راهنمای سفر

راهنمای سفر به دانمارک ۱۴۰۳ + هزینه تفریحات، اقامت و غذا

دانمارک یکی از کشورهای اروپایی کوچک است که ایرانیان زیادی به دلایل مختلف سالانه به این کشور زندگی می کنند. در راهنمای سفر به دانمارک مطالب مختلفی مانند هزینه های سفر به دانمارک، بهترین زمان سفر، اطلاعات ضروری، جاهای دیدنی دانمارک، هتل ها، حمل و نقل، خورد و خوراک، سوغات و… بررسی می شود. با مطالعه این راهنما می توانید سفر خاطره انگیزتر و بهتری را تجربه کنید. در این مطلب از تودی تریپ تمام این مسائل بررسی شده است تا در سفر به دانمارک حس اولین تجربه‌ی سفر به دانمارک را نداشته باشید و به هیچ مشکل برنخورید.

 

اطلاعات ضروری در راهنمای سفر به دانمارک

پایتخت کپنهاگ
بزرگترین شهر کپنهاگ
اختلاف ساعت دانمارک با ایران دو و نیم ساعت عقب تر از ایران
پیش شماره تلفن ۴۵+
فرودگاه های کشور دانمارک فرودگاه آرهوس، فرودگاه کپنهاگ فرودگاه راسکیلد، فرودگاه سوندربورگ، فرودگاه اودنسا
شماره تماس پلیس، آتش نشانی و آمبولانس ۱۱۲

 

آب هوای کشور دانمارک

کشور دانمارک دارای شرایط آب و هوایی معتدلی نسبت به بقیه کشورهایی است که در منطقه اسکاندیناوی قرار دارند. دانمارک هم مانند ایران دارای ۴ فصل آب و هوایی متمایز است. میزان بارش در این کشور در تمام طول سال تقریبا یکسان است و به طور میانگین سالانه ۶۱ سانتی متر در دانمارک باران می بارد. برای سفر به این کشور تمام فصل ها می تواند مناسب باشد اوخر فصل بهار و فصل تابستان است. زمستان های این کشور سرد می شود اما اگر از سرما فراری نباشید حتما سفری دلچسب با مناظر دیدنی پوشیده شده از برف در انتظارتان است.

بهترین زمان سفر به دانمارک

دانمارک نسبت به سایر کشورهای منطقه‌ اسکاندیناوی آب‌و‌هوای ملایم‌تری دارد و آب‌و‌هوا در سراسر این کشور تغییرات اندکی دارد. وضعیت وزش باد و نزدیکی به دریا باعث تفاوت آب‌و‌هوایی در دانمارک شده است. میزان بارش باران در تمام طول سال تقریبا ثابت و میانگین سالانه‌ آن برابر با ۶۱ سانتی‌متر است. مناطق غربی مرطوب‌تر از نواحی شرقی هستند.

با وجود اینکه در فصل بهار آفتاب ملایم است و آسمان‌ کمتر ابری می‌شود، تابستان بهترین فصل برای سفر به دانمارک است. ماه‌های تابستانی ژوئن، ژوئیه و اوت زمانی که آب‌و‌هوا در گرم‌ترین حالت خود قرار دارد و طبیعت و چشم‌اندازهای طبیعی به زیباترین شکل خود در می‌آیند. فعالیت وسایل حمل و نقل عمومی و امکانات گردشگری در این فصل به بیشترین میزان خود می‌رسد.

فراموش نکنید که ماه ژوئیه فصل تعطیلات برای دانمارکی‌هاست و معمولا به مناطق حومه و ساحلی سفر می‌کنند. در این فصل مناطق محبوب توریستی بسیار شلوغ هستند. شاید این شلوغی برای‌تان خوشایند نباشد.

کپنهاگ در تمام طول سال گردشگر دارد اما فصل پرگردشگر سال در این شهر در ماه‌های ژوئیه و اوت است. بهترین زمان برای سفر به کپنهاگ ماه‌های مه، اوایل ژوئن و سپتامبر است.

پاییز هم فصل مناسبی برای سفر است به‌خصوص که برگ‌های هزاررنگ پاییزی، جلوه‌ دیگری به مناظر طبیعی می‌دهند که قابل وصف نیست. اما فراموش نکنید که در این فصل دمای آب در نواحی ساحلی پایین است و بسیاری از جاذبه‌های گردشگری هم ساعت کاری خود را کاهش می‌دهند.

زمستان‌های دانمارک سرد است اما به‌ندرت غیرقابل‌تحمل می‌شود. در واقع زمستان‌های دانمارک نسبت به سایر کشورهای شمالی اسکاندیناوی، گرم‌تر است. فصل زمستان هم برای گردشگران محدودیت زیادی ندارد و برای سفر و تجربه‌ زمستان‌ دانمارک و تعطیلات کریسمس هم می‌توانید روی آن حساب کنید.

هتل های دانمارک

در سفر به دانمارک هزینه کرایه اتاق دو نفره در هتل متوسط از حدود ۷۰۰ تا ۱۵۰۰ کرون (۱۰۰.۳۴ الی ۲۱۵.۰۱ دلار) است.  اتاق دو نفره در هتل کم قیمت، هزینه‌ای بین ۵۰۰ تا۷۰۰ کرون (۷۱.۶۷ الی ۱۰۰.۳۴ دلار)دارد. از قیمت اجاره خانه در کپنهاگ و نحوه اجاره آپارتمان ارزان در کپنهاگ از طریق سایت‌های املاک مطلع می‌شوید.

 هتل Absalon:
این هتل در ماه می‌۲۰۱۶ افتتاح شده و محل مرکزی آن در محله Vesterbro در نزدیکی ایستگاه مرکزی و منطقه Meatpacking است. یک هتل خانوادگی با طراحی شاد برای اتاق‌ها است. دارای Wi-Fi رایگان در سراسر هتل و امکان اجاره دوچرخه دارد. تهویه مطبوع تنها در اتاق‌های سوپر وجود دارد.

 هتل Kong Arthur:
هتل کنگ آرتور در کپنهاگ، با مرکز شهر و دریاچه‌های زیبا، تنها ۱۵ دقیقه فاصله دارد. از فرودگاه توسط مترو می‌توان به هتل رسید. سبک منحصر به فرد و مدرن این هتل، الهام گرفته از معماری قرون وسطی است. یک شومینه روشن، مبل‌های راحتی، یک دسته کتاب در قفسه ها، و حیاط‌های زیبا که با گیاهان سبز تزئین شده، فضای آرامش بخش و منحصر به فردی را به هتل می‌دهد.

برای مسافران بک پک سه مهمانخانه در کپنهاگ وجود دارد: Danhostels در شهر کپنهاگ، در Amager و در Bellahøj. علاقمندان می­توانند قبل از سفر به دانمارک، اقامت خود را در اینجا رزرو کنند. مهمانخانه Danhostel بخشی از همکاری بین المللی با Hostelling International به نام “طرح گروه بین المللی” است.

اشخاص و گروه ­هایی که با هم مسافرت می­کنند، می­توانند در این مهمانخانه­ها اقامت کرده و هزینه سفر به دانمارک را کاهش دهند. سرپرست گروه باید یک کارت بین المللی برای استفاده در خوابگاه ها در خارج از کشور داشته باشد. 

راهنمای دریافت ویزا توریستی دانمارک

برای سفر به دانمارک، نیاز به ویزای توریستی و شینگن دارید. با داشتن ویزای دانمارک می‌توانید مدت زمان محدودی را در دانمارک یا کشورهای عضو شینگن بمانید. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی دانمارک شامل موارد زیر می‌شود:

  • پاسپورت (حداقل ۱ سال اعتبار داشته باشد)
  • شناسنامه
  • ۲ قطعه عکس رنگی ۳٫۵ در ۴٫۵ با پس زمینه سفید
  • اصل و کپی ترجمه شده سند ملک
  • نامه تمکن مالی از بانک و گردش ۳ ماه آخر سپرده بانکی
  • بیمه نامه تا سقف پوشش ۳۰۰۰۰ یورو

تمامی مدارک بالا باید به زبان دانمارکی یا انگلیسی ترجمه رسمی شود. اگر سوالی بابت درخواست و صدور ویزای دانمارک دارید، می‌توانید با بخش ویزا فلای تودی در ارتباط باشید.

هزینه هتل در کشور دانمارک

هزینه های مربوط به اقامت در این کشور هم بستگی به این دارد که به کدام یک از شهرهای این کشور می خواهید سفر کنید، به طور مثال اگر به کپنهاگ بخواهید بروید از آنجایی که این شهر توریستی است و گردشگران زیادی سالانه به آن سفر می کنند هزینه ی رزرو هتل بالاتر از شهری مثل آرهوس است. از همین رو قبل سفر سعی کنید از آژانس های مسافرتی مطمئن مثل الی گشت مشاوره ای در رابطه با اقامت در این کشور بنمایید. هاستل هایی هم که در شهرهای این کشور وجود دارند از لحاظ کیفیت و هزینه در سطح خوبی هستند ولی از لحاظ امنیت به پای هتل هایی که در این شهر وجود دارد، نمی رسد.

هزینه خورد و خوراک در کشور دانمارک

هزینه خورد و خوراک به تناسب شهری که شما به آن می خواهید سفر کنید متفاوت است به طور مثال در شهر آرهوس دانمارک که دانشجویی محسوب می شود هزینه غذاها پایین است اما در دیگر شهر این کشور کپنهاگ به این دلیل که تغلب توریست ها به آن سفر می کنند هزینه ای که بابت غذا باید بپردازید بالاتر است. اما به طور اگر بخواهید بدانید هزینه غذا در این کشور متوسط است.

سوپرماکت های دانمارک تمامی نیازهای شما را بر طرف می کند، از همین رو می توانید از سوپرمارکت های شهر اقلام مورد نیازتان را تهیه کنید و خودتان اقدام به طبخ غذا بنمایید به این ترتیب می توانید کاهش چشم گیری در هزینه های خورد و خوراکتان کاهش داشته باشید.

صبحانه‌ی مخصوص دانمارکی یعنی ymerdrys با نان چاودار و شکر قهوه‌ای تهیه می‌شود.

در ادامه راهنمای سفر به دانمارک به هزینه های مربوط به غذا در این کشور اشاره خواهیم کرد.

هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

  • بری یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۱۰۰ کرون را بپردازید.
  • برای صرف یک وعده غذای دو نفره در یک رستوان متوسط باید ۵۰۰ کرون پرداخت کنید.
  • قیمت منوهای مک دونالد در این کشور به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۷۰ کرون می باشد.
  • برای تهیه آب معدنی ۱۸ کرون و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۳۵ کرون بپردازید.هزینه خورد و خوراک در دانمارک

هزینه حمل و نقل در شهر کپنهاگ

برای اتوبوس‌های شهری، اتوبوس‌های آبی، قطار و مترو می‌توانید از یک بلیط استفاده کنید. سیستم حمل و نقل عمومی در دانمارک تمام مناطق شهرهای این کشور را پوشش می‌دهد.

  • هزینه بلیط تک سفره ۲۴ کرون
  • هزینه بلیط ماهانه ۳۹۰ کرون
  • هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۳۷ کرون و به ازای هر یک کیلومتر ۱۵ کرون به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۴۲۰ کرون باید پرداخت نمایید.
  • هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۱۰ کرون

رژیم غذایی در دانمارک

در دانمارک هم سه وعده‌ غذایی وجود دارد که از این سه وعده صبحانه و شام در منزل صرف می‌شود. امروزه به‌دلیل تغییر سبک زندگی، وعده‌ ناهار را معمولا اعضای خانواده در کنار هم نیستند و بیشتر اوقات غذای حاضری می‌خورند.

صبحانه شامل نان چاودار، نان سفید و انواع مربا و پنیر است. بزرگترها معمولا از قهوه یا چای به‌عنوان نوشیدنی استفاده می‌کنند. کودکان و نوجوان‌ها از شیر و محصولات لبنی در وعده‌ صبحانه استفاده می‌کنند. انواع غلات صبحانه هم در دانمارک رایج است.

صبحانه‌ مخصوص دانمارکی یعنی ymerdrys با نان چاودار و شکر قهوه‌ای تهیه می‌شود. در نیمه‌ دوم قرن نوزدهم انواع خاصی از نان‌های صبحانه در دانمارک رایج شد که به‌شکل‌های مختلف تهیه می‌شوند و هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نان‌ها را به‌شکل تازه و در سراسر این کشور در تمام روزهای هفته می‌توانید به‌سادگی خریداری کنید.

یکشنبه‌ها بسیاری از دانمارکی‌ها علاوه بر نان رول‌های مخصوص صبحانه به‌همراه مربا یا پنیر، شیرین دانمارکی یا wienerbrød هم می‌خورند. این شیرینی از لایه‌های نازک خمیر به‌همراه کره، دارچین شکر یا کاسترد تهیه می‌شود. بعضی خانواده‌ها آب‌میوه هم به صبحانه‌ خود اضافه می‌کنند.

دانمارکی‌ها گاهی این وعده به‌شکل مهمانی برای جشن تولد یا سالگرد ازدواج هم برگزار می‌کنند.

ناهار در دانمارک معمولا یک وعده غذایی سرد است که به‌همراه قطعاتی از نان چاودار کره‌ای و انواع سس‌ها سرو می‌شود. در دوران قرون‌وسطا، کشاورزان دانمارکی ساندویچ‌های نان چاودار را به‌همراه روغن یا کره و با گوشت یا ماهی دودی و نمکی مصرف می‌کردند. حتی در قرن شانزدهم، سنتی در دانمارک رواج یافته بود که به‌جای بشقاب از قطعات نان استفاده می‌کردند. چون بشقاب یک کالای گران بود. کریستین دوم پادشاه دانمارک در سال ۱۵۲۰ استفاده از این شیوه در مراسم خاص را منسوخ کرد. همین سنت باعث رواج ساندویچ باز در دانمارک شده است.  ساندویچ باز از یک تکه نان با یک یا چند لایه مواد غذایی روی آن تشکیل می‌شود. برای تهیه‌ این ساندویچ یک تکه تست یا نان تازه به کار می‌رود که مواد غذایی مختلفی مانند کره، پاته، پنیر، انواع مختلف کالباس از قبیل رست بیف، بوقلمون، ژامبون، بیکن، سالامی یا سوسیس‌های مختلف و سبزیجاتی از قبیل فلفل، گوجه فرنگی، تربچه، پیازچه و خیار روی آن قرار می‌گیرد.

وعده‌ غذایی شام، middag نامیده می‌شود چون در دوران گذشته این وعده خیلی زود و در اواسط روز صرف می‌شده است. این وعده معمولا در خانه خورده می‌شود و اعضای خانواده سعی می‌کنند که برای این وعده دور هم جمع شوند و غذای گرم بخورند.

تا اواسط قرن بیستم این وعده از دو قسمت تشکیل می‌شد. قسمت اول برای شروع غذا شامل آب گوشت یا سوپ شیرین میوه‌جات بود. وعده‌ اصلی گوشت یا ماهی بوده که همراه با سیب‌زمینی و سس‌های خاص سرو می‌کردند. یکشنبه‌ها به‌جای وعده‌ اول، پودینگ سرو می‌کردند. در نهایت به مرور زمان این دو وعده یه یک وعده تبدیل شده‌اند.

امروزه با گسترش وسایل پخت و پز و برقی شدن وسایل و وجود یخچال و فریزر، سبک و سیاق آشپزی و مواد غذایی تغییر کرده است. آشپزی‌ ملت‌های گوناگون بر آشپزی این منطقه تاثیر گذاشته‌اند. غذاهای آمریکایی رواج پیدا کرده‌اند. در اواخر دهه‌ ۱۹۸۰ آشپزی ایتالیایی با ویژگی مصرف زیاد سیب‌زمینی، پاستا و پیتزا در این کشور گسترش یافته است و در اواخر دهه‌ ۱۹۹۰، غذاهای آسیایی هم به دانمارک راه پیدا کردند اما هیچ‌وقت زیاد رواج پیدا نکردند و همه‌گیر نشدند.

اجاره اتومبیل در دانمارک

دانمارک یک مقصد عالی برای رانندگی در تعطیلات سفر به دانمارک است. جاده‌ها با کیفیت بالا و معمولا به خوبی علامت‌گذاری شده اند. فقط در شهرهای بزرگ به جزء در ساعت شلوغی، ترافیک بسیار روان است. برای گشت‌های شهری و تورهای روزانه امکان اجاره اتومبیل در شهرهای بزرگ وجود دارد. شرط سنی برای اجاره اتومبیل ۲۱ سال است و رانندگی از سمت راست انجام می‌گیرد.

شما می‌توانید بهترین اتومبیل را از طریق سازمان اجاره بین المللی اجاره با رزرو کنید. شرکت‌های Avis،  Budget،  Europcar و Hertz از بزرگترین اپراتورهای دانمارک هستند که دفاتری در شهرهای بزرگ، فرودگاه‌ها و سایر بنادر ورودی دارند و امکان اجاره ماشین در سفر به دانمارک از طریق آن‌ها وجود دارد. برای گشت و گذار در دانمارک به راحتی می‌توانید از وسایل نقلیه زیر استفاده نمایید:

حمل و نقل در دانمارک قیمت مناسب داشته و سریع و کارآمد است. قطار با قیمت کم برای رفت و آمد مناسب است. دوچرخه‌سواری در دانمارک طرفداران زیادی دارد و دارای بیشترین تعداد دوچرخه‌سوار در جهان است. مسیرهای دوچرخه سواری شهرها را در سراسر کشور به هم پیوند می‌دهد و در هر شهری می‌توان دوچرخه اجاره کرد. تمام شهرهای کوچک و بزرگ دارای سیستم اتوبوس محلی و منطقه‌ای هستند.

اتوبوس‌های راه دور ارزان‌تر از قطار هستند. قایق‌های فری، عملا همه جزایر پرجمعیت دانمارک را به هم متصل می‌کند. از طریق وب سایت برنامه ریزی سفر rejseplanen.dk و یا وب سایت visitcopenhagen.com می­توانید اطلاعات جامع در مورد وسایل حمل و نقل و نحوه خرید بلیط آنها را پیدا کنید.

چگونه به دانمارک سفر کنیم؟

برای سفر به دانمارک مسیری حدود ۳۶۷۱ کیلومتر را در مدت ۸ ساعت پرواز در راه خواهید بود. پروازها به دانمارک به یکی از فرودگاه های آرهوس، کپنهاگ‌ راسکیلد، سوندربورگ و یا ادنسه انجام می‌شود. ایرلاین های داخلی و خارجی با حداقل یک توقف در مسیر پرواز دارند. پگاسوس، ترکیش، قطر، اتریشی و… از ایرلاین های خارجی به کپنهاگ پرواز دارند که حداقل یک توقف در مسیر خواهند داشت. قیمت بلیط هواپیما دانمارک با توجه به بازه تاریخی، کلاس پروازی و نوع ایرلاینی که انتخاب می‌کنید، تغییر پیدا خواهد کرد. ما در فلای تودی با پوشش کامل ایرلاین ها بهترین قیمت را برای خرید بلیط هواپیما دانمارک به شما پیشنهاد می‌دهیم.

مراکز خرید در کشور دانمارک

مراکز خرید در شهر کپنهاگ

  • مرکز خرید Fisketorvet

آدرس: Kalvebod Brygge ۵۹، ۱۵۶۰ København V، Denmark

  • مرکز خرید فیلدز Field’s Shopping Center

آدرس: Arne Jacobsens Allé ۱۲، ۲۳۰۰ København S، Denmark

  • مرکز خرید ایلوم | Illum

آدرس: Østergade ۵۲، ۱۱۰۰ København K، Denmark

مراکز خرید در شهر آرهوس

  • بازار وست آرهوس | Bazar Vest

آدرس: ۸۲۲۰ Brabrand، Denmark

  • مرکز خرید سوسترن گرن | Søstrene Grene

آدرس: Søndergade ۱۱، ۸۰۰۰ Aarhus C، Denmark

  • مرکز خرید گالری برونوس | Bruuns Galleri

آدرس: Banegårdspladsen ۱، ۸۰۰۰ Aarhus C، Denmark

قوانین که در کشور دانمارک وجود دارد؟

همه کشورها برای برقرای نظم و امنیت، مجموعه قوانینی دارند. دانمارک نیز همانند سایر کشورها قوانین مخصوص به خود را دارد که دانستن آن به گردشگران کمک می‌کند تا تجربه خوبی از سفر به دانمارک داشته باشند.

  • حمل مواد مخدر در دانمارک جریمه سنگینی حدود ۵۰۰ کرون دارد.
  • برخی مکان‌ها اجازه عکاسی ندارند، بنابراین حتما پیش از عکاسی از ساختمان یا جاذبه گردشگری از متصدی یا راهنمای آن سوال کنید.
  • مجسمه پری دریایی یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری دانمارک محسوب می‌شود و قانونی در مورد عکس گرفتن از این مجسمه توسط سازنده آن، ادوارد اریکسون، وجود دارد که اگر عکس گرفته شده از مجسمه برای استفاده تجاری باشد، باید مبلغی که توسط خانواده اریکسون تعیین می‌شود را بپردازید.
  • حمل اسلحه بدون مجوز در دانمارک ممنوع است و مجازات قانونی (زندانی) دارد.

جاذبه‌ های گردشگری و اماکن معروف دانمارک

دیدنی های کپنهاگ:
کپنهاگ، پایتخت و شهر پرجمعیت دانمارک، در جزایر ساحلی زلاند و آماگر Amager واقع شده است. از سوی مالمو در جنوب و از طریق پل اورسوند با سوئد ارتباط دارد. در تور کپنهاگ، از مرکز تاریخی شهر دیدن کنید که شامل Frederiksstaden، یک منطقه با معماری rococo قرن ۱۸ام است، و شامل کاخ خانواده سلطنتی است. کاخ کریستینسبورگ و قلعه رزنبورگ مربوط به دوران رنسانس که در اطراف باغ‌ها و خانه‌های جواهرات تاج قرار دارد از جاذبه‌های گردشگری آن در سفر به دانمارک است.

 جاهای دیدنی کپنهاگ:
 در کپنهاگ می­توانید بازدیدهای رایگانی را انجام دهید که عبارتند از:

  • پیاده‌روی در امتداد بندر Nyhavn و بازدید از خانه­های رنگارنگ اطراف آن
  • دیدن کتابخانه الماس سیاه که تلفیقی از ساختمان قدیمی دارای معماری زیبا با تجهیزات مدرن است. هنگامی که اشعه‌های خورشید به آب برخورد می کنند، انعکاس نور از کانال باعث می‌شود که تمام ساختمان درخششی مانند الماس داشته­باشد.
  • گشت و گذار در ناحیه کریستیانیا، محل اجتماع هیپی ها بوده و کنسرت­های موسیقی در آن برگزار می­شود.
  • شما می‌توانید در سفر به دانمارک، کاخ سلطنتی ملکه را بازدید کنید و شاهد تعویض پست نگهبان‌های کاخ باشید که هر روز در ساعت ۱۲:۰۰ ظهر انجام می‌شود.
  • بازدید باغ گیاه شناسی در کپنهاگ، این باغ یک مکان عجیب و غریب است که هر اتاق دارای درجه حرارت و رطوبت متفاوتی ،بسته به گیاهان جغرافیایی که در آنجا کاشته ­شده­اند،دارد.
  • بندر با عرشه چوبی در جزیره Brygge، یکی از مناطق مورد علاقه گردشگران در سفر به کپنهاگ است. اینجا محل عالی برای نشستن و تماشای شهر در طول یک روز گرم است. بسیاری از مردم محلی در اینجا ماهی­های صید شده خود را گریل یا باربیکیو می­کنند و با هم غذا می­خورند. در اینجا، بسیاری از گزینه‌های ورزشی مثل قایقرانی، کایاک سواری و واترپلو نیز وجود دارد.

کلام آخر

آشنایی با هزینه های سفر به دانمارک و بهترین زمان سفر به این کشور می تواند در مدیریت مسافرت به شما کمک شایانی کند. با مطالعه این مطلب می توانید با بهترین هتل های دانمارک، رژیم غذایی و بسیاری از موارد دیگر آشنا شوید که در طول سفر به شما کمک خواهند کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا