس استفاده کنید. باید توجه داشته باشید که بنابر قانون کوش آداسی در بعضی از ساعات کرایه تاکسی افزایش می‌یابد. استفاده از دلخوشی و اتوبوس در کوش آداسی راحت‌تر و به صرفه‌تر است.

مهم‌ترین فستیوال‌ها و ایونت‌های کوش آداسی

در این قسمت می‌خواهیم برای آن دسته از دوستانی که به فستیوال‌ها و رویدادهای خاص علاقه دارند، مهم‌ترین فستیوال‌های کوش آداسی را معرفی کنیم.

۱- فستیوال موسیقی کبوتر طلایی (Golden Pigeon Music Festival)

برگزاری این فستیوال از حدود نوزده سال پیش در کوش آداسی شروع شد و هر سال در ماه ژوئن میزبان علاقه مندان موسیقی است. گفتنی است که فستیوال موسیقی کبوتر طلایی، یکی از بهترین فستیوال‌های موسیقی پاپ در ترکیه محسوب می‌شود.

این فستیوال به مدت پنج روز، مسابقه‌های جذابی بین آماتورها و متخصصان موسیقی برگزار می‌کند. همچنین برگزاری فستیوال‌های خیابانی سرزنده و پرنشاط همراه با کنسرت‌ها و شوهای رایگان و جذاب باعث شده که هر سال افراد زیادی برای دیدن این فستیوال به کوش آداسی بیایند.

۲- جشن عروج (Feast of Assumption)

این جشن در واقع جشن عروج حضرت مریم به عرش است که عقیده و سنت دیرینه‌ای در میان کلیسای کاتولیک و ارتدوکس شرقی بوده است. آن‌ها اعتقاد دارند که جسم و روح مریم مقدس، پس از پایان یافتن زندگی‌اش در این دنیا، به سمت عرش عروج کرده است. از این رو مردم کوش آداسی هر سال در اواسط ماه آگوست، این روز را جشن می‌گیرند.

۳- مسابقات شترسواری (Camel Wrestling Festival)

هر سال در ماه دسامبر یا ژانویه که در واقع فصل جفت گیری شترها است، مسابقات شترسواری در کوش آداسی برگزار می‌شود و برای افراد زیادی دیدن این مسابقات مفرح، خالی از لطف نخواهد بود.

معرفی جاذبه های دیدنی کوش آداسی

در این قسمت از راهنمای سفر به کوش آداسی به سراغ معرفی جاذبه های دیدنی این شهر می‌رویم. جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زیادی در این شهر وجود دارند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

غار کاراجا

غار کاراجا یکی از جاذبه‌های طبیعی شهر کوش آداسی است. قطرات آبی که از سقف این غار می‌چکد انواع سنگ قطره‌ها را به وجود می‌آورد. استخرهای تراوتن و چندین حوضچه موجود در داخل غار رطوبت فضای این جاذبه طبیعی را تامین می‌کنند و گردشگران هر چه جلوتر بروند با رطوبت بیشتری مواجه می‌شوند.

شهر تاریخی اِفِسوس

شهر تاریخی افسوس یکی از جذاب‌ترین بناهای باستانی کوش آداسی است و قدمت تاریخی آن به ۶۰۰۰ سال قبل از میلاد می‌رسد. این شهر که جزو شهرهای آناتولی باستان بوده امروزه تبدیل به ویرانه شده است. افسوس میزبان یکی از هفت کلیسای آسیا در کتاب «مکاشفه یوحنا» در «عهد جدید» بوده و برخی‌های بر این باورند که شاید انجیل یوحنا در این مکان نوشته شده باشد. همچنین در نزدیکی شهر، غاری وجود دارد که تعدادی از مردم معتقد هستند اصحاب کهف در آنجا به خواب رفته‌اند.

جزیره کبوتر

جزیره کبوتر نماد شهر کوش آداسی است و همانطور که در ابتدای راهنمای سفر به کوش آداسی گفتیم حتی نام شهر هم برگرفته از نام این جزیره است. پیشنهاد می‌کنیم در سفرتان به شهر کوش آداسی حتما از جزیره کبوتر و قصر زیبایی که در آن وجود دارد بازدید کنید.

شهر باستانی پرین

شهر باستانی هلنیستیک پرین در ۴۰ کیلومتری کوش آداسی قرار دارد و در گذشته بندری تجاری بوده است. قدمت این ناحیه زیبا به ۳۰۰ سال قبل از میلاد برمی‌گردد. همچنین منطقه کوهستانی این شهر باستانی باعث شده عظمت و زیبایی خاصی داشته باشد.

سواحل کوش آداسی

کوش آداسی یک شهر در کنار دریای اژه است که در نوار ساحلی قرار گرفته که سواحل بسیاری دارد که هر کدام از این سواحل امکانات تفریحی و رفاهی منحصربه‌فردی دارند.

لیست بهترین سواحل کوش آداسی:

  1. ساحل ایچملر کوش آداسی
  2. ساحل پاموچاک کوش آداسی
  3. ساحل بانوان کوش آداسی
  4. ساحل حمام پاپاز کوش آداسی
  5. ساحل سبز کوش آداسی
  6. ساحل طولانی کوش آداسی
  7. ساحل غروب کوش آداسی
  8. ساحل الماس کوش آداسی

بهترین مکان‌های تاریخی کوش آداسی

کوش آداسی داری تاریخی غنی است که آشنایی با آن از طریق بازدید از مکان‌های تاریخی شهر امکان پذیر خواهد بود. در این مقاله مکان‌های تاریخی کوش آداسی را به صورت مختصر معرفی کرده‌ایم، اما در مقاله‌های بعدی مفصل به این فضاها خواهیم پرداخت.

  • قلعه کوش آداسی (Kusadasi Castle)
  • کادیکالسی آنایا اکسکویشنز (Kadikalesi Anaia Excavations)
  • غار زئوس (Cave Zeus)
  • مجسمه دست صلح (Hand of Peace Sculpture)
  • مجسمه آتاتورک (کوش آداسی) (Ataturk Statue)
  • حمام ترکی اوتومان (Ottoman Turkish Bath)
  • مجسمه پوزئیدون (Statue of Poseidon)

بهترین پارک‌ های آبی کوش آداسی

پارک‌های آبی شهر کوش آداسی ترکیه بسیار معروف هستند. پیشنهاد ما این است که برای گذراندن یک روز پر هیجان و استثنایی، حتماً یک روز از سفرتان را به این پارک‌های آبی اختصاص دهید. مطمئن باشید از این کار پشیمان نخواهد شد.

  1. پارک آدالند (Adaland)
  2. آکوا فانتزی (Aquafantasy)
  3. لانگ بیچ آکواریزورت (Longbeach Aquaresort)

بهترین مراکز خرید کوش آداسی

با اینکه مراکز خرید کوش آداسی به اندازه دیگر شهرهای ترکیه برای خرید مناسب نیستند؛ اما در این شهر نیز چند مرکز خرید بزرگ به چشم می‌خورد. همچنین شما می‌توانید با رفتن به کوش آداسی مارکت که در حقیقت یک بازار خیابانی است، خرید خوبی را تجربه کنید.

  • بازار اورینت کوش آداسی (Orient Bazaar Kusadasi): این بازار یکی از سه بازار بزرگ کوش آداسی است که شکل و شمایل سنتی دارد و در آن همه چیز برای خرید پیدا می‌شود. همین شکل و شمایل سنتی هم به شما کمک می‌کند که تا می‌توانید تلاش کنید و تخفیف بگیرید.
  • مرکز خرید AVM کوش آداسی: این مرکز خرید یک بازارچه روباز نسبتا کوچک است. بیشتر برندهای مطرح را در این بازار می‌توانید بیابید. همچنین این مرکز کافه‌ها و رستوران‌های بسیار جالبی دارد.
  • بازار بزرگ (کوش آداسی) (Grand Bazaar): در بازار بزرگ کوش آداسی علاوه بر خرید، می‌توانید از نزدیک با فرهنگ مردم هم آشنا شوید. این بازار بزرگ بیش از ۴۰۰۰ مغازه داریم و در آن همه چیز پیدا می‌شود؛ به اصطلاح از شیر مرغ تا جون آدمیزاد
  • اوت لت نوادا (Novada Outlet)
  • مرکز خرید اسکالانووا: این مرکز نزدیک بندر کوش آداسی قرار گرفته و یکی از مراکز خرید نسبتا لوکس این شهر محسوب می‌شود. بهترین چیزی که می‌توانید از این مرکز بخرید، چرم و کیف و کفش است.

سوغات کوش آداسی

قطعا یکی از مواردی که می‌خواهید در راهنمای سفر به کوش آداسی اطلاعاتی راجع به آن کسب کنید سوغات این شهر است. سوغات کوش آداسی شامل طلا و جواهر، قالیچه و گلیم، کالاهای چرمی، شال پشمینه، ظروف سفالی، سنگ چشم‌نظر، ادویه‌های ترکی، چای سیب، باقلوا و شیرینی لوکوم است.

در نهایت

در حال حاضر شما با تمامی راه‌های ممکن برای رفتن به کوش آداسی آشنا شدید و تصمیم با خودتان است که کدام یک از روش‌ها اعم از اتوبوس، تاکسی، قطار و یا کشتی را انتخاب کنید. اما پیشنهاد ما در ابتدا برای کسانی که با تور کوش آداسی سفر می‌کنند، ترانسفرهایی است که به طور مستقیم شما را از فرودگاه ازمیر به هتل محل اقامتتان در کوش آداسی می‌رسانند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا