اخبار گردشگری

خبر مهم برای زائران اربعین / چگونه ثبت نام کنیم؟

به گزارش تودی تریپ به نقل از باشگاه خبرنگاران، سازمان حج و زیارت اعلام کرد: ثبت نام از متقاضیان حج اربعین حسینی (ع) همزمان با آغاز ماه محرم از امروز یکشنبه 17/4 /1403 ساعت 10 صبح سامانه سماح به نشانی سماح .haj.ir آغاز می شود.

آن دسته از هموطنانی که قصد عزیمت به زیارت اربعین را دارند با انتخاب بسته بیمه ای مورد نظر و پرداخت حق بیمه در سامانه سماح ثبت نام و تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار گیرند.

زائران گرامی توجه داشته باشند خروج از مرز برای زیارت اربعین منوط به داشتن گذرنامه معتبر می باشد و متقاضیانی که فاقد گذرنامه معتبر می باشند همین الان نسبت به دریافت گذرنامه اقدام نمایند.

همچنین زائران گرامی جهت حرکت به سمت مرز، مرز خروجی و مرز ورودی، نوع وسیله نقلیه خود را مشخص کرده و قبل از شروع ثبت نام تاریخ بازگشت در ثبت اطلاعات دقت لازم را داشته باشند.

بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین، تمامی زائران برای جبران هزینه های ارائه خدمات درمانی به جمعیت هلال احمر باید بیمه شده و مبلغ 20 هزار تومان پرداخت کنند. برای این منظور بیمه زائر در قالب سه بسته مختلف با پوشش های مالی متفاوت در نظر گرفته شده و حق بیمه هر یک از بسته ها از جمله خدمات درمانی هلال احمر 80، 90 و 100 هزار تومان است که هر زائر باید انتخاب کند. یکی از پوشش های بیمه ای طبق او. تمایل داشته باشند و با پرداخت هزینه مناسب ثبت نام خود را در سامانه سماح تکمیل کنند.

طبق استعلامات و بررسی های صورت گرفته، شرکت بیمه معلم به عنوان بیمه گر زائران اربعین 1403 انتخاب شده و پوشش تعهدات مالی هر یک از بسته ها به شرح زیر است:

در بسته اول سود فوت به هر علت 100 میلیون تومان و سود فوت تصادفی 700 میلیون تومان سود از کارافتادگی کلی یا جزئی دائم ناشی از حادثه تا 700 میلیون تومان درمان سرپایی است. هزینه ها تا 10 میلیون تومان و هزینه های درمان جراحی و بستری 100 میلیون تومان تعیین شده است.

در بسته دوم سود فوت به هر علت 150 میلیون تومان و سود فوت ناشی از تصادف 850 میلیون تومان سود از کارافتادگی کلی یا جزئی دائم ناشی از حادثه تا 850 میلیون تومان است. هزینه درمان سرپایی به 12 میلیون تومان افزایش می یابد و هزینه های درمان جراحی و بستری در بیمارستان 120 میلیون تومان تعیین شده است.

در بسته سوم سود فوت به هر علت 200 میلیون تومان و سود فوت تصادفی 1 میلیارد تومان سود از کارافتادگی کلی یا جزئی دائم ناشی از حادثه یک میلیارد تومان هزینه درمان سرپایی است. به 15 میلیون تومان افزایش می یابد و هزینه های درمان جراحی و بستری در بیمارستان 150 میلیون تومان تعیین شده است.

تحریریه تودی تریپ

ما در تودی تریپ سعی می کنیم بهترین راهنمای سفر برای تجربه یک سفر لذت بخش را برای شما فراهم کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا