راهنمای سفر

راهنمای سفر به کانادا ۱۴۰۳ + هزینه تفریحات، اقامت و غذا

کانادا یکی از بزرگترین کشورهای قاره آمریکا است که ایرانیان زیادی به آن مهاجرت کرده اند. اما اگر قصد مهاجرت به کانادا را ندارید هم می توانید سفر چند روزه به این کشور سرد و بزرگ داشته باشید. شهرهای تورنتو و ونکوور و مونترال از مهمترین شهرهای این کشور محسوب می شوند که در هر کدام از آنها جاذبه های گردشگری و تفریحی زیادی وجود دارد. بهتر است قبل از این مسافرت هیجان انگیز راهنمای سفر به کانادا را در تودی تریپ بخوانید تا با جاذبه ها، هزینه های سفر، حمل و نقل، رستوران ها و هتل های کانادا بیشتر آشنا شوید.

 

هزینه‌ های سفر به کانادا

اگر قصد دارید از کانادا بازدید کنید، بهتر است از هزینه‌های آن مطلع باشید.

هزینه‌های اقامت

هزینه‌ اقامت در کانادا به شهری که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. به‌طور متوسط، برای اقامت در هاستل‌ها در حدود شبی ۳۰ دلار کانادا و برای اقامت در گزینه‌های ارزان میان هتل‌ های کانادا باید در حدود ۶۵ دلار بپردازید.

هزینه‌ خورد و خوراک

اگر خودتان غذایتان را آماده کنید یا در کافه‌ها غذا بخورید، هزینه‌ خورد و خوراک شما چندان زیاد نخواهد شد. اما در مقابل، یک وعده غذا در رستوران های کانادا در حدود ۲۰ تا ۳۴ دلار هزینه دارد. ساندویچ‌های ارزان‌قیمت و فست‌فودها انتخاب‌های به‌صرفه‌تری هستند و هر وعده کمتر از ۱۳ دلار قیمت دارند. اگر تصمیم دارید خودتان غذایتان را آماده کنید، هزینه‌ تهیه‌ مواد غذایی برای یک هفته در حدود ۵۰ تا ۱۰۰ دلار می‌شود.

هزینه‌های حمل‌و‌نقل و جابه‌جایی

کانادا کشور بزرگی است بنابراین سر زدن به بخش‌های مختلف آن بدون ماشین، امکان‌پذیر نیست. در محدوده‌ شهرها می‌توانید از شبکه‌های حمل‌و‌نقل عمومی به‌خصوص مترو استفاده کنید که کم‌هزینه هستند. بلیط‌های تک‌سفره‌ مترو ۳ دلار قیمت دارند. خط آهن VIA Rail نیز در سراسر کشور قابل دسترسی است و چشم‌اندازهای زیبایی را به نمایش می‌گذارد اما چندان ارزان نیست. شرکت‌هایی مانند Greyhound و Red Arrow نیز سرویس‌های مسافت طولانی اتوبوس را در سراسر کشور ارائه می‌کنند و کم‌هزینه هستند اما معمولا شرایط راحتی ندارند و موارد زیادی از سرقت در این اتوبوس‌ها گزارش شده است پس در صورتی که از این سرویس‌ها استفاده می‌کنید مراقب خود و وسایلتان باشید. اگر می‌خواهید بین ایالت‌های مختلف رفت‌و‌آمد کنید یا چند روزی را در جایی بمانید می‌توانید با پرداخت مبلغ ۳۵ تا ۸۰ دلار در روز، یک ماشین کرایه کنید. در نهایت می‌توانید با هواپیما رفت‌و‌آمد کنید اما از آن‌جایی که این کشور تنها دو ایرلاین بزرگ، WestJet و Air Canada، دارد، قیمت‌ها بسیار بالا هستند.

هزینه‌ فعالیت‌های تفریحی و ورزشی

در این کشور امکان انجام فعالیت‌های ورزشی و تفریحی متعددی وجود دارد. فرقی نمی‌کند که کدام نقطه‌ این کشور را برای اقامت انتخاب کنید، حتما تفریحی که به آن علاقه‌مند باشید خواهید یافت. هزینه‌ استفاده از این امکانات تفریحی بین ۲۰ تا ۱۰۰ دلار یا بیشتر است و به این بستگی دارد که چه فعالیتی را انتخاب کنید و اینکه به راهنما نیاز داشته باشید یا نه.

بهترین زمان سفر به کانادا

همچون تمام کشورهایی که در نیمکره شمالی زمین هستند بهترین زمان سفر به کانادا در فصل تابستان و در ماه های (ژوئن الی آگوست) است. در این ماه ها بسیاری از گردشگران برای دیدن زیبایی های کانادا به این کشور سفر می کنند. دمای هوا در این فصل معتدل است و گرمی هوا آزار دهنده نیست و در مناطق مرتفع زمان آب شدن برف هاست.

البته اگر عاشق زمستان هستید پیشنهاد می شود سفر زمستانی خود را در ماه های (دسامبر تا فوریه) انجام دهید. در این فصول سرد بسیاری از تفریحات و فعالیت های زمستانی مانند اسکی، اسنوبرد و یخ نوردی و سورتمه سواری انجام می شود که تجربه ای متفاوت را برای شما رقم می زند.

با این حال اگر از شلوغی و ترافیک گردشگران راضی نیستید فصل بهار و ماه آوریل (فروردین) و پاییز ماه نوامبر (آبان) سفری ارزان تر در انتظارتان است. در این موقع از سال به دلیل کاهش گردشگران آسوده تر خواهید بود.

مراحل گرفتن ویزای توریستی به کانادا

برای گرفتن ویزای توریستی به کانادا باید مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. گرفتن پاسپورت

قبل از اقدام به اخذ ویزای توریستی باید یک پاسپورت معتبر تهیه کنید. برای گرفتن پاسپورت باید به دفاتر امور مشترکین مراجعه کنید یا درصورتی‌که تاریخ پاسپورتتان منقضی شده است آن را تمدید کنید.

  1. اخذ ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی به ویزای موقت TVR هم شناخته می‌شود و اکثر توریست‌ها باید این ویزا را دریافت کنند و بازدیدکنندگان به مدت ۶ ماه مجوز اقامت در خاک کانادا را دارند. انواع ویزای توریستی به کانادا شامل ویزای سینگل و مولیتیپل کانادا است. برای ویزای سینگل، مجوز یک‌بار ورود به کانادا داده می‌شود و ویزای مولتیپل به مسافران اجازه داده می‌شود که تا زمانی که ویزا معتبر باشد هر چند وقت یک‌بار وارد کانادا شوند و مدت‌زمان ویزای مولتیپل ۱۰ سال است.

مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی کانادا

  • پاسپورت معتبر 6 ماهه
  • فرم درخواست ویزا و ارسال به سفارت
  • فرم مربوط به اعضای خانواده
  • پرداخت هزینه دریافت ویزا
  • انگشت نگاری
  • گواهی اثبات تمکن مالی
  • سند ازدواج
  • سند طلاق
  • سند ملک
  • پرینت گردش حساب بانکی
  • مدارک شغلی (نامه استخدامی با تاریخ یکماهه)
  • دعوت نامه رسمی
  • دو قطعه عکس با پس زمینه سفید

هزینه دریافت ویزای توریستی به کانادا

هزینه ویزای کانادا بسته به نوع ویزا (سینگل یا مولتی ویزا) ، مدت زمان اقامت، سن متقاضی و خدمات دیگر متفاوت است. هزینه ویزای توریستی، شامل هزینه بیومتریک و سایز هزینه‌های دیگر است.

نوع ویزا هزینه
ویزای سینگل و ویزای مالتیپل 100 دلار
بایومتریک (برای افراد بالای ۱۴ سال) ۸۵ دلار برای هر نفر
تمدید مدت زمان اقامت 100 دلار برای هر نفر

نحوه خرید بلیط سفر به کانادا

نحوه خرید بلیط سفر به کانادا چگونه است و از کجا انجام می‌گیرد؟ برای خرید سفر به کانادا می‌توانید از آژانس‌های هواپیمایی که در سطح شهرها وجود دارد، اقدام کنید. همچنین می‌توانید از طریق سایت‌های آنلاین فروش بلیط هواپیما، بلیط خود را تهیه نمایید.

یادتان باشد این سایت‌ها امکان استعداد بلیط با برخی از شرایط را نیز دارند. علی بابا، فلای تودی و فلاییتو جزو وب سایت‌های فروش آنلاین بلیط هستند. برای سفرهای داخل و خارج کشور می‌توانید از این سایت‌ها استفاده کنید.

هتل های مناسب سفر به کانادا

آیا لیست هتل‌های مناسب سفر به کانادا را می‌دانید؟ در ابتدا قصد داریم بهترین هتل‌های کانادا را برایتان معرفی کنیم، سپس هتل‌هایی را معرفی کنیم که در آن ایرانیان اقامت بیشتری دارند.

هتل fallsview

هتل fallsview در آبشار نیاگارا واقع شده است. افرادی که می‌خواهند زیبایی‌های آبشار نیاگارا را تماشا کنند، می‌توانند به رزرو این هتل بپردازند. امکانات این هتل برای میهمانان بسیار زیاد است. علاوه بر امکانات رفاهی، امکانات سرگرمی نیز در این هتل وجود دارد.

هتل River cree

هتل River cree در اوریلیا قرار دارد. بیش از ۳۰۰ اتاق، چند رستوران، استخر و یک مرکز تفریحی و سرگرمی با ۵۰۰۰ صندلی در این هتل وجود دارد که سرگرمی‌های زنده برای شما اجرا می‌شود.

هتل caesars windsor

هتل caesars windsor در انتاریو قرار دارد که یکی از هتل‌های مجلل و زیبا به شمار می‌آید. این هتل بیش از ۷۵۰ اتاقِ بسیار مدرن بزرگ و زیبا و راحت دارد. علاوه بر آن، یک سالن ۵۰۰۰ نفری برای اجرای مراسم‌های زنده و برنامه‌های سرگرمی دارد.

هتل مونترال

از دیگر هتل‌های معروف و عالی کشور کانادا، هتل مونترال است که در شهر مونترال نیز قرار دارد. این هتل امکانات رفاهی و سرگرمی بسیاری را برای مهمانان خود آماده کرده است. یکی از جذابیت‌های این هتل این است که روی رودخانه سند لارنس قرار دارد؛ به این ترتیب مهمانان می‌توانند از مناظر زیبا بهره‌مند شوند.

لیست هتل‌ های محبوب برای ایرانیان

در میان‌های هتل‌های کانادا برخی از هتل‌ها در بین ایرانیان محبوبیت بیشتری دارند.

هتل شرایتون تورنتو

این هتل ۴ ستاره است و در شهر تورنتو قرار دارد. از مزیت‌های مهم هتل شرایتون این است که تا مترو فقط مسافتی به اندازه یک ربع پیاده‌روی وجود دارد. سالن اداری، کنفرانس، استخر سرپوشیده و روباز، سالن بدنسازی، اتاق بازی کودکان و اینترنت رایگان از جمله امکانات این هتل است.

هتل هیلتون تورنتو

هتل هیلتون نیز چهار ستاره است که در شهر تورنتو قرار دارد. از مزیت‌های این هتل نیز این است که تا ایستگاه مرکز شهر تورنتو، فقط ۵ دقیقه پیاده‌روی دارد. این هتل دارای سه رستوران است و فضای باز، استخر سرپوشیده و سالن ورزشی از امکانات آن هستند.

هتل سوئیت دلتا ونکوور

هتل دلتا نیز مانند دیگر هتل‌های معرفی شده، ۴ ستاره است که در نزدیکی مرکز خرید بندرگاه قرار دارد. این هتل رستوران گردان، استخر سرپوشیده و سالن ورزشی دارد. همچنین لوکیشن این هتل نزدیک به جاذبه‌های گردشی این شهر است. اینترنت رایگان نیز از امکانات هتل دلتا به شمار می‌آید.

هتل دلتا کبک

یکی دیگر از هتل‌هایی که ایرانیان بیشتر در آن‌ها اقامت دارند، هتل دلتا کبک است. این هتل سه ستاره دارد و افراد با ۵ دقیقه پیاده‌روی می‌توانند به مرکز شهر برسند. از امکانات این هتل می‌توان به وای فای رایگان، اتاق‌های مدرن، سوئیت‌های پیشرفته با مبلمان و مقداری از وسایل آشپزخانه اشاره کرد.

بعد از انتخاب هتل مورد علاقه، نوبت به رزرو آن می‌رسد. از طریق برخی از سایت‌های فروش بلیط و رزرو هتل می‌توانید به رزرو هتل خود بپردازید. سایت‌هایی مثل طاها گشت، فلای تودی و فلاییتو از جمله این سایت‌ها هستند.

کاهش هزینه‌ های سفر به کانادا

سایت‌های تخفیف را بررسی کنید

اگر از قبل می‌دانید که کجا اقامت می‌کنید، می‌توانید سایت‌های مختلف ارائه‌دهنده‌ تخفیف از جمله Living Social و Groupon را بررسی کنید. در این سایت‌ها و موارد مشابه می‌توانید تخفیف‌های خوبی برای رستوران‌ها و جاذبه‌های گردشگری مختلف پیدا کنید.

در فستیوال‌های تابستانی شرکت کنید

از آنجایی که کانادایی‌ها در فصل زمستان خیلی کم از خانه خارج می‌شوند در فصل تابستان از آب و هوا نهایت استفاده را کرده و فستیوال‌های تابستانی متعددی برگزار می‌کنند. بسیاری از این جشنواره‌ها مثل Heritage Days در ادمونتون، Kits Days در ونکوور و Caribana در تورنتو رایگان هستند. می‌توانید به هر شهری که سفر می‌کنید درباره‌ جشنواره‌هایی که قرار است برگزار شوند در اینترنت جست‌و‌جو کنید.

شرکت در فعالیت‌های تفریحی فضای باز

این کشور وسیع که جمعیت نسبتا کمی دارد، موقعیت‌های زیادی را برای انجام فعالیت‌های تفریحی و ورزشی برای گردشگران فراهم می‌کند. می‌توانید وسایل مورد نیاز برای اسکی یا سایر ورزش‌ها را کرایه کنید و از مسیرهای رایگان دوچرخه‌سواری، قایق‌رانی، کوهنوردی و پیاده‌روی در تابستان استفاده کنید. هزینه‌ کرایه‌ بیشتر این تجهیزات از روزی ۸۰ دلار بیشتر نخواهد شد در عوض می‌توانید از دیدن مناطق گوناگون کشور بدون پرداخت هزینه‌ اضافی لذت ببرید.

حمل و نقل در کانادا

سیستم حمل و نقل در کانادا برای جابجایی و سفر به شهرها و دیدن جاذبه های توریستی و گردشگری کانادا شامل قطار، سیستم هواپیمایی، مترو در محدوده شهری، اتوبوس و البته اجاره خودرو است.

  • سیستم مترو

در شهرهای تورنتو و مونترال شبکه مترو وجود دارد و در شهر ونکوور اسکای ترین (sky train) موجود است. سیستم مترو در شهرهای بزرگ تر دارای گذرگاه های مخصوص برای گردشگران است که به خوبی به تمام مناطق و دیدنی های شهر دسترسی داشته باشند. از جمله خدمات برای یک سفر روزانه نامحدود با خطوط مترو تنها ۱۳.۵ دلار است.

  • اتوبوس

در اکثر شهرها اتوبوس متداول ترین روش برای حمل و نقل است و در داخل تمام شهرها و محدوده آن خطوط اتوبوس گسترده است. شهر تورنتو با حدود ۱۴۰ خط اتوبوس وسیع ترین سیستم  اتوبوس رانی را دارد که معمولاً هزینه بلیط های آن حدود ۲.۵ تا ۳.۲۵ دلار کانادا است.

در کانادا مگاباس ارزان ترین گزینه برای جابجایی بین شهرهای انتاریو و کبک است. در صورتی که پیشتر بتوانید آن را رزرو کنید هزینه بلیط تنها ۱ دلار کانادا خواهد بود.

اتوبوس از تورنتو به اتاوا حدود ۵۰ دلار هزینه دارد، در حالیکه اتاوا به مونترال حدود ۳۵-۵۰ دلار کانادا است. اگر بخواهید از کلگری تا ونکوور که مسافت طولانی ۱۳ ساعته ای را شامل می شود حدود ۱۵۰ دلار کانادا هزینه دارد.

البته تاکسی ها نیز همیشه در محدوده شهری قابل دسترس هستند اما تاکسی معمولاً گران قیمت است. هزینه مشخصی برای مسافت ها در نظر گرفته نمی شود و هزینه بر اساس مسافت پیموده شده و حدوداً ۲ دلار برای هر کیلومتر است. برای صرفه جویی می توانید از Uber  و یا Lyft استفاده کنید.

  • قطار و هواپیما

برای سفرهای بین شهری همیشه می توانید از سیستم راه آهن یعنی قطار و یا هواپیما استفاده کنید. البته قیمت پروازها همیشه بیشتر است و در صورتی که بتوانید زودتر رزرو کنید قیمت ها پایین تر خواهد بود. تنها دو خطوط هوایی WestJet و Air Canada در این کشور وجود دارد.

آشنایی با جاذبه‌های دیدنی کانادا

کانادا کشوری وسیع با جاذبه‌های توریستی زیادی است از مناظر خیره‌کننده تا مراکز فرهنگی غنی گوشه‌ای از جاذبه‌های این کشور است. آنچه که کانادا را جذاب می‌کند، جاذبه‌های طبیعی از کوه‌های باشکوه راکی تا سواحل زیبا و حیات‌وحش، فضایی عالی برای لذت‌بردن را برای مسافران مهیا می‌کند. برای دیدن همه جاذبه‌های کانادا برنامه‌ریزی کنید تا از همه مکان‌های دیدنی آن دیدن کنید. در ادامه به ۴ مورد از زیباترین جاذبه‌های توریستی کانادا اشاره می‌کنیم.

1- آبشار نیاگارا

همه مردم دنیا کانادا را به آبشار نیاگارا می‌شناسند. آبشار نیاگارا در مرز نیویورک و انتاریو واقع شده است و هر ساله میلیون نفر برای بازدید از آبشار نیاگارا به کانادا سفر می‌کنند.

2- پارک ملی بنف و کوه‌های راکی

پارک ملی بنف در قلب کوه‌های راکی در استان آلبرتا واقع شده است و مناظر فوق‌العاده‌ای را به نمایش می‌گذارد. قله‌های پوشیده از برف و یخچال‌های طبیعی، تابلوی زیبایی از شگفتی‌های طبیعت زیبا را جلوی چشم مخاطب عرضه می‌کند.

3- برج CN Tower در تورنتو

در سواحل دریاچه انتاریو برج زیبای CN Tower واقع شده است. در بالای برج، رستوران گردان 360 درجه قرار دارد و بازدیدکنندگان حین خوردن غذا از تماشای منظره زیبای شهر لذت می برند.

4- کبک قدیمی

کبک قدیمی تاریخی‌ترین منطقه در کبک است و از محبوب‌ترین مناطق تاریخی کانادا که جاذبه‌های کهن این منطقه، گردشگران را به آن جلب می‌کند علاوه بر مکان تاریخی، هنرمندان هم آثار خود را به نمایش می‌گذارند.

جمع‌بندی

ما در این مطلب، راهنمای کامل سفر توریستی به کانادا را بیان کردیم تا بتوانید با مراحل سفر و ملزومات موردنیاز برای سفر به کانادا آشنا شوید و در نهایت سفری زیبا و هیجان‌انگیز را رقم بزنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا