اخبار گردشگری

خبر مهم درباره گذرنامه زیارتی / زائران بخوانند

به گزارش تودی تریپ به نقل از ایرنا، سرهنگ غلامحسین ضرم کار، رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی استان تهران گفت: مردم می توانند با گذرنامه بین المللی یا زیارتی به اربعین بروند و گذرنامه های عادی به آدرس زیر ارائه می شود. کلانتری 113 + 10.

وی ادامه داد: طرح گذرنامه زیارتی از سال گذشته در حال اجراست تا زائران برای تسهیل در اخذ گذرنامه زیارتی به اپلیکیشن پلیس من در فضای مجازی مراجعه کرده و به راحتی درخواست خود را ثبت کنند تا پس از بررسی های لازم، گذرنامه را در مدت زمان مقرر دریافت کنند. 72 ساعت عبادت خود را می پذیرند.

سرهنگ زریم کار گفت: از پایتخت نشینان تقاضا داریم دریافت گذرنامه زیارتی خود را به روزهای قبل از سفر معطل نکنند و از امروز درخواست خود را ثبت کنند تا همه عاشقان اباعبدالله از این زیارت معنوی بهره مند شوند.

به گفته وی، ما 2 اداره گذرنامه مرکزی در تهران داریم که بنا به دلایلی اگر درخواست گذرنامه شهروندان با مشکل مواجه شود، به صورت حضوری به رفع آن مشکلات دسترسی دارند.

سرهنگ زریم کار تصریح کرد: اگر شهروندان از امروز دست به کار شوند و درخواست خود را ثبت کنند، دیگر شاهد تجمع در مقابل این 2 مرکز نخواهیم بود. برآورد ما امسال چهار میلیون نفر از سراسر کشور و 500 هزار نفر از شهر تهران برای زیارت اربعین است.

به گفته سرهنگ کشاورزی این تعداد در تهران معادل 10 ماه کار در شرایط عادی است که شامل پیک می شود اما سعی می کنیم این شرایط را مدیریت کنیم.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ یادآور شد: از سوی دیگر بر اساس درخواست هایی که داریم تعداد روزها و ساعات کاری مراکز را افزایش خواهیم داد تا مدیریت بهتری در این حوزه انجام شود.

وی با بیان اینکه گذرنامه باید 6 ماه از زمان خروج شهروند از کشور اعتبار داشته باشد، گفت: افرادی که سال گذشته گذرنامه زیارتی دریافت کرده اند برای حضور در مراسم اربعین امسال مشکلی نخواهند داشت زیرا این نوع گذرنامه برای تا پایان سال اعتبار دارد. تا پنج سال مانند پاسپورت های معمولی.

سرهنگ زارم کار یادآور شد: قیمت صدور گذرنامه 65 هزار تومان است که معادل یک هفتم قیمت گذرنامه بین المللی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا