راهنمای سفر

راهنمای سفر به انگلیس ۱۴۰۳ + هزینه تفریحات، اقامت و غذا

انگلستان از مهمترین کشورهای اروپایی در هر زمینه ای محسوب می شود. از نظر سیاسی و اقلیمی که بگذریم از نظر جاذبه های توریستی انگلستان و شهرهای مختلف آن جایگاه مهمی در اروپا دارند و سالانه گردشگران زیادی به شهرهایی مانند لندن سفر می کنند. مردم ایران و انگلیس تفاوت های فرهنگی متعددی دارند و به همین دلیل هم بهتر است راهنمای سفر به انگلیس را مطالعه کنید تا علاوه بر شناخت کافی نسبت به جاهای دیدنی و هزینه های سفر، نسبت به اطلاعات ضروری انگلیس و فرهنگ مردم این کشور هم اطلاعاتی بدست آورید. در این مطلب از تودی تریپ به بررسی تمام این مسائل می پردازیم.

اطلاعات ضروری انگلیس

اختلاف ساعت با تهران

لندن پایتخت انگلستان در منطقه‌ زمانی UTC/GMT +1 واقع شده و ۳ ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است.

زبان رسمی: انگلیسی، کورنی

واحد پول:‌ پوند استرلینگ (GBP)

نوع برق شهری

برق شهری در انگلستان ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز است. پریزها و دوشاخه‌ها از نوع G هستند که تصویر آن را در ادامه مشاهده می‌کنید:

کد کشور

+۴۴

شماره‌های اضطراری

شماره‌ اضطراری عمومی برای تماس با آتش‌نشانی، پلیس و آمبولانس در کل بریتانیا ۹۹۹ است. البته شماره ۱۱۲ هم برای این منظور وجود دارد که توسط اپراتورهای ۹۹۹ پاسخ داده می‌شود.

جهت رانندگی: چپ

فرودگاه‌های بین‌المللی

  • فرودگاه آبردین
  • فرودگاه بیرمنگام
  • فرودگاه بورنموث
  • فرودگاه بریستول
  • فرودگاه دونکاستر شفیلد رابین هود
  • فرودگاه درم تیز ولی
  • فرودگاه ایست میدلند
  • فرودگاه بین‌المللی اکستر
  • فرودگاه بین‌المللی گلاسگو
  • فرودگاه گلاسگو پرستویک
  • فرودگاه اینورنس
  • لیدز/بردفورد – فرودگاه بین‌المللی لیدز برادفورد
  • فرودگاه جان لنون لیورپول
  • فرودگاه لندن سی‌تی
  • فرودگاه گاتویک
  • فرودگاه هیترو لندن
  • فرودگاه لوتن لندن
  • فرودگاه جنوبی لندن
  • فرودگاه استانستد لندن
  • فرودگاه منچستر
  • فرودگاه نیوکاسل
  • فرودگاه نیوکوئی کورنوال
  • فرودگاه بین‌المللی نورویچ
  • فرودگاه ساوت‌همپتون

بهترین زمان سفر به انگلیس

بسیاری از مسافران در تابستان به دلیل آب و هوای عالی به انگلستان می‌آیند، در حالی که پاییز و بهار کمتر شلوغ هستند (البته شما هنوز هم گردشگرانی پیدا خواهید کرد). در حالی که تابستان مزایای خود را دارد، طیف رنگ‌های باورنکردنی که در پاییز پیدا می‌کنید، استثنایی است. شما می‌توانید در هر زمانی از سال از بریتانیا دیدن کنید، اما اجتناب از ماه‌های مرطوب و سرد تجربه بهتری را برای شما به ارمغان می‌آورد (مگر اینکه از علاقه‌مندان به ورزش های زمستانی باشید!). بهترین زمان برای رفتن از ماه می تا سپتامبر است.

به طور خلاصه، آب و هوا در انگلستان را می‌توان به سه بخش تقسیم کرد:

  • سرد و بارانی (دی-فوریه)
  • خنک با ترکیبی از آفتاب و باران (آوریل تا مه، اواسط سپتامبر و اکتبر)
  • گرم و آفتابی (ژوئن-اوت)

آب و هوای انگلستان چگونه است؟

وقتی صحبت از انگلیس می‌شود، احتمالا اولین چیزی که به ذهن همه ما خطور می‌کند، آب و هوای بارانی آن است. هرچند که باران، عضو اصلی آب و هوای انگلستان است، اما ناپایداری هوا، عنصر مهم‌تری در این میان به شمار می‌آید. ناپایداری هوا در فصل بهار بیشتر از همیشه به چشم می‌آید. در فصل بهار دمای هوا بین ۶ الی ۱۸ درجه سانتی‌گراد متغیر است. بنابراین باید آمادگی هر نوع هوایی را داشته باشید و لباس‌های مختلفی با خود بیرون ببرید.

آب و هوا در فصل تابستان متعادل‌تر است و گاهی دما تا ۲۳ درجه هم بالا می‌رود. هرچند عمر تابستان از باقی فصل‌ها در انگلستان کمتر است. بیشترین فصلی که باید در آن انتظار باران را داشته باشید، فصل پاییز است. در این فصل، دمای هوا هم تا حد زیادی پایین می‌آید، اما در نهایت سردترین فصل سال در انگلستان، زمستان است. دمای هوا در این فصل به زیر صفر هم می‌رسد و می‌توانید انتظار یخ‌بندان نیز داشته باشید.

راه‌های ارتباطی برای سفر به انگلیس

اگر از کشورهای اروپایی به انگلیس سفر کنید، می‌توانید از قطار یا اتوبوس استفاده کنید که بسیار ارزان‌تر از هواپیما خواهند بود. اگر از یکی از کشورهای اطراف قصد سفر به انگلیس با اتوبوس را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که از وبسایت اتوبوس‌رانی اروپا برای خرید و رزرو بلیت استفاده کنید.

اما اگر سفر زمینی برایتان دشوار است یا از ایران و سایر کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکایی قصد سفر به این کشور را دارید، مناسب‌ترین روش برای شما هواپیما خواهد بود. با هواپیما از رم حدود ۳ ساعت و از نیویورک حدود ۷ ساعت تا پایتخت این کشور سفرتان طول خواهد کشید. از شهرهایی همچون تهران، مشهد، شیراز و … پرواز مستقیم برای لندن وجود دارد. زمان سفر از تهران تا لندن حدود ۶ ساعت خواهد بود.

گرفتن ویزا و نکاتی برای سفر به لندن انگلستان

یکی از مهمترین شرایط سفر به لندن راهنمای دریافت ویزا است، چیزی که به این سادگی ها امکانپذیر نیست! گرفتن ویزای انگلستان نسبت به دیگر کشور‌ها کمی دشوارتر بوده و شرایط خاص خود را دارد. پس قبل از هر کاری لازم است هدف خود را برای رفتن به انگلستان و ویزای مورد نظر برای سفر به لندن را تعیین کنید، چون ویزای توریستی کوتاه مدت بوده و با ویزای مهاجرتی تفاوت زیادی دارد.

کسانی که موفق به گرفتن ویزای توریستی انگلیس می‌شوند، اجازه تحصیل یا کار را در این کشور نخواهند داشت. اگر سوالی در خصوص شرایط گرفتن ویزا انگلستان و مدارک مورد نیاز دارید، می‌توانید با کارشناسان بخش صدور ویزا فلای تودی در تماس باشید تا بتوانید در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به دریافت ویزا خود اقدام کنید.

هزینه‌ های سفر به انگلیس

هزینه اماکن اقامتی

هزینه‌ اقامت در خوابگاه هاستل‌ها شبی ۱۵ تا ۴۰ پوند استرلینگ است. این هزینه در شهرهای بزرگ بیشتر و در حومه‌ شهرها کمتر است. امکانات این هاستل‌ها معمولا شامل اینترنت رایگان، صبحانه، یک اتاق اشتراکی، تلویزیون و امکانات خشکشویی است. هزینه‌ اقامت در اتاق‌های خصوصی هاستل‌ها از ۵۰ پوند شروع می‌شود.

گزینه‌های ارزان در میان هتل های انگلیس امکانات یکسانی دارند و قیمت‌ آن‌ها از شبی ۶۰ پوند برای اتاق دوتخته شروع می‌شود.

کرایه‌ آپارتمان بین ۳۰ تا ۴۰ پوند برای اتاق مشترک هزینه دارد. در صورتی که بخواهید یک واحد کامل آپارتمان را کرایه کنید، هزینه‌ آن از شبی ۷۰ پوند شروع می‌شود.

اردوگاه‌های متعددی در سراسر این کشور وجود دارند که امکانات پایه را به مهمانان عرضه می‌کنند. برای چادر زدن در این اردوگاه‌ها در حدود شبی ۷ پوند باید بپردازید.

هزینه‌ غذا در انگلستان

در انگلستان می‌توانید غذاهای بسیار ارزانی پیدا کنید. چیپس و ماهی و کباب فقط ۲ پوند قیمت دارند. غذاهای آسیایی و هندی را هم می‌توانید با پرداخت فقط ۶ پوند بخرید. برای غذا خوردن در رستوران‌های معمولی باید در حدود ۲۵ پوند بابت یک وعده غذای اصلی بپردازید.

در انگلستان، غذا خوردن در رستوران هزینه‌ زیادی دارد. بنابراین اگر می‌خواهید هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید، باید تا جایی که ممکن است رستوران نروید. اگر بخواهید خودتان آشپزی کنید، هزینه‌ خرید مواد اولیه برای یک هفته ۴۵ پوند می‌شود. این مواد شامل میوه، سبزی، پاستا، مرغ و مواد لازم برای تهیه‌ ساندویچ است.

هزینه حمل و نقل عمومی در انگلیس

در بریتانیا، سرویس خط آهن ملی همیشه گران است. سفر از لندن به لیورپول ۲۵ پوند و در ساعات شلوغ، ۱۵۰ پوند هزینه دارد. برای اینکه بتوانید بلیط‌های ارزان‌تری گیر بیاورید باید در ساعت‌های خلوت سفر کنید یا حداقل از یک هقته قبل بلیط خود را رزرو کنید.

ارزان‌ترین راه برای سفر به گوشه و کنار این کشور، استفاده از مگاباس است. کرایه‌ این سرویس از ۱ پوند شروع می‌شود. البته برای اینکه بلیط با این قیمت گیر بیاورید باید یک ماه قبل رزرو کنید اما اگر این موقعیت را از دست دادید نگران نباشید، بیشترین قیمت این بلیط ۱۰ تا ۱۵ پوند است. با پرداخت ۱۲۵ پوند در هفته می‌توانید ماشین کرایه کنید. فراموش نکنید که باید از سمت چپ رانندگی کنید.

هزینه فعالیت‌های تفریحی

بیشتر فعالیت‌های تفریحی در انگلستان ارزان هستند. موزه‌های انگلستان رایگان هستند در حالی که هزینه‌ ورودی قلعه‌ها و سایر جاذبه‌های گردشگری در حدود ۱۰ پوند است. هزینه ورودی برج لندن ۲۵ پوند است! سایر فعالیت‌های تفریحی مثل دوچرخه‌سواری، تور اماکن تاریخی و… تا ۸۰ پوند هزینه دارند.

میانگین هزینه‌ روزانه‌ پیشنهادی: ۵۰ پوند

البته این هزینه‌ پیشنهادی در شرایطی محاسبه شده است که در هاستل اقامت کنید، کمتر بیرون غذا بخورید، بیشتر وعده‌های غذایی را خودتان بپزید و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

با به کار بستن نکات زیر می‌توانید هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید.

توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر به انگلستان

از موزه‌های رایگان بازدید کنید: در همه‌ شهرهای انگلستان، موزه‌های عمومی، رایگان هستند و هزینه‌ ورودی ندارند. بازدید از موزه‌ها بهترین راه برای آشنا شدن با تاریخ، فرهنگ و هنر این کشور است. با بازدید از موزه‌ها می‌توانید روزهای بارانی را بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای بگذرانید.

از کارت Taste of UK استفاده کنید: با داشتن این کارت‌ها می‌توانید در رستوران‌های منتخب تخفیف بگیرید یا به‌ازای پرداخت هزینه‌ یک غذا، دو غذا بگیرید. برای دریافت این کارت، لازم نیست که مقیم بریتانیا باشید.

در کافه‌ها غذا بخورید: غذا خوردن در رستوران‌ های انگلیس گران تمام می‌شود اما در کافه‌های محلی می‌توانید غذاهای لذیذ و کاملی را با قیمت‌های ارزان نوش جان کنید. بیشتر کافه‌های محلی انواع غذا هم سرو می‌کنند و شما با پرداخت کمتر از ۱۰ پوند می‌توانید غذای خوبی بخورید. حسن دیگر غذا خوردن در کافه‌ها این است که این فرصت برای شما فراهم می‌شود تا با اهالی شهرها از نزدیک آشنا شوید و زندگی روزمره‌ آن‌ها را ببینید.

از تخفیف وعده‌ ناهار استفاده کنید: راه دیگری که برای کاهش هزینه‌ غذا در انگلستان وجود دارد این است که وعده‌ ناهار را در رستوران میل کنید. بسیاری از رستوران‌ها برای وعده‌ ناهار تخفیف یا منوی ویژه دارند. با پرداخت حدود ۱۰ پوند می‌توانید غذای عالی در رستوران بخورید. بنابراین اگر نمی‌توانید از غذا خوردن در رستوران‌های انگلستان چشم‌پوشی کنید، این کار را به وعده‌ ناهار موکول کنید و شام را خودتان بپزید.

از کلیساهای جامع دیدن کنید: بسیاری از کلیساهای جامع در انگلستان، هزینه‌ ورودی ندارند. این فرصتی عالی برای بازدید از معماری انگلستان در قرون پانزدهم تا نوزدهم میلادی است بدون اینکه هزینه‌ای بپردازید.

بلیط‌ها را زودتر رزرو کنید: همه‌ وسایل حمل و نقل عمومی را از قبل رزرو کنید، حتی اگر هنوز برای آن برنامه‌ریزی نکرده‌اید. با برنامه‌ریزی و رزرو از قبل، کرایه‌ها تا ۲ پوند کاهش پیدا می‌کند. سرویس مگاباس فقط اتوبوس ندارد بلکه قطارهای زیادی هم در سراسر انگلستان حرکت می‌کنند. اگر می‌خواهید سفر ارزان به گوشه و کنار انگلستان داشته باشید از همین سرویس استفاده کنید.

در باغچه‌ها چادر بزنید: با استفاده از سایت Campinmygarden.com می‌توانید منزل یا باغ یکی از اهالی را انتخاب کنید و در حیاط آن‌ها رایگان چادر بزنید یا هزینه‌ بسیار اندکی در حدود ۳ پوند بپردازید. این کار در انگلستان بسیار رواج دارد و شیوه‌ای منحصربه‌فرد برای اقامت در یک شهر است.

از تورهای پیاده‌روی رایگان استفاده کنید: بیشتر شهرهای بزرگ انگلستان تورهای پیاده‌روی رایگان دارند. این تورها معمولا چند ساعت طول می‌کشند و روشی عالی برای بازدید از آثار و مناطق تاریخی شهر هستند. برخی از این تورها روی یک جاذبه‌ خاص تمرکز دارند، مثلا معماری، تاریخ یا غذا.

برای سفر به بریتانیا چه چیزهایی بسته بندی کنیم؟

مانند سایر نقاط اروپا، هنگام بازدید از انگلستان، به لباس‌های متنوعی نیاز خواهید داشت که با تمام شرایط آب و هوایی سازگار باشد. صرف نظر از فصل، مطمئن شوید که تعدادی از هر دو نوع لباس را بسته بندی کنید تا هم برای باران و هم برای آفتاب آماده شوند.

حمل‌ و نقل در انگلیس

انگلیس یک کشور کوچک است و به همین دلیل گشت‌و‌گذار با وسایل حمل‌ونقل عمومی در آن بسیار راحت و ارزان است.

قطار

یکی از رایج‌ترین وسایل حمل‌ونقل عمومی درون شهری و بین‌ شهری در انگلستان، قطار است. شبکه ریلی و قطار این کشور بسیار پیشرفته و گسترده است. سفر با آن ارزان و آسان خواهد بود. این قطارها دارای دو کلاس یک و دو هستند که تفاوت آن‌ها در اندازه فضای کوپه‌ها است.

برای استفاده از قطارهایی که سرعت بالاتری برای سفر دارند، به شما پیشنهاد می‌کنیم که بلیط خود را آنلاین رزرو کنید چون به سرعت پر می‌شوند اما بلیط قطارهای عادی‌تر را می‌توانید به صورت حضوری هم خریداری کنید. برای رزرو آنلاین بلیط قطاهار انگلیس می‌توانید از وبسایت راه‌آهن انگلستان استفاده کنید.

ماشین شخصی

اگر گواهینامه بین‌المللی دارید، اجاره ماشین و رانندگی در این کشور کوچک می‌تواند انتخاب جذاب و مناسبی برای شما باشد. در فرودگاه‌ها و بسیاری از شهرهای انگلیس امکان کرایه ماشین برای شما وجود دارد؛ می‌توانید از یک شهر آن را کرایه و در شهر دیگری آن را بازپس دهید.

جاده‌های این کشور برای رانندگی امن هستند و تنها با دقت و توجه به علائم راهنمایی می‌توانید به‌راحتی در انگلستان رانندگی کنید. پیشنهاد می‌کنیم که در شرایط بارندگی و لغزش جاده‌ها با احتیاط بیش‌تری ماشین را کنترل و حتما از GPS برای پیدا کردن مقصد خود استفاده کنید.

مترو

متروهای انگلستان از نوع متروهای پرسرعت هستند. احتمالا نام متروهای زیرزمینی لندن و لیورپول را شنیده‌اید، چراکه شهرت بالایی در ارایه خدمات به مسافران دارند. هزینه سفر با این متروهای زیرزمینی بسیار ارزان‌تر از سفر با تاکسی‌ها است. جالب است بدانید که با تهیه کارت Oyster Card می‌توانید از ۵۰ درصد تخفیف برای پرداخت مترو بهره ببرید.

اتوبوس

اتوبوس‌های دوطبقه و اتوبوس‌های پرسرعت برای سفرهای برون شهری بسیار مناسب هستند. این اتوبوس‌ها با هزینه اندک شما را از شهری به شهر دیگر خواهند برد. برای رزرو آنلاین بلیت این اتوبوس‌ها می‌توانید از وبسایت اتوبوس‌رانی بریتانیا اقدام کنید.

تاکسی

تاکسی‌ها یکی از محبوب‌ترین روش‌های حمل‌ونقل برای گردشگران در انگلستان به شمار می‌روند اما هزینه نسبتا گرانی دارند. شما می‌توانید از تاکسی‌هایی که در خیابان می‌بینید یا تاکسی‌های اینترنتی در شهرهای انگلیس استفاده کنید. ممکن است برخی رانندگان به دلیل گردشگر بودن یا غریبه بودن شما هزینه بیشتری طلب کنند، به همین دلیل حواستان به کیلومترسنج تاکسی‌ها باشد.

مدارک مورد نیاز برای سفر به انگلیس

برای اینکه درخواست خود را به جهت وقت سفارت انگلیس ارائه دهید، قبل از هر چیز باید مدارک لازم را تهیه کنید. مدارک لازم برای سفر به انگلیس عبارت‌اند از:

  • مدارک هویتی مثل پاسپورت معتبر، شناسنامه و عقدنامه در صورت تاهل؛
  • یک قطعه عکس؛
  • گواهی تمکن مالی؛
  • گواهی سلامت پزشکی؛
  • گواهی عدم سوءپیشینه؛
  • تاریخچه سفرهای خارجی؛
  • مدارک مرتبط با دلایل سفر مثل دعوت‌نامه، قرارداد تجاری، فرصت مطالعاتی و غیره.

چک لیست سفر به انگلیس

در چک لیست سفر به انگلیس باید به مدارک توجه ویژه داشته باشید که در اینجا با جزئیات به این مدارک اشاره می‌کنیم.

  • داشتن ویزا از الزامات سفر به انگلیس است. پس هر فردی باتوجه‌به هدفش می‌تواند درخواست ویزای ۶ماهه، ۲ساله، ۵ساله و ۱۰ساله داشته باشد.
  • داشتن دعوت‌نامه معتبر برای مسافرت به انگلیس لازم است.
  • برای بررسی درخواست ویزا ۶ تا ۱۲ هفته کاری زمان نیاز است.
  • تمکن مالی از جمله گردش بانکی قابل‌قبول، سند ملک و داشتن حداقل صد و پنجاه میلیون تومان برای هر نفر، جزو موارد مهم است.
  • اگر فردی هدفش از مسافرت معالجه پزشکی باشد، باید مدارک درمان خود را ارائه دهد. علاوه بر این، باید به این دولت ثابت کند که بعد از بهبودی و تمام شدن دوره درمانش این کشور را ترک خواهد کرد.
  •  تمام مدارک موردنیاز باید توسط دارالترجمه با مهر معتبر ترجمه شود.
  • در راهنمای سفر به انگلیس به این نکته اشاره شده که فرد باید اثبات کند بعد از به پایان رسیدن ویزای توریستی به کشور خودش بازمی‌گردد.
  • گذرنامه معتبر راهی است برای گرفتن ویزای سفر به انگلیس و افرادی که به دنبال گرفتن گذرنامه هستند باید به سامانه میخک مراجعه کنند و فرم‌های مربوطه را تکمیل کنند.

انواع اقامتگاه در انگلیس

در شهرهای انگلیس می‌توانید به هر سبکی که دوست دارید و امکانش فراهم است، اقامت کنید. روش‌های اقامت در انگلستان تنوع بالایی دارد.

کمپ‌

از آنجایی‌که در انگلستان فضاهای کمپ همچون زمین‌های سرسبز، دشت‌ها و پارک‌ها بسیار زیاد است، بسیاری از گردشگران به کمپ‌کردن روی می‌آورند. اگر اهل هیچ‌هایک‌ باشید، بدون شک این روش اقامت در طبیعت انگلستان شما را شگفت‌زده خواهد کرد. جالب است بدانید که در اطراف شهرها مثل لندن اردوگاه‌های بسیاری برای کمپ گردشگران وجود دارد که با هزینه ارزان می‌توانید در کابین‌های ویژه اردوگاه‌ها یا چادر خود اقامت کنید.

هاستل

هاستل‌ها که این‌روزها از ترندهای محل‌های اقامتی در جهان هستند، به وفور در انگلستان یافت می‌شوند. نوع هاستل و امکانات آن می‌تواند بر روی هزینه اقامت شما اثرگذار باشد.

پانسیون

پانسیون یا به اصطلاح تخت و صبحانه، به اختصار B&B نوعی مکان اقامتی برای اجاره کوتاه مدت است که شما می‌توانید شب‌ها در منزل یک خانواده انگلیسی اقامت کنید. این اقامت نه تنها با هزینه کم برای شما مکان خوابی را فراهم می‌کند بلکه شما را با فرهنگ و نحوه زندگی انگلیسی‌ها نیز آشنا خواهد کرد.

معمولا صاحبخانه‌ها یکی از اتاق‌های خود را به مسافران اجاره می‌دهند و علاوه بر فراهم کردن امکانات خواب و بهداشتی، صبحانه میهمانان را نیز تهیه می‌کنند. این پانسیون‌ها را می‌توانید هم در شهرهای بزرگ و هم در شهرهای کوچک و روستایی پیدا کنید. شما می‌توانید این پانسیون‌ها را از وبسایت Airbnb‌ رزرو کنید.

هتل

در انگلستان هتل‌های متنوعی از هتل آپارتمان‌ها گرفته تا هتل‌های لوکس و چند ستاره، برای ارائه خدمات به مسافران وجود دارد. هزینه اقامت در این هتل‌ها به محل آن‌ها، امکانات و سطح لوکس بودن باز می‌گردد. برای بررسی و رزرو هتل‌های انگلستان می‌توانید از وبسایت Booking.com استفاده کنید.

جاذبه های دیدنی و مکان های توریستی انگلستان

انگلستان یکی از دیدنی‌ترین کشورهای اروپایی به شمار می‌آید. جاذبه‌های دیدنی بی‌شمار از جاذبه‌های طبیعی گرفته تا تاریخی و هنری، نشان‌دهنده تاریخ پر از پستی و بلندی این کشور است. سیستم حکومتی کشور انگلستان از دیرباز به صورت پادشاهی بوده و در حال حاضر، سال‌هاست که به پادشاهی مشروطه تبدیل شده است. از طرفی انگلستان مستعمره‌های بسیار زیادی داشته و دارد و در جنگ‌های مختلفی شرکت کرده است. همین عوامل باعث شده است که دیدنی‌های تاریخی انگلستان بسیار زیاد باشد. در ادامه به چند نمونه از معروف‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم که می‌توانید در سفر به این کشور از آن‌ها دیدن کنید.

برج ساعت لندن

وقتی صحبت از جاذبه‌های دیدنی انگلستان به میان می‌آید، اولین تصویری که به ذهن هر کسی خطور می‌کند، برج ساعت است. برجی مرتفع که در بخش بالایی آن یک ساعت قرار گرفته است و نامش بیگ بن (Big Ben) است. هرچند که در سال ۲۰۱۲ به احترام ملکه سابق انگلستان نام برج را به برج الیزابت تغییر دادند. تاریخ ساخت این برج ۹۶ متری به سال ۱۸۵۶ میلادی بازمی‌گردد.

چشم لندن

شاید تابه‌حال نام چشم لندن یا London’s Eye به گوش شما خورده باشد. یک چرخ‌وفلک عظیم‌الجثه با ۱۳۵ متر ارتفاع که در لندن ساخته شده است. دلیل نام‌گذاری این چرخ‌وفلک این است که وقتی سوارش شوید و به بالاترین نقطه برسید، منظره تمام لندن زیر پای شما قرار خواهد گرفت. هزینه ساخت این چرخ‌وفلک که به چرخ هزاره نیز معروف است، ۷۰ میلیون پوند برآورد شده است. چشم لندن بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک کل اروپا به شمار می‌آید که می‌توانید از آن دیدن کنید.

با‌غ‌وحش چستر

وقتی نام باغ‌وحش به میان می‌آید، احتمالا فضایی پر از قفس را تصور می‌کنید که حیوانات غمگینی در آن حضور دارند، اما باغ‌وحش چستر در شهر آپتون اینگونه نیست. بیشتر از ۱۱ هزار حیوان در این باغ‌وحش ۱۲۵ هکتاری در شرایطی مشابه به شرایط زندگی خودشان حضور دارند. این حیوانات که از ۴۰۰ گونه مختلف هستند در باغ‌ها و دریاچه‌های چستر زندگی راحتی دارند و برای بسیاری از توریست‌های انگلستان یک جاذبه دیدنی بسیار فرح‌بخش و جذاب را تشکیل می‌دهند.

پارک ملی لیک دیستریکت

پارک‌های ملی همیشه از بهترین و پرطرفدارترین جاذبه‌های دیدنی کشورها به شمار می‌آیند. این قضیه در مورد انگلستان با طبیعت بکر و بسیار زیبایش بیشتر از هر کشور دیگری صدق می‌کند. پارک ملی لیک دیستریکت (Lake District) از همین موارد است که بازدید سالانه بیشتر از ۲۴ میلیون نفر از آن، گفته‌های ما را تصدیق می‌کند. مسافت این پارک ملی ۲۳۶۲ کیلومتر مربع است و ۵۰ درصد از آن را زمین‌های زراعی تشکیل می‌دهند.

برج لندن

برجی بسیار معروف که در گذشته به هیچ وجه دوست‌داشتنی نبود. این برج عظیم در طول تاریخ هم کاخ سلطنتی بوده، هم سیاه‌چال و شکنجه‌گاه و هم زندان و قتل‌گاه. برج لندن در فهرست یونسکو به عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده است. این برج، قدمت تاریخی بسیار زیادی دارد و در سال ۱۰۷۸ میلادی ساخته شده است. برج ۱۸ هکتاری لندن اکنون به محل محبوبی برای بازدید مسافران و برپایی نمایشگاه تبدیل شده است. خرافه جالبی درباره این برج وجود دارد. مردم انگلستان می‌گویند تا زمان سکونت کلاغ‌های سیاه در آن برج، سلطنت انگلستان نیز ادامه دارد.

استون هنج

یکی دیگر از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی هنگام سفر به انگلیس، همین استون‌هنجی است که احتمالا تصویرش را روی پس‌زمینه دسک‌تاپ دیده‌اید. تاریخ استون‌هنج به قبل از تاریخ اروپا برمی‌گردد. در مورد این مکان مرموز، افسانه‌های زیادی وجود دارد؛ مثلا اینکه استون‌هنج توسط مرلین، جادوگر بزرگ و افسانه‌ای انگلستان ساخته شده است. برخی از مردم انگلستان بر این عقیده‌اند که مرلین این سنگ‌ها را از ایرلند به منطقه سالیزبری برد تا مکانی برای غول‌ها بسازد. عقیده دیگری هم وجود دارد مبنی بر اینکه استون‌هنج محل فرود سفینه‌های فضایی است. هرچند برخی باور معقول‌تری درباره این محل ارائه داده و استون‌هنج را یک رصدخانه قدیمی می‌دانند.

شهر بَث

بث (Bath) در زبان انگلیسی به معنای حمام است. این شهر تاریخی به این دلیل بث نام گرفته است که حمام‌های رومی بسیار قدیمی در آن وجود دارند. تاریخ ساخت این حمام‌ها به قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد و حدود ۲ هزار سال قدمت دارد. حمام‌های رومی شهر بث را می‌توان کامل‌ترین حمام‌های رومی دانست که تاکنون برای ما باقی مانده‌اند.

رژیم غذایی در انگلیس

غذاهای انگلیسی، ساده، لذیذ و دلچسب هستند. آشپزی انگلستان در طول تاریخ از سرزمین‌های دیگر هم الهام گرفته است. مهاجمان خارجی با ورود به این کشور سبک آشپزی خود را هم وارد این سرزمین کرده‌اند؛ وایکینگ‌ها، رومیان و حتی فرانسوی‌ها در طول تاریخ بر آشپزی انگلستان تاثیرگذار بوده‌اند. مستعمره‌های انگلستان در شرق آسیا، چای را وارد این کشور کردند. ارتباط انگلستان و هند، باعث ورود کاری، انواع سس‌های تند و چاشنی‌های مختلف شده است که امروزه بخشی جدایی‌ناپذیر از آشپزی انگلستان هستند.

جنگ‌های جهانی اول و دوم تاثیرات زیادی بر آشپزی انگلستان داشتند. جیره‌بندی مواد غذایی اصلی مثل گوشت، شکر، کره و تخم‌مرغ در جریان جنگ جهانی دوم باعث شد که آشپزی انگلستان در این سال‌ها نزول کند و به ضعف و کمبود شناخته شود. غلبه بر این شرایط دشوار چندین سال طول کشید و امروزه آشپزی انگلستان شهرت و محبوبیت خود را دوباره به دست آورده است. لذیذترین غذاها، ماهرترین سرآشپزها و بهترین رستوران‌های دنیا را در لندن می‌توانید پیدا کنید.

غذاهای سنتی انگلستان متعدد هستند و تنوع زیادی دارند. از میان مشهورترین غذاهای ملی انگلستان می‌توان به رست بیف، پودینگ یورک‌شر و چیپس و ماهی اشاره کرد. یکی دیگر از غذاهای مشهور در انگلستان چیکن تکه مصالح (Chicken Tikka Masala) نام دارد. این غذا نمونه‌ای از تاثیر حضور مهاجران هندی و پاکستانی در انگلستان است.

پودینگ‌های بریتانیایی هم بسیار مشهور هستند که معمولا با کاسترد سرو می‌شوند و خوراکی لذیذی برای روزهای بارانی و سرد هستند. البته همه‌ پودینگ‌ها شیرین نیستند. مثلا پودینگ یورک‌شر، یک نوع پودینگ شور است.

انواع کیک و پای، بخش دیگری از غذاها و دسرهای محبوب انگلیسی‌ها را تشکیل می‌دهند. پای‌ها هم انواع مختلفی دارند؛ هم شور و هم شیرین. این غذاها به این دلیل رواج یافته‌اند که حمل و نقل آن‌ها به‌ویژه برای کشاورزان راحت‌تر بوده است.

در انتها

پیش از سفر به انگلستان هر آنچه که فکر می‌کنید ممکن است در سفر به کارتان بیاید را بررسی کنید. آب‌وهوا، هزینه سفر، جاذبه‌های گردشگری، نقشه، فرهنگ و سنت‌های انگلستان را بشناسید و خود را برای یک سفر هیجان‌انگیز آماده کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا