جاذبه های گردشگری خارجی

جاهای دیدنی زوریخ ۱۴۰۳ + تصاویر و لوکیشن بازدید

زوریخ به عنوان بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر سوئیس شناخته می شود که تفریحات و جاذبه های گردشگری زیادی را در خود جای داده است. از دریاچه زوریخ گرفته تا موزه های متعدد و بناهای تاریخی که هر کدام از آنها می توانند سفر شما را شگفت انگیزتر کنند. قطعا شما هم از سوئیس انتظاراتی مانند کوه های آلپ و زیبایی های بی نظیری که دیده اید را دارید. با سفر به زوریخ تمام این انتظارات برآورده خواهد شد البته به شرطی که با جاهای دیدنی زوریخ آشنایی داشته باشید. در این مطلب از تودی تریپ می توانید با این جاذبه ها بیشتر آشنا شوید.

 

دریاچه زوریخ (Lake Zürich)

این دریاچه هلالی شکل بزرگ از کنار قله‌های جنگلی Pfannenstiel در شرق و زنجیره Albis در غرب منحنی می‌گذرد و مناظری حیرت‌آوری از کوهستان اوتیلبرگ پیش روی شما قرار می‌دهد. در این دریاچه به عنوان یکی از جاهای دیدنی زوریخ تفریحات متنوعی را می‌توانید انجام دهید که ساده‌ترین آن‌ها قدم زدن و لذت بردن از طبیعت بی حد و حصر اینجاست. اگر پیاده‌روی را انتخاب کردید، حتما از تفرجگاه خوش منظره در امتداد ساحل شرقی در محله Seefeld استفاده کنید. این تفرجگاه از Bellevue شروع می‌شود و تا Tiefenbrunnen تا سه کیلومتر ادامه دارد.

می‌توانید از غرفه‌های صنایع دستی سوغاتی بخرید، دوچرخه‌سواری را امتحان کنید یا دریاچه زوریخ را با اجاره یک قایق بادبانی به شکلی دیگر ببینید. در هر صورت وقت‌گذرانی در این دریاچه بسیار لذت بخش و فراموش نشدنی خواهد بود.

پارک‌های زوریخ | آرامش در دل طبیعت

پارک‌ها و فضای سبز زوریخ از جمله جاهای دیدنی زوریخ هستند که با مناظر سرسبز و محیط‌های آرامش‌بخش خود، به محلی برای فرار از شلوغی شهر تبدیل شده‌اند. پارک بلفوار (Belvoir Park) با چشم‌اندازهای خیره‌کننده از دریاچه زوریخ و باغ‌های گل زیبا، یکی از محبوب‌ترین پارک‌های این شهر است.

پارک چایسبرگ (Zürichberg)  نیز با مسیرهای پیاده‌روی و مناظر کوهستانی‌اش، مکانی عالی برای علاقه‌مندان به طبیعت و ورزش‌های بیرونی است. این پارک‌ها، با ارائه فضایی آرامش‌بخش و طبیعی، به شما اجازه می‌دهند تا در دل زوریخ از آرامش طبیعت لذت ببرید.

پارک چاینگرابن (Chinagarten)

  • باغ چینی با طراحی سنتی و هنری
  • استخرهای آب و پل‌های زیبا
  • محیطی آرام و منحصر به فرد برای تفریح و استراحت

پارک بلفوار (Belvoir Park)

  • چشم‌اندازهای خیره‌کننده از دریاچه زوریخ
  • باغ‌های گل زیبا و محوطه‌های گسترده برای پیک‌نیک
  • فضای آرام و مناسب برای استراحت و پیاده‌روی

پارک چایسبرگ (Zürichberg)

  • مسیرهای پیاده‌روی در دل طبیعت کوهستانی
  • مناظر زیبا و پانورامیک از شهر زوریخ
  • مناسب برای دوچرخه‌سواری و ورزش‌های بیرونی

پارک چاینگرابن (Chinagarten)

  • باغ چینی با طراحی سنتی و هنری
  • استخرهای آب و پل‌های زیبا
  • محیطی آرام و منحصر به فرد برای تفریح و استراحت

پارک پلافس‌هوف (Platzspitz Park)

  • مجاورت با موزه ملی سوئیس
  • رودخانه لیمات در کنار پارک، مناسب برای پیاده‌روی
  • فضایی سرسبز و تاریخی با درختان بلند و کهن

پارک ریترپارک (Rieterpark)

  • بزرگ‌ترین پارک زوریخ با مناظر طبیعی گسترده
  • وجود ویلا ریتر با نمایشگاه‌های هنری
  • مسیرهای پیاده‌روی و محیطی ایده‌آل برای خانواده‌ها

موزه هنر (Museum of Art)

در نزدیکی Schauspielhaus در هایمپلاتز، موزه خارق‌العاده هنر زوریخ قرار گرفته که در دل خود مجموعه‌ای بزرگ از سال‌های 1200 تا 2000 را جای داده‌است. بد نیست بدانید که موزه هنر به عنوانی یکی از جاهای دیدنی زوریخ بیشتر از هر چیز به دلیل دارا بودن بزرگ‌ترین مجموعه‌ای از آثار هنرمند سوئیسی هنرمند قرن بیستم، آلبرتو جاکومتی در جهان شناخته می‌شود.

به عبارتی اگر کمی در تاریخ کنجکاو باشید و علاقه‌مند؛ می‌توانید آثاری از نمادگرایان مانند فردیناند هودلر یا رمانتیک‌ها مانند هنری فوزلی یا حتی آثار معاصری از افرادی مانند پیپیلوتی ریست و پیتر فیشلی را تماشا کنید.

این را نیز اضافه کنیم که تنها آثار داخلی در این موزه نگهداری نمی‌شوند و هنر بین‌المللی زیادی نیز وجود دارد. مانند بزرگ‌ترین مجموعه ادوارد مونک در خارج از اسکاندیناوی و آثار متنوعی از ون گوگ، مونه، مارک شاگال، پیکاسو و ماکس بکمان که مربوط به استادانی مانند رامبراند و دومنیوچینو هستند.

کلیساهای دیدنی زوریخ

کلیسای سنت پیتر

کلیسای سنت پیتر (St. Peter’s Church) در قلب شهر زوریخ به‌عنوان یک نماد تاریخی و فرهنگی در میان دیدنی‌های زوریخ است. این کلیسا، یکی از بازمانده‌های تاریخی شهر است و با معماری خیره‌کننده، گردشگران را به خود جلب می‌کند. کلیسای سنت پیتر با معماری گوتیک خود، یک اثر هنری معنوی زیباست. بنای آن در قرون‌وسطی ساخته شده و از زمان افتتاح تا به امروز، زیبایی بی‌نظیر خود را حفظ کرده است.

کلیسای سنت پیتر در شب با نورپردازی فانتزی، زیبایی خاص خود را دوچندان می‌کند. این نمای شبانه کلیسا، می‌تواند یک تجربه بی‌نظیر برای بازدیدکنندگان باشد. برج کلیسا که به نام “زمین” نیز شناخته می‌شود، یکی از نمادهای شهر زوریخ به حساب می‌آید. از بالای این برج می‌توانید دید بی‌نظیری به کل شهر زوریخ داشته باشید. یکی از جذابیت‌های بی‌نظیر این کلیسا، ساعت گردان زمین است. این ساعت معروف به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین ساعت‌های زوریخ و حتی اروپا شناخته می‌شود.

کلیسای سنت پیتر همچنین میزبان گورستان سنت پیتر است که مزار افراد معروف و تاریخی شهر است. این گورستان با تاریخچه‌ای طولانی به گردشگران اجازه می‌دهد که در تاریخ شهر زوریخ غرق شوند. در داخل کلیسا، موزه و مجموعه‌ای از آثار هنری، نقاشی‌ها، و اشیا دینی به نمایش گذاشته شده است. این مجموعه به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا با هنر و تاریخ فرهنگی و دینی زوریخ به طور عمیق‌تر آشنا شوند. کلیسای سنت پیتر یک جواهر تاریخی است که تلفیقی از زیبایی معماری، عظمت تاریخی و اعتبار دینی را در قلب شهر زوریخ جا داده است.

کلیسای فرومونستر

کلیسای فرومونستر (Fraumünster Church)، یکی از دیدنی‌های تاریخی و مذهبی شهر زوریخ است که با معماری زیبا و سابقه‌ای طولانی، به‌عنوان یک نماد برجسته شناخته می‌شود. این کلیسا با برج‌های آن به‌عنوان یک پانوراما از تاریخ شهر زوریخ به‌حساب می‌آید. کلیسای فرومونستر به سبک معماری گوتیک ساخته شده است و دو برج زیبا در اطراف آن وجود دارد. این برج‌ها به نام‌های “بیگو” و “زانزیگل” شناخته می‌شوند و ارتفاع آنها از برج ایفل بیشتر است.

کلیسای فرومونستر معروف به نقاشی‌های آلبرت گیول است. در دهه ۱۹۷۰، گیول، نقاش مشهور اهل سوئیس، نقاشی‌های زیبایی با موضوعات دینی بر دیوارهای کلیسا خلق کرد و تاکنون هنر شگفت‌انگیز او در اینجا توجه بازدیدکنندگان را جلب می‌کند.در کلیسای فرومونستر، آرامگاه یوهانا دارک، ملکه‌ای که در قرون‌وسطی زندگی می‌کرد، قرار دارد. این آرامگاه با نقش‌ها و اشکال زیبای مرمری از دوره گوتیک، یکی از جاهای دیدنی زوریخ برای هنردوستان و علاقه‌مندان به تاریخ است.

کلیسای فرومونستر همچنین به‌عنوان یک مرکز موسیقی شهر شناخته می‌شود. مراسم‌ها و کنسرت‌های مذهبی و موسیقی در این کلیسا برگزار می‌شوند که بازدید از آنها تجربه خاصی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد. کلیسای فرومونستر، با زیبایی معماری و هنری خود، تاریخ و اعتبار مذهبی شهر زوریخ را به تصویر می‌کشد. این مکان آرامشی در دل شهر است که بازدید از آن، شما را به دنیای زیبای هنر و ایمان می‌برد.

ساعت کاری کلیسای فرومونستر: تابستان‌ها ۱۰:۰۰ تا ۱۸:۰۰ / زمستان‌ها ۱۰:۰۰ تا ۱۷:۰۰

کلیسای گروس مونستر

در قلب شهر مدرن و پرشور زوریخ، کلیسای گروس مونستر (Grossmünster Church) به‌عنوان یک پناهگاه آرامش و ایمان ایستاده است. کلیسای گروس مونستر با معماری فوق‌العاده‌اش و جزئیات زینتی فراوان، یک شاهکار هنری است. هر زاویه از این کلیسا، به شما حس آرامش و زیبایی می‌دهد. در آنجا هر دیوار، هر قوس و هر نمای کهنه تاریخی، داستانی را برای شما بازگو می‌کند.

کلیسای گروس مونستر به‌عنوان یک مکان عبادت و دعا، ارتفاع زیادی دارد. صدای خوانندگانی که در داخل کلیسا به خواندن آوازهای دینی می‌پردازند، در این کلیسا می‌پیچد و حال و هوایی روحانی به وجود می‌آورد. اطراف کلیسا، باغ‌هایی زیبا وجود دارد که با گل‌های رنگارنگ و مسیرهای پر پیچ‌وخم زیبایشان، تبدیل به یک مکان آرامش‌بخش برای گشت‌وگذار و دمیدن هوای تازه شده‌اند.

کلیسای گروس مونستر میزبان مراسمات دینی مختلف و فعالیت‌های فرهنگی است. از کنسرت‌های کریسمس گرفته تا مراسمات عروسی، این مکان به‌عنوان قلب فعالیت‌های جامعه محلی شناخته می‌شود. کلیسای گروس مونستر گاهی اوقات میزبان جلسات آرامش‌بخش و مدیتیشن هم هست که می‌توانید از آنها لذت ببرید. بازدید از کلیسای گروس مونستر یک سفر آرامش‌بخش و معنوی به دل شهر زوریخ است. اینجا جایی است که زیبایی معنوی با هنر و عبادت درآمیخته و به شما احساس نزدیکی به الهیات را القا می‌کند.

کوه اتیلبرگ (Uetliberg)

عاشقان طبیعت حتما سری به کوه زیبایی که در مجاورت رود Uetliberg می باشد بزنند و با تماشای نمای زیبای شهر از بلندای قله ی آن لذت ببرند.در بالای کوه اوتیلبرگ ،هتل کوچکی به نام Uto Kulm ، با دوبرج بلند می بینیم که یکی‌ از این برج ها برای سیگنال تلویزیون و تلفن می‌باشد و دیگری را در اختیار مردم گذاشتند تا نمای زیبای شهر را با بالا رفتن از این برج ببینند که البته استفاده از آن ملزم به پرداخت ورودیه است. برای رفتن به کوه Uetliberg هم می توانید با قطار بروید و یا پیاده از طریق Albisguetli، Triemli ، Albisrieden به آن برسید که طرفداران کوهنوردی از این روش بسیار استقبال می کنند و تجربه ای به یاد ماندنی با کمپینگ در این مناظر خوش آب و هوا را بدست می آورند.

فعالیت‌های گردشگری زوریخ در دل طبیعت بکر

زوریخ با طبیعت بکر و فضای سبز گسترده‌اش، فرصتی بی‌نظیر برای انجام فعالیت‌های گردشگری در دل طبیعت فراهم می‌کند. از جمله جاهای دیدنی زوریخ همانطور که گفتیم می‌توان به دریاچه زوریخ اشاره کرد که با امکان قایق‌سواری و پیاده‌روی در اطراف آن، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگران است.

کوه اوتلیبرگ (Uetliberg)، با مسیرهای کوه‌پیمایی و دوچرخه‌سواری خود، مکانی فوق‌العاده برای علاقه‌مندان به طبیعت و ماجراجویی است. این فعالیت‌ها به شما اجازه می‌دهند تا در دل طبیعت زوریخ، لحظاتی پر از هیجان و آرامش را تجربه کنید.

پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در کوه اوتلیبرگ (Uetliberg)

  • مسیرهای کوه‌پیمایی با مناظر خیره‌کننده از شهر و دریاچه
  • مسیرهای مناسب برای دوچرخه‌سواری در طبیعت کوهستانی
  • ایستگاه‌های دیدبانی با چشم‌اندازهای پانورامیک

قایق‌سواری در دریاچه زوریخ

  • قایق‌سواری و تورهای کشتی در آب‌های آرام دریاچه
  • مناظر زیبا از کوه‌ها و ساحل‌های اطراف
  • فرصت برای شنا و استراحت در سواحل دریاچه

بازدید از باغ‌وحش زوریخ (Zoo Zürich)

  • یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین باغ‌وحش‌های اروپا
  • خانه بیش از ۳۵۰ گونه حیوانی از سراسر جهان
  • محیط‌های طبیعی شبیه‌سازی شده برای حیوانات، از جمله جنگل‌های بارانی

قدم زدن در شهر قدیمی زوریخ (Altstadt)

  • کوچه‌های سنگ‌فرش شده و ساختمان‌های تاریخی
  • کافه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های محلی
  • بازدید از کلیساهای تاریخی و موزه‌های کوچک

اسکی و ورزش‌های زمستانی در نزدیکی زوریخ

  • دسترسی آسان به مناطق اسکی معروف مانند آروزا و دیسن‌تیس
  • امکانات کامل برای اسکی، اسنوبورد و دیگر ورزش‌های زمستانی
  • مناظر زیبا و فرصت برای لذت بردن از طبیعت برفی

باغ وحش زوریخ (Zürich Zoo)

باغ وحش زوریخ حتی برای آن دسته از افرادی که حامی حیوانات هستند، دیدنی خواهد بود. یکی از بهترین باغ وحش‌های اروپا که محل زندگی هر جانور تقریبا مشابه به اقلیم اصلی خودشان طراحی شده‌است. در اینجا توجه زیادی به طراحی زیستگاه حیوانات شده تا هر کدام فضای بزرگ و مناسبی داشته باشند.

این باغ وحش با داشتن بیش از 300 گونه جانوری و 4000 حیوان مختلف به عنوان یکی از جاهای دیدنی زوریخ شناخته می‌شود. پس خودتان را برای دیدن و لمس حیواناتی چون: پنگوئن‌ها، فیل‌های هندی، پلنگ‌های برفی، انواع پرنده‌ها و حتی خفاش‌ها آماده کنید.

تله کابین زوریخ

تله کابین زوریخ (Zurich Cable Car)، مثل پله‌هایی رو به آسمان شما را از بالاترین نقاط شهر زوریخ به دنیای زیرین و زیبای این شهر می‌رساند. این تله‌کابین، یک نمای چشمگیر از شهر و کوهستان‌های اطراف را برای شما فراهم می‌کند. سفر با تله کابین از ایستگاه ابتدایی شروع می‌شود. این ایستگاه، نقطه شروع ماجراجویی است که با چشم‌اندازهای فراموش‌نشدنی از شهر و دریاچه زوریخ همراه است.

در طول مسیر تله کابین، یک ایستگاه میانی هم وجود دارد. این ایستگاه، فرصتی برای تغییر تله‌کابین یا شروع مسیرهای پیاده‌روی در طبیعت اطراف است. تله‌کابین زوریخ، با ارتفاعات و چشم‌اندازهای متنوع، یک سفر هیجان‌انگیز و منحصربه‌فرد به قلب شهر فراهم می‌کند. این تله‌کابین، به شما فرصت می‌دهد تا زوریخ را از زاویه دید جدیدی مشاهده کنید و از فراز آسمان به‌سوی شهر پایین بنگرید.

قیمت بلیت تله کابین زوریخ: ۴.۴۰ فرانک سوئیس

ساعت کاری تله کابین زوریخ: از یکشنبه‌ها تا پنجشنبه‌ها ۹:۰۰ تا ۲۰:۰۰

خیابان بانهوف (Bahnhofstrasse

بانهوف که در سالهای 1800 به Fröschengraben, به معنی‌ چاله قورباغه معروف بود ،  پس از تخریب شهر از خاکریزه های آن به وجود آمد .امروزه این خیابان یکی‌ از به روزترین و لوکس ترین مراکز خرید و حتی گرانترین املاک مسکونی شهر زوریخ است .تعداد زیادی از طراحان بزرگ دنیا در این خیابان شعبه دارند و مرکز اصلی‌ بانک های سرمایه گذاری نیز در همین خیابان می‌باشد. علاوه بر این چندین مغازه ی فوق العاده عالی شکلات فروشی و کافی شاپ های بی نظیری در انتهای همین خیابان در میدان Paradeplatz قرار دارند که پیشنهاد می کنیم حتما در بازدید از این منطقه ،سری به آنها بزنید.

کوه اوتلی برگ (Uetliberg)

یکی از زیباترین جاهای دیدنی زوریخ، کوه اوتلی برگ آن است. رفتن به بالای این کوه و تماشای شهر، رودخانه‌های آن، دریاچه و کوه‌های آلپ پوشیده از برف در پس‌زمینه خیره‌کننده و بی‌نظیر است. تقریبا همه گردشگران به بالای اوتلی برگ می‌روند. اگر در فصل بهار باشد که فرصت تماشای شکوفه‌های گل‌های کوهستانی را خواهید داشت. در زمستان نیز به اندازه بهار جذاب خواهد بود و تفریحات به برف بازی و سورتمه سواری تغییر پیدا می‌کنند.

از سال 1875 می‌توان با قطار از مرکز شهر به سمت قله این کوه به سمت جنوب غربی رفت. از ایستگاه در Uetlibertg فقط پیاده‌روی مختصری تا قله خواهید داشت. اما با سوار تله کابین شدن تنها در عرض 25 دقیقه به قله نزدیک خواهید شد. اگر هم از پیاده‌روی و تفریح خسته شدید یک رستوران و هتل در کرست وجود دارد تا به خوبی از شما پذیرایی کند و خستگی از تنتان بیرون برود.

محله نیدردورف (Niederdorf)

در زیر برج‌های گروس مونستر، محله جوان و هیجان‌انگیز نیدردورف قرار دارد. محلی‌های زوریخ اغلب آن را دورفلی می‌نامند. با داشتن شبکه‌ای کوچه‌های سنگفرش تنگ و بدون ماشین، این محله که در ساحل لیمات قرار گرفته، شما را به زندگی محلی و سنتی مردم زوریخ دعوت می‌کند. در میان این کوچه‌ها قدم بزنید، از تماشای مغازه‌ها و بوتیک‌های زیبا با ویترین‌های قدیمی لذت ببرید و در آخر به سراغ zürcher geschnetzeltes در یکی از رستوران‌های اطراف بروید که گوشت گوساله در شراب و سس خامه است. اگر هم زیاد گرسنه نبودید می‌توانید Conditorei Péclard، یک کافه سنتی با دکورهای صد ساله و Cabare Voltaire، یکی از زادگاه‌های جنبش دادا انتخاب کنید. در هر صورت این محله واقعا دوست داشتنی و محبوب است.

لیمات کروز (Limmat Cruise)

برای سفر در رودخانه اصلی شهر به اسکله روبروی موزه لندم (موزه ملی سوئیس) بروید. اگر در آوریل تا اکتبر (اردیبهشت تا آبان) به این شهر رویایی سفر کردید، لیمات کروز با سفرهای دریایی بر روی زیباترین رودخانه شهر زوریخ را از دست ندهید. تقریبا هر هر نیم ساعت یک بار قایق ها حرکت می‌کنند. مطمئن باشید تماشای شهر از روی رودخانه حال و هوایی دیگر دارد. به عبارتی، قایق‌ها طوری طراحی شده‌اند که از زیر هر هفت پل شهر در لیمات عبور کنند و مناظری مانند Grossmünster و Fraumünster را با شکلی متفاوت به شما نشان می‌دهند.

موزه جهانی فوتبال فیفا (FIFA World Football Museum)

موزه قدیمی فیفا در محله Enge و در سال 2016 افتتاح شد. این موزه سه طبقه با یک طرح‌بندی شیک برای دوستداران فوتبال تاسیس شده‌است. این نمایشگاه شما را به روزهای اولیه فوتبال می برد و هر جام جهانی را از اولین جام جهانی در سال 1930 به شکل مستند به نمایش می‌گذارد. بیش از 500 ویدیو برای تماشا وجود دارد و آثار مختلفی را در رابطه با فوتبال و تاریخ آن در معرض دید قرار دادند. یکی از کارهای جالب این موزه به عنوان یکی از جاهای دیدنی زوریخ، ایجاد بازی‌های فوتبالی متنوع برای بچه‌ها است تا از موزه‌گردی خسته نشوند.

پاویلون لوکوربوزیه (Pavillon Le Corbusier)

در اواخر عمرش، لوکوربوزیه، یک شخصیت مسلط در معماری قرن بیستم، موزه‌ای را برای آثار زندگی خود در ساحل شرقی دریاچه زوریخ در سیفلد طراحی کرد. نام این ساختمان Pavillon است که ظاهر آن خود یک اثر هنری مانند تئاتر و موزه دالی در اسپانیا است. این موزه آخرین پروژه بزرگ لوکوربوزیه بود که در سال 1967 دو سال پس از مرگ او تکمیل شد. وجود پانل‌های لعابی رنگی، صفحه‌های بتنی و سبک مدرن از مشخصه‌های این ساختمان است. در داخل اما نقاشی‌های لوکوربوزیه، طرح‌هایی از پروژه‌های پیشرو، طراحی‌ها، مجسمه‌ها، نمایشگاه‌های نوشته شده و نمونه‌های زیادی از مبلمان و آثار او، وجود دارد.

خانه اپرای زوریخ (Zürich Opera House)

خانه اپرا نئوکلاسیک باشکوه در میدان Sechseläutenplatz متعلق به دهه 1890 است. در این میدان می‌توانید یک یا دو دقیقه از کنار مجسمه‌های چهره‌های مشهور فرهنگی در نما عبور کنید، جایی که موتزارت، واگنر، شیلر، گوته، شکسپیر و وبر همه جای افتخار دارند. از اینجا که بگذریم، خانه اپرا یکی از جاهای دیدنی زوریخ بسیار زیباست و حتی در سال 2014 توانست جایزه بهترین شرکت اپرا را در جوایز بین المللی اپرا دریافت کند. تورهای زیادی وجود دارند که گوشه و کنار این ساختمان را به شما نشان می‌دهند، اما تنها راه برای چشیدن جادوی اپرا، شرکت در یکی از ۲۵۰ اجرای آن در طول سال است که توسط ستارگان بین المللی اپرا و رهبران ارکستر برگزار می‌شود.

شانزنگرابن (Schanzengraben)

در ضلع غربی شهر قدیمی، خندقی قرار دارد که در طول جنگ سی ساله در سال 1642 شروع به کندن آن کردند و تا سال 1678 تکمیل نشد. در حال حاضر نشانه‌های زیادی از ابزارها و نوع دفاعی زوریخ در آن زمان وجود ندارد، اما خود این خندق برای نشان دادن قدرت دفاعی آن‌ها کافی است. اگر به اینجا سر بزنید باید انتظار یک مسیر طولانی را داشته باشید.

در دهه 1880، شانزنگرابن برای اوقات فراغت به عنوان بخشی از سیستم تفرجگاه‌ها دوباره طراحی شد. امروزه اما از آن برای پیاده‌روی آرام به سمت دریاچه استفاده می‌کنند.

موزه جانورشناسی

موزه جانورشناسی یکی از جاهای دیدنی زوریخ است که به صورت رایگان می‌توانید از آن بازدید کنید. این موزه در مرکز شهر قرار گرفته و یکی از جذاب‌ترین موزه‌های شهر به حساب می‌آید. این جاذبه با ترکیب نمایشگاه‌هایی از موزه دیرینه‌شناسی دانشگاه، دارای اسکلت و تاکسیدرمی هزاران گونه جانوری، چه زنده و چه منقرض شده است. در این موزه می‌توانید به برخی از نمونه‌ها دست بزنید تا بدانید که لمس که خز گراز یا گوزن چه احساسی دارد. همچنین، می‌توانید آوازهای 280 پرنده را بشنوید و به میکروسکوپ نگاه کنید تا عجیب‌ترین قسمت‌های بدن حشرات را ببینید.

سخن آخر

جاهای دیدنی زوریخ شما را به کشف کلیساهای تاریخی و قدیمی می‌برند، با طبیعت شگفت‌انگیز این شهر آشنا می‌کنند و درون موزه‌ها سفر به زمان را برای شما به ارمغان می‌آورند. ما در این مقاله به 23 مورد از جاذبه‌های گردشگری این شهر اشاره کردیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا