راهنمای سفر

راهنمای سفر به عمان در سال ۱۴۰۳ (چطور به عمان سفر کنیم؟)

عمان یکی از کشورهای کوچک حوزه خلیج فارس و دریای عمان محسوب می شود که در بخش جنوبی ایران قرار گرفته است. این کشور ترکیبی از جاذبه های تاریخی، کویر و طبیعت زیبا و بکر می باشد که با سفر به آن می توانید از تنوع جاذبه های گردشگری عمان شگفت زده شوید. احتمالا درباره ارزش بالای پول ملی عمان مطالب زیادی شنیده باشید که این مسئله می تواند مدیریت هزینه های سفر به عمان را کمی سخت کند. به همین دلیل هم بهتر است قبل از هر چیز راهنمای سفر به عمان را مطالعه کنید که در این مطلب از تودی تریپ بیان کرده ایم. در این مطلب می توانید هزینه های سفر به عمان، بهترین زمان سفر به عمان، آب و هوا، جاذبه های دیدنی و… را بشناسید.

 

عمان کجاست؟

برای اینکه بدانید عمان کجاست، باید بگوییم که عمان یکی از کشورهای عرب‌زبان و مهم خاورمیانه است که در دهانه خلیج فارس و در حاشیه دریای عمان قرار گرفته است. عمان به‌دلیل موقعیت ویژه و دسترسی به تنگه هرمز، از نظر استراتژیکی در طول تاریخ، کشور مهمی بوده است. عمان همسایه جنوبی ایران است و با کشورهای امارات و عربستان سعودی مرز مشترک دارد. بیشتر مناطق مرکزی کشور عمان را شنزاری بزرگ فراگرفته است؛ اما نقاط کوهستانی هم در عمان دیده می‌شود و بیشتر شهرها در مجاورت همین کوه‌ها شکل گرفته‌اند.

اطلاعات سفر به مسقط و نکات ضروری

اگرچه مسقط پایتخت عمان یکی از شهرهای حاشیه خلیج فارس است و به نظر تفاوت های فرهنگی فاحشی بین ما وجود ندارد، اما این تصور درست نیست و برای سفر به مسقط باید نکات مهمی را مد نظر قرار دهید. اطلاعات حیاتی که در سفر باید به آنها توجه داشته باشید عبارتند از:

پایتخت عمان مسقط
فاصله زمانی با ایران +۳۰ دقیقه
واحد پول ریال عمانی
زبان رسمی عربی
پیش شماره +۹۶۸
شماره تماس اضطراری ۹۹۹
نوع حکومت سلطنتی
دین رسمی اسلام
  • پوشش در عمان آزاد است، اما مردم این کشور مسلمان هستند و توصیه می‌شود که در انتخاب لباس کمی دقت داشته باشید.
  • هرگز با تاریخ و فرهنگ مردم این کشور و علی الخصوص سلطان قابوس شوخی نکنید!
  • براش نوشیدن آب، از بطری های آب معدنی استفاده کنید.
  • عمان از امن ترین کشورهای دنیا است. در سفر به این کشور دغدغه ای نخواهید داشت.

فصل های مناسب سفر به عمان

بهترین زمان برای سفر به عمان از ماه اکتبر تا مارس است که ماه‌های زمستانی است. این کشور در طول سال دارای آب‌وهوای گرم است و از این رو تابستان‌ها اکثرا گرم و طاقت‌فرسا هستند. ماه‌های اکتبر و آوریل خنک‌تر از ماه‌های تابستانی است که از می تا سپتامبر است. بارندگی در عمان بسیار کم است و مقدار خیلی کمی در ژانویه و فوریه در عمان باران می‌بارد.

آب و هوای عمان

بخش زیادی از کشور عمان در منطقه آب‌وهوایی خشک استوایی قرار دارد. مسقط پایتخت این کشور یکی از خشک‌ترین شهرهای جهان محسوب می‌شود. میانگین دما در فصل بهار بیش از ۳۰ درجه و در زمستان ۲۶ درجه است. بادهای تابستانی در این کشور باعث طوفان شن می‌شود و در کل میزان بارندگی در این کشور بسیار کم و سالانه بین ۲۵ تا ۵۰۰ میلی‌لیتر است.

دلایل سفر به عمان

عمان یکی از زیباترین کشورهای منطقه خاورمیانه است. این کشور جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده‌ای دارد و از لحاظ تاریخی نیز بسیار غنی می‌باشد. اگر قصد سفر به کشورهای خارجی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم عمان را در ابتدای لیست مقاصد خود قرار دهید. سفر به عمان دلایل متعددی دارد که عبارتند از:

  • برای سفر به عمان نیاز به ویزا ندارید. کشور عمان دریافت ویزا را به صورت فرودگاهی برای اغلب کشورهای دنیا مقدور ساخته و به راحتی ویزا را صادر می‎کند. دریافت ویزای فرودگاهی برای اتباع ایرانی نیز امکان‌پذیر است.
  • عمان در بخش جنوبی ایران واقع شده و با کشورمان مرز آبی دارد. از این رو، علاوه بر سفر با هواپیما، می‌توانید با کشتی نیز به عمان بروید و یک سفر دریایی جذاب را تجربه کنید.
  • مردمان عمان بسیار خونگرم و مهمان‌نواز هستند و از گردشگران با خوشرویی استقبال می‌کنند. عمانی‌ها بسیار سخاوتمند هستند و با قهوه، کیک، کوکی و میوه‌های تازه از مهمانان خود پذیرایی می‌کنند.
  • عمان یکی از تمیزترین کشورهای دنیاست. دولت این کشور قوانین سختگیرانه‎ای برای تمیز نگه‌داشتن شهر، پیاده‌روها و جاده‌ها وضع کرده و شهروندانش را موظف به رعایت این قوانین می‌داند.
  • کشور عمان جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر و فوق‌العاده‌ای دارد. سواحل صخره‌ای، دشت‌های گسترده، رودخانه‌های متعدد، دره‌های سرسبز و کوه‌های بلند بخشی از جاذبه‌های طبیعی عمان هستند که سالانه طبیعت‌گردان بسیاری را به سمت این کشور سوق می‌دهند.
  • کشور عمان تاریخی کهن و تمدنی بزرگ دارد که در بخش‌های مختلف آن قابل مشاهده است. در سفر به عمان این فرصت را دارید که از قلعه‌ها، بناهای کهن و معماری سنتی این کشور بازدید نمایید و با تاریخ غنی آن بیشتر آشنا شوید.
  • عمان فرهنگی غنی و گسترده‌ دارد و دارای آداب ‌و رسومی ارزشمند می‌باشد. فرهنگ کشور عمان در زندگی روزمره مردم این کشور، از لباس و خوراک گرفته تا رفتار و عادات آن‌ها دیده می‎شود.
  • از دیگر جذابیت‌های کشور عمان می‌توان به غذاهای لذیذ و بی‌نظیر آن اشاره کرد. انواع گوشت‌های کبابی، برنج‌های پرادویه و غذاهای دریایی بخشی از فرهنگ غذایی این کشور است که مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد.
  • بازارهای سنتی عمان یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این کشور هستند. این بازارها مطابق فرهنگ مردم این کشور طراحی شده و انواع کالا، سوغاتی‌ها و صنایع‌دستی خاص عمان را به مشتریان عرضه می‌کنند. در این بازارها می‌توانید به طور مستقیم با مردم محلی ارتباط برقرار کنید و با زبان، سنت‌ها و آداب‌ورسومشان آشنا شوید.
  • عمان یک کشور مناسب برای سفرهای خانوادگی است. در این‌جا علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی می‌توانید از تفریحات متنوع آبی نیز برخوردار باشید و فعالیت‌هایی چون آفرود در کویر، ماجراجویی در میان دره‌ها و  شرکت در جشنواره‌ها را نیز تجربه کنید.

هزینه زندگی در سفر به عمان

هزینه سفر به عمان بسته به محل اقامت و نوع تفریحات شما می‌تواند متفاوت باشد، ما در این مقاله سعی کرده‌ایم تا یک هزینه پایه‌ای را برای شما محاسبه کنیم. به طور میانگین هزینه روزانه سفر به عمان برای یک نفر در حدود ۲۴۶ دلار است به طور متوسط از این میزان ۸۴ دلار برای وعده غذایی، ۶۸ دلار برای حمل و نقل و ۱۳۰ دلار برای هتل درنظر گرفته شده است. برای سفر به عمان خوب است که با هزینه برخی از موارد آشنا شوید ما در ادامه قیمت برخی کالاها و خدمات را مورد بررسی قرار داده‌ایم:

کالا و خدمات هزینه
غذا در رستوران ارزان ۵.۲۰ دلار
شیر (۱ لیتر) ۱.۸۷ دلار
نان سفید (۵۰۰ گرم) ۱.۱۶ دلار
برنج (۱ کیلوگرم) ۱.۷۹ دلار
فیله مرغ (۱ کیلوگرم) ۵.۱۵ دلار
گوشت گاو (۱ کیلوگرم) ۹.۰۶ دلار
آب (۱.۵ لیتر) ۰.۵۵ دلار
بنزین (۱ لیتر) ۰.۶۲ دلار
بلیت یک طرفه ۱.۳۰ دلار
تاکسی (۱ کیلومتر) ۰.۹۱ دلار
سینما (اکران بین‌المللی) ۹.۰۹ دلار
اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر ۵۶۴.۵۹ دلار

سفر یک هفته‌ای به عمان برای دو نفر به طور متوسط ۳۴۴۳ دلار است که این هزینه شامل محل اقامت، حمل و نقل و غذا است.

علاوه بر هزینه‌های فوق یکی از مهم‌ترین مسائل در سفر به عمان هزینه بلیت هواپیما و هزینه ویزای توریستی است. هزینه پرواز به کشور عمان بسته به شهر مبدا و شرکت هواپیمایی متفاوت است به عنوان مثال پرواز مستقیم از تهران به مسقط میانگین ۱۴۰ دلار است. یا یک پرواز مستقیم هواپیمایی سلام ایر از شیراز به مسقط میانگین ۱۰۸ دلار است.

چگونه ویزای عمان بگیریم؟

قبل از اینکه بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم، بهتر است بپرسیم آیا ورود به کشور عمان ویزا می‌خواهد؟! بله برای ورود به خاک این کشور نیاز به ویزا است، ولی ویزای عمان از نوع ویزای فرودگاهی می‌باشد. بدین صورت که برای دریافت ویزا نیازی به ارائه مدارک به سفارت نیست و مسافران به محض ورود به فرودگاه مسقط، با پرداخت مبلغ ۲۰ الی ۲۵ دلار مهر ویزا را در پاسپورت خود دریافت می‌کنند. دارندگان این ویزا می‌توانند تا ۷ روز در کشور عما‌ن اقامت داشته باشند. البته لازم به ذکر است چنانچه متقاضی بخواهد مدت بیشتری را در کشور عما‌ن اقامت داشته باشد بایستی قبل از سفر درخواست ویزای خود را از طریق سفارت این کشور در ایران پیگیری کند.

راه‌های سفر به مسقط از ایران

سفر به مسقط عمان از ایران می‌تواند هوایی، زمینی یا حتی دریایی انجام شود.

سفر به عمان با هواپیما

سفر به مسقط از ایران با هواپیما یک گزینه‌ی محبوب برای مسافرانی است که به دنبال تجربه‌ی سفری راحت و سریع به پایتخت عمان هستند. فرودگاه بین‌المللی امام خمینی در تهران و فرودگاه‌های دیگر ایران از طریق پروازهای مستقیم یا با ویژگی‌های ترانزیتی به فرودگاه عمان متصل هستند. بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی معتبر این مسیر را پوشش می‌دهند و پیشنهادات متعددی برای سفر به مسقط از ایران ارائه می‌کنند.
این پروازها عموماً در طول سال ارائه می‌شوند و به مسافران این امکان را می‌دهند که با انتخاب زمان مناسب بر اساس بودجه و نیازهای شخصی خود، سفری راحت و مطمئن را تجربه کنند. پس از رزرو بلیط هواپیما، حتماً به درستی اطلاعات مربوط به محدودیت‌ها و قوانین ورودی عمان را چک کنید تا به هنگام سفر هیچ مشکلی پیش نیاید. راهنمای سفر به مسقط این محدودیت‌ها را با جزئیات در اختیار شما می‌گذارد.

سفر به عمان با کشتی

سفر به مسقط از ایران با کشتی یک تجربه‌ی جالب و آسایش‌بخش برای مسافرانی است که به دنبال یک مسیر زمینی از طریق دریا هستند. در این مسیر، معمولاً از بنادر ایرانی مانند قشم یا چابهار به سمت بنادر عمان مثل بندر خصب حرکت می‌کنند. این سفر با کشتی علاوه بر اینکه امکان مشاهده مناظر زیبای دریا را فراهم می‌کند، به مسافران این امکان را می‌دهد تا از امکانات راحتی کشتی بهره‌مند شوند و تا حدی از خستگی سفر زمینی جلوگیری کنند. برخی از کشتی‌ها حتی امکانات تفریحی و رستوران‌های خوبی دارند که سفر را برای مسافران به یک تجربه‌ی لذت‌بخش تبدیل می‌کنند. قبل از انجام سفر با کشتی، حتماً می‌بایست مدارک لازم را بررسی کنید و با شرایط و مقررات مرزی مرتبط با سفر دریایی آشنا شوید.

سفر به عمان با خودرو یا اتوبوس

اتوبوس‌‌های شرکت حمل‌ونقل ملی عمان، از دبی و ابوظبی به سمت مسقط می‌روند. در واقع، اگر شما بخواهید با اتوبوس به این کشور سفر کنید، حتما باید ابتدا خودتان را به کشور امارات برسانید. این سفر ۶ ساعت طول می‌کشد. حمل‌ونقل الخنجری نیز اتوبوسی از الریگا دبی به سمت مسقط می‌فرستد. این اتوبوس‌ها از ساعت ۷ صبح تا ۳ بعد از ظهر سرویس‌دهی می‌کنند.

چالش سفر به مسقط آن هم از ایران، به شکل زمینی این است که، شما باید ابتدا ویزای کشور امارات را دریافت کنید تا بتوانید به عمان بروید. پس بهترین حالت این است که، از مزایای بدون ویزا بودن عمان استفاده کرده و با خرید بلیط هواپیما عمان، به این کشور سفر کنید.

حمل‌ونقل در عمان

یکی از مواردی که حتماً در هزینه سفر به عمان باید در نظر بگیرید، بحث حمل‌ونقل در این کشور است. برخلاف اغلب کشورهای پرطرف‌دار، امکانات حمل‌ونقل در مسقط چندان متنوع نیست. به همین دلیل هم یکی از محبوب‌ترین شکل‌های حمل‌ونقل در این کشور، استفاده از خودروی اجاره‌ای در عمان است؛ اما اگر قصد ندارید هزینه زیادی بابت حمل‌ونقل بپردازید، بهتر است به گزینه‌هایی مانند تاکسی یا اتوبوس هم فکر کنید.

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری عمان

کشور عمان جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و تفریحی متعددی دارد. شما می‌توانید با توجه به علاقه خود برنامه‌ریزی کنید و چند جاذبه دیدنی این کشور را برای بازدید انتخاب نمایید.

مسقط (Muscat)

اگر تنها چند روز برای سفر به عمان فرصت دارید، پیشنهاد می‌کنیم شهر مسقط، پایتخت این کشور را برای سفر انتخاب کنید. این شهر قلعه‌ها، موزه‌ها، کاخ‌ها، بازارها، سواحل و تفریحات متعددی دارد. می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی این شهر بازدید کنید یا در سواحل زیبای عمان روزهای آرامی را بگذرانید. مسجد بزرگ سلطان قابوس یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری مسقط است. این مسجد لوستری بسیار عظیم دارد و دومین فرش بزرگ ایرانی را نیز در خود جای داده است.  از دیگر جاذبه‌های گردشگری مسقط می‌توان به بازار مطرح، کوه اخضر، وادی شاب، استخر طبیعی بی‌ماه و دژ نخل اشاره کرد.

صلاله (Salalah)

صلاله، مهم‌ترین شهر عمان پس از مسقط است. این شهر در بخش جنوبی عمان واقع شده و جاذبه‌های متعددی را در خود جای داده است. از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به مقبره عمران نبی، قصر سلطان قابوس بن سعید، موزه‌ سرزمین کندر، خور روری، قلعه طاقه و بازار صلاله اشاره کرد. ماه‌های ژوئن تا اوت بهترین زمان برای بازدید از شهر صلاله است. در این زمان باران‌های موسمی سرسبزی و طراوت را به صلاله آورده و چشم‌اندازهایی زیبا و دیدنی ایجاد می‌کنند.

نیزوا (Nizwa)

نیزوا در دو قرن ششم و هفتم پایتخت کشور عمان بوده است. به همین دلیل قلعه‌های بسیار زیبا و دیدنی در این شهر وجود دارد. یکی از شگفت‌انگیزترین قلعه‌های نیزوا، دژ سلطان بن سیف ال یعربی است که در قرن هفدهم ساخته شده است. این قلعه مکانیسم دفاعی جالبی دارد و دارای پنجره‌هایی عجیب و تله‌هایی متعدد می‌باشد. از جمله جذاب‌ترین بخش‌های قلعه نیزوا می‌توان به برج استوانه‌ای و موزه‌ی آن اشاره کرد. موزه نیزوا بخشی از زندگی مردم عمان در قرن 17 را به تصویر می‎کشد.

بهلا (Bahla)

بهلا از دیگر شهرهای عمان است که در 40 کیلومتری شهر نیزوا قرار دارد. افسانه‌های متعددی در مورد این شهر وجود دارد. مردم عمان بهلا را زادگاه جن‌ها می‌دانند. از این رو، شهر بهلا را با عنوان مدینه السحر، به معنای شهر سحر و جادو می‌شناسند.  بهلا دارای بازارهای سنتی و قدیمی است و قلعه بسیار زیبایی نیز دارد. قلعه بهلا دارای ارزش تاریخی بالایی است و نام آن در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. تاریخ دقیقی از ساخت قلعه بهلا در دست نیست، اما با توجه به معماری‌ کار شده در آن می‌توان گفت ساخت این قلعه از دوران پیش از اسلام آغاز شده و پس از چند قرن به مرور تکمیل شده است. بازارهای بهلا مکان مناسبی برای خرید سوغاتی هستند.

راس الجینز (Ras al Jinz)

راس الجینز از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری عمان است که در شرق این کشور قرار دارد. این ساحل مرکز نگهداری از لاک‌پشت‌هاست. لاک‌پشت‎هایی که ار اقیانوس هند برای تخم‌گذاری به این منطقه می‌آیند و در امتداد ساحل لانه دارند.

ماسه‌های واحیبا (Wahiba Sands)

واحیبا یک کویر شنی بسیار زیباست. این کویر در بخش مرکزی عمان قرار دارد و قسمتی از زندگی عشایری و بدوی مردم این کشور را به تصویر می‌کشد. اگر دوست دارید با زندگی گذشتگان عمان بیشتر آشنا شوید، یک شب را در این صحرا بگذرانید و در اقامت‌گاه‎های بوم‌گردی آن ساکن شوید. پیاده‌روی بر روی شن‌های طلایی، شترسواری، موتورسواری و آفرود نیز از جمله تفریحاتی است که در این منطقه از آن برخوردار خواهید بود.

ارزانترین راه سفر به عمان

درست است که برخی راه ها مانند استفاده از کشتی ارزانترین راه سفر به عمان هستند، اما بدون شک خرید بلیط هواپیما مسقط بهترین و راحت‌ترین گزینه خواهد بود. علاوه بر هزینه خرید بلیط هواپیما عمان باید درباره دیگر هزینه های سفر به مسقط نیز برنامه‌ریزی کنید.

اگر یکبار سفر دریایی را تجربه کرده باشید، می‌دانید که سفر به کشتی برای هرکسی مناسب نیست، به همین دلیل اگر جزو این افراد هستید، بلیط هواپیما بگیرید و با خیال راحت و بدون هیچ دغدغه ای یک سفر امن تجربه کنید.

بهترین مراکز خرید در عمان

خرید کردن همیشه بخش مهمی از سفر است و مسقط نیز از این قاعده مستنثی نیست. بازارها و مراکز خرید مسقط متنوع هستند و به ویژه بازارهای محلی حال و هوایی سنتی در این شهر دارند. در ادامه با برخی از معروف ترین بازارهای مسقط بیشتر آشنا شوید.

۱- بازار مطرح

در این بازار تعداد زیادی ماهی فروشی وجود دارد که گفته می‌شود بهترین ماهی فروشی ها در منطقه خلیج هستند. اگر به این بازار معروف عمان رفتید می‌توانید تعداد زیادی جواهرفروشی، مغازه های صنایع دستی عمانی و غذاهای عمانی را با قیمت‌های مناسب را بیابید.

همچنین در این بازار می‌توانید انواع سوغاتی‌ های عمان را خریداری کنید. چندین مغازه در این بازار هستند که کارت اعتباری هم قبول می‌کنند.

۲- مرکز خرید سابکو

این مرکز خرید در واقع مجموعه‌ای از چندین مرکز خرید نه چندان بزرگ است که در میان مردم مسقط محبوب زیادی دارد. مرکز خرید سابکو حقیقی، بازار کوچکی مثل مجموعه‌ای از چندین مغازه دارد که در آن می‌توانید انواع صنایع دستی عمان را که در بازار مطرح هم موجود هستند، بیابید. خانه صنایع دستی عمان درست روبروی مرکز خرید سابکو قرار دارد، که صنایع دستی را با ضمانت نامه می‌فروشند اما قیمت‌های آن‌ها نسبتا بالا است.

۳- مرکز خرید اونیو عمان

فروشگاه‌ های زنجیره‌ای لولو در مرکز خرید اونیوز عمان واقع شده‌اند. در این مرکز خرید انواع مغازه‌ها، رستوران‌ها و بخش سرگرمی برای کودکان وجود دارد که مردم شهر مسقط و گردشگران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

۴- مرکز خرید مرکز شهر مسقط

بزرگترین مرکز خرید مسقط که تعداد زیادی مغازه در آن وجود دارد، همین مرکز خرید است. از دیگر مراکز خرید معروف مسقط می‌توان به مرکز خرید سلطان، مرکز خرید القرم، مرکز خرید الفیر، مرکز خرید سلکت و هایپرمارکت سفیر اشاره کرد.

۵ تا از بهترین رستوران‌های عمان

مسقط، پایتخت عمان، با آشپزی متنوع و غنی خود یک مقصد گردشگری فرهنگی جذاب است. آنچه در راهنمای سفر به مسقط آمده، این است که نباید هیچ غذایی را در این شهر از دست داد. در زیر پنج رستوران برجسته‌ی مسقط ذکر شده‌اند:

۱. رستوران الخیران

برای رفتن به رستوران الخیران در قدم اول باید به قصر البستان بروید. سرویس منوی باز صبحانه و عصرانه این رستوران در بین گردشگران محبوبیت زیادی دارد. کیفیت غذاهای این رستوران بسیار خوب است و انواع مختلف غذاهای محلی و بین‌المللی را در منوی خود جا داده است.

۲. رستوران بیت اللبان

رستوران بیت‌اللبان (Bait Al Luban) در منطقه موتراه سوک و نزدیک بازار ماهی است. جذابیت اصلی این رستوران، چشم‌انداز زیبای آن به دریاست. در رستوران بیت اللبان می‌توانید انواع مختلفی از غذاهای محلی را امتحان کنید. پیشنهاد ما به شما این است که اول از هر همه، چیز کیک‌های مخصوص آن را امتحان کنید تا برای همیشه طرفدار آن‌جا شوید.

۳. رستوران هتل چِدی

هتل چدی مسقط دارای رستوران‌های مشهوری است که در منوی آن‌ها می‌توانید انواع مختلفی از غذاهای مدیترانه‌ای، جنوب شرق آسیایی، هندی و خاورمیانه را امتحان کنید.

۴. رستوران اوبهار

رستوران اوبهار (Ubhar Restaurant) به نوع طبخ غذاهایش مشهور است؛ این رستوران انواع غذاهای اصیل و محلی عمان را به شیوه‌ای مدرن طبخ می‌کند. برای رفتن به رستوران اوبهار کافی است تالار اپرای سلطنتی را پیدا کنید.

۵. رستوران ممتاز محل مسقط

اگر اهل غذاهای هندی هستید، پیشنهاد ما به شما رستوران ممتاز محل است. برای رفتن به این رستوران کافی است به پارک ملی القروم در نزدیکی موزه کودکان بروید. در منوی رستوران ممتاز محل می‌توانید بیش از ۱۰۰ نوع غذا و سوپ و دسر را مشاهده کنید.

سوغاتی‌های عمان

از دیگ‌های سفالی بزرگ گرفته تا جواهرات نقره، مسقط مملو از صنایع دستی زیبایی است که فرهنگ و میراث عمانی را منعکس می‌کند. برخی از بهترین سوغاتی‌های مسقط عبارتند از:

  • سفال عمان
  • صندوقچه‌های تزئین‌شده یا مندو
  • لوازم نقره
  • جواهرات عمانی
  • خنجر عمانی
  • لباس محلی عمانی
  • کندر
  • خرما و شکلات

کلام آخر

چجوری به عمان سفر کنیم؟ هزینه های سفر به عمان چقدر است؟ بهترین زمان سفر به عمان کی هست؟ اینها سوالاتی هستند که در راهنمای سفر به عمان بیان کرده ایم تا بتوانید سفر بهتر و راحت تری به این کشور زیبا داشته باشید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا