جاذبه های گردشگری خارجی

جاهای دیدنی دبی ۲۰۲۴ + عکس، آدرس و زمان بازدید

دبی یکی از توسعه یافته ترین شهرهای آسیا محسوب می شود که در کشور امارات متحده عربی در جنوب خلیج فارس قرار گرفته است. این شهر در سال های اخیر با ساخت برج ها و مراکز خرید بی نظیری که داشته توانسته به یکی از قطب های گردشگری در دنیا تبدیل شود. با توجه به اینکه بلندترین برج دنیا یعنی برج خلیفه در دبی وجود دارد گردشگران زیادی از تمام کشورهای دنیا به دبی و امارات سفر می کنند. البته که جاهای دیدنی دبی فقط در برج ها خلاصه نمی شود و باید به پارک های آبی، سواحل دبی، مراکز خرید، شهربازی ها، هتل های لوکس و محله های قدیمی و تاریخی دبی هم اشاره کنیم.

اگر تا به حال به دبی سفر نداشته اید بهتر است قبل از سفر اطلاعاتی را درباره بهترین جاهای دیدنی دبی بدست آورید که ما در این مطلب از تودی تریپ یک لیست کامل از این موارد را به همراه تصاویر، آدرس و زمان بازدید گردآوری کرده ایم.

مرکز خرید الغریر

الغدیر قدیمی‌ترین مرکز خرید دبی است و به همین دلیل، حس و حال نسبتا متفاوتی نسبت به سایر مراکز خرید دبی دارد. کاربرانی که مرکز خرید الغریر را از نزدیک دیده‌اند، این مکان را به افرادی توصیه می‌کنند که علاوه بر تجربه جاهای دیدنی دبی، قصد خرید لباس دارند.

بسیاری از برندهای جهانی پوشاک در مرکز خرید الغریر شعبه دارند (مانند آدیداس و کاردوچی) و ازآنجایی‌که هزینه گمرک در دبی با کشور ما متفاوت است، می‌توانید با قیمت‌های خیلی به‌صرفه، خریدهایتان را انجام بدهید.

در ضمن اگر در حین خرید احساس گرسنگی کردید، می‌توانید از بین دو برند جهانی فست‌فود (پاپا جونز و مک دونالد) انتخاب کنید که خودشان هم بخشی از تجربه‌‎های خاص در جاهای دیدنی دبی است.

  • ساعت کاری مرکز خرید الغریر: روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه: از ۱۰ صبح تا ۱۲ شب – بقیه روزهای هفته: از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

برج خلیفه (Burj Khalifa)

بهتر است قبل‌از هرچیز، از معروف‌ترین و مهم‌ترین نماد شهر دبی شروع کنیم. برج خلیفه دبی از تمام نقاط این شهر پیداست. حتی در فاصله 95 کیلومتری دبی هم می‌توانید آن را ببینید. می‌دانید که برج خلیفه، بلندترین ساختمان دنیاست و به‌ همین دلیل شهرتی جهانی دارد و از جاهای دیدنی دبی است. البته رکوردهای برج خلیفه، فقط به تعداد طبقاتش محدود نیست؛ بلکه سریع‌ترین آسانسور شیشه‌ای جهان هم در برج خلیفه است که در هر ثانیه 10 متر جابه‌جا می‌شود. اگر بخواهید سوار این آسانسور شوید، باید پس‌از انتخاب و خرید بلیط، مدتی در اتاق‌های انتظار بمانید. در این اتاق‌ها با میان‌وعده و قهوه از شما پذیرایی می‌شود. در طبقات این برج از آثار هنری گرفته تا چشم‌اندازهای بی‌مانند، به نمایش گذاشته می‌شود.

اگر قصد داشته باشید که در بلندترین رستوران جهان غذا بخورید، باید به طبقه 122 این برج بروید. البته در چنین رستوران‌هایی باید حواستان حسابی به بودجه‌ای که برای صرف غذا اختصاص داده‌اید، باشد. توصیه می‌کنیم که پیش‌از سفرتان سری به مطلب قیمت غذا در دبی بزنید تا با آگاهی بیشتری برای هزینه‌های سفر خود تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کنید.

اگر قصد دارید از بالای برج، مناظر بی‌نظیر شهر را با تلسکوپ‌های مخصوص ببینید، می‌توانید از طبقات 124 و 148 دیدن کنید. بلندترین قسمت برج، طبقه 163 آن است؛ اما بازدید عموم مردم از آن امکان‌پذیر نیست. فراموش نکنید که بلیط‌های برج خلیفه تا 90 روز اعتبار دارند و در روزهای عادی بهتر است از دو هفته قبل‌از بازدید، بلیطتان را تهیه کنید. اگر قصد دارید در ایام تعطیل از برج خلیفه به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی دبی دیدن کنید، بهتر است از یک ماه قبل برای خرید بلیط اقدام کنید. گفتنی است که بسته به ساعتی که از این جاذبه دیدن می‌کنید، قیمت بلیط‌ها متغیر است.

  • ساعت بازدید از برج خلیفه: 24 ساعته
  • قیمت بلیط برج خلیفه: بلیط نوع یک (طبقات 124 و 125) 149 درهم امارات، بلیط نوع 2 (طبقات 124، 125 و 148) 378 تا 533 درهم امارات
  • آدرس برج خلیفه: مرکز شهر دبی، بلوار شیخ محمد بن رشید 1

قاب دبی (Dubai Frame) سازه‌ای با 150 متر ارتفاع و 95 متر عرض، از باشکوه‌ترین جاذبه های گردشگری دبی به شمار می‌رود. در نگاه اول به نظر می‌رسد که این سازه یک قاب بزرگ و معمولی است و به عنوان المان شهری نصب شده؛ اما شما می‌توانید با خرید بلیط، از طبقات آن بازدید کنید و چشم‌اندازی خارق‌العاده از شهر دبی را ببینید؛ همچنین می‌توانید روی سقف شیشه‌ای آن قدم بزنید.

بازدید از قاب دبی همه روزه از ساعت 09:00 تا 21:00 امکان‌پذیر است. برای دسترسی به این سازه باید به الکفاف دبی، زعبیل مراجعه کنید.

باغ معجزه دبی

یکی از جاهای دیدنی دبی،باغ معجزه است. باغی رنگارنگ و پرجنب و جوش که دیدن آن شما را شگفت زده و مبهوت می‌کند. اغلب افرادی که به گل و زیبایی آن علاقه دارند یا به دنبال عکس‌های اینستاگرامی هستند، به هیچ عنوان رفتن به این باغ رویایی را از دست نمی‌دهند.

این باغ دلربا در 72000 متر مربع زمین ساخته شده و بیش از 50 میلیون گل که در طرح‌ها و الگوهای پیچیده قرار گرفته‌اند (فکر کنید قلب، پروانه‌ها‌، قلعه‌ها، اردک‌ها و حتی یک هواپیمای غول پیکر امارات). حدود 70 ٪ نمایشگرهای باغ به طور مداوم در طول سال در حال تغییر هستند (با مضامین مختلف برای هر فصل)، بنابراین همیشه چیز جدیدی برای دیدن وجود دارد. پس مهم نیست که برای بار چندم بازدید می‌کنید.

برج العرب | هتلی روی یک جزیره مصنوعی!

برج العرب در دبی هتلی به ارتفاع ۳۲۱ متر است که یکی از اصلی‌ترین جاهای دیدنی دبی به شمار می‌رود؛ هتلی که از منحصر به فردترین هتل های دنیا محسوب می شود. بنای این ساختمان در دریا و روی یک جزیره مصنوعی در فاصله ۲۸۰ متری از ساحل خلیج فارس قرار دارد. برای رسیدن به شهر از این هتل فقط یک راه منحنی شکل وجود دارد. هتل برج العرب از سایر هتل‌های دنیا گران‌تر است؛ اتاق های کلاسیک دارد و از ۲۰۲ سوئیت دوبلکس تشکیل شده؛ کوچکترین سوئیت آن ۱۶۹ متر مربع و بزرگترین آن ۷۸۰ متر مربع وسعت دارد!

  • آدرس: دبی، حاشیه جزیره مصنوعی جمیرا
  • مسیر دسترسی: از ایستگاه مترو الراس تا برج العرب، تنها به‌اندازه ۸ دقیقه پیاده‌روی فاصله است. ایستگاه اتوبوس برج العرب در خط ۸، ۸۱ و X28 اتوبوس‌های دبی نیز ۹ دقیقه پیاده‌روی با این هتل فاصله دارد.
  • ساعت بازدید: هتل برج العرب به صورت شبانه‌روز باز است، اما تورهای بازدید آن از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ شب برگزار می‌شوند.

جزیره نخل جمیرا Palm Jumeirah

یکی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی شهر دبی، شامل مجموعه جزایر مصنوعی به نام جزیره نخل جمیرا است. این جزیره با امکانات تفریحی و رفاهی منحصربه‌فردی که در اختیار گردشگران قرار می‌دهد، به یکی از پربازدیدترین مکان های دیدنی دبی تبدیل شده است. برای بازدید از جزیره نخل باید خود را به منطقه جمیرا برسانید و از دیدن مناظر شگفت‌انگیز آن لذت ببرید. رفتن به این جزیره رویایی در هر ساعتی از شبانه‌روز امکان‌پذیر است و جزو جاذبه‌های دیدنی رایگان شهر دبی محسوب می‌شود.

مرکز خرید فستیوال

فستیوال هم از آن جمله مراکز خرید دبی است که به‌خاطر امکانات رفاهی‌اش، در بین جاهای دیدنی دبی هم قرار می‌گیرد. اگر یادتان باشد، در ابتدای همین راهنمای جاهای دیدنی دبی گفتیم که برای دیدن بعضی از این مراکز خرید اصلا نیازی به خرید هم ندارید و می‌توانید خوش بگذرانید. مرکز خرید فستیوال دقیقا یکی از این دیدنی های دبی است.

محوطه مرکز خرید فستیوال دبی به‌قدری بزرگ است که می‌تواند به‌تنهایی یکی شهرک به حساب بیاید. در این مجموعه، می‌توانید با تهیه بلیط، به کلوپ قایق‌های تفریحی رفته و برای مدتی با قایق بگردید. در بخش‌های دیگر مجموعه هم مکان‌ خوبی برای قدم زنی وجود دارد که از کنار کانال‌های آب می‌گذرد و آب و هوای خنکی هم دارد.

گذشته از همه این موارد، کافه و رستوران‌هایی که در این مرکز خرید از جاهای دیدنی دبی است، بعد از تفریح و یا خرید می‌توانند جای خوبی برای استراحت باشد. در بخش دیگری از مرکز خرید، سالنی برای پرورش گیاهان هست و دور و بر آن، آب‌نماهای جذاب به زیبایی محیط اضافه کرده است.

حالا اگر با قصد خرید به‌سمت مرکز خرید فستیوال می‌روید، جای خوبی را انتخاب کرده‌اید چون در این جا هم می‌توانید نمایندگی برندهای معتبر جهانی را با اجناس متنوع و سطح قیمت متفاوت پیدا کنید.

  • ساعات کاری مرکز خرید فستیوال: روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه: از ۱۰ صبح تا ۱۲ شب – بقیه روزهای هفته: از ۱۰ صبح تا ۱۱ شب

دبی مال (Dubai Mall)

اگرچه مراکز خرید به‌خودی‌خود در لیست جاهای دیدنی دبی قرار نمی‌گیرند؛ اما از‌آنجایی‌که دبی مال بسیاری از دیدنی های دبی را در خود جای داده است، جزو مناطق دیدنی دبی محسوب می‌شود. قبل‌از هرچیز باید بدانید که دبی مال، بزرگ‌ترین مرکز خرید در جهان است که وسعتی حدود 50 زمین فوتبال دارد. معماری و طراحی بخش‌های مختلف دبی مال، بسیار جالب است و سوژه‌های عکاسی بسیاری در آن قرار دارند که از بین آن‌ها، می‌توانیم به آبشار دبی مال اشاره کنیم. قطر این آبشار دایره‌ای، حدود 30 متر است و ارتفاعش به 24 متر می‌رسد. دبی مال، بهشت کسانی است که عاشق شیرینی‌جات هستند؛ زیرا بزرگ‌ترین آبنبات‌فروشی جهان در آن قرار گرفته است.

با‌وجود‌اینکه موضوع اصلی این مطلب جاهای دیدنی دبی است، باید بدانید که اگر به‌دنبال لذت بردن از تفریحات رایگان دبی هستید، این مرکز خرید می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی شما باشد. تم پارک، اسکی و انواع بخش‌های تفریحی دیگر، از‌جمله قسمت‌های مختلف دبی مال هستند. از دلایل اینکه هرساله بیش از 75 میلیون گردشگر به دبی مال می‌آیند، همین امکانات گسترده و متنوع است.

در دبی مال، حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، می‌توانید ساعات زیادی را صرف مغازه‌گردی در این مرکز خرید کنید. دبی مال بیش از 1200 فروشگاه بزرگ را در خود جای داده است. علاوه‌بر آن، این مرکز بزرگ، انواع برندهای معروف لباس، لوازم الکترونیکی، لوازم‌خانگی، اسباب‌بازی‌فروشی و سوغاتی‌فروشی هم دارد. خوب است بدانید که در نزدیکی دبی مال، به یکی از بهترین رستوران‌های ایرانی در دبی دسترسی خواهید داشت که «دانیال» نام دارد.

  • ساعت بازدید از دبی مال: شنبه تا دوشنبه، از ساعت 10 صبح تا 12 شب و سه‌شنبه تا جمعه، از ساعت 10 صبح تا 11 شب
  • قیمت بلیط دبی مال: رایگان
  • آدرس دبی مال: مرکز شهر دبی، کنار برج خلیفه، خیابان شیخ زاید

موزه آینده (Museum of The Future) در سال 2022 در کنار برج‌های بزرگ امارات در بزرگراه شیخ زائد افتتاح شد. این موزه حدود 30هزار متر مربع مساحت دارد و برای ساخت نمای بیضوی آن از نرم‌افزارهای مدل‌سازی پیشرفته استفاده شده است.

انرژی موردنیاز موزه آینده دبی از پنل‌های خورشیدی تامین می‌شود و میزان مصرف انرژی، آب و کربن این سازه، بسیار پایین است. به همین دلیل، موزه آینده، اولین موزه خاورمیانه به شمار می‌رود که موفق به دریافت گواهی پلاتینیوم شده است. این گواهی به سازه‌های سبز که انرژی را مدیریت کرده‌اند، اهدا می‌شود.

موزه آینده از هفت طبقه تشکیل شده و بخش‌های مختلفی دارد که از بین آن‌ها می‌توان به قهرمانان آينده، موسسه شفا و ایستگاه فضایی هوپ اشاره کرد. همه روزه از ساعت 10:00 تا 18:00 می‌توانید برای بازدید از این موزه اقدام کنید.

باغ پروانه های دبی

یک باغ رنگارنگ درست در کنار باغ معجزه قرار دارد که شما را به دنیایی جادویی در میان هزاران پروانه می‌برد. این یکی از جاذبه های گردشگری دبی است که بزرگ و کوچک نمی‌شناسد و همه را انگشت به دهان نگه می‌دارد.

این بهشت به عنوان بزرگترین پارک پروانه‌های سرپوشیده جهان، از یک گلخانه با دمای کنترل شده پر از بیش از 15000 پروانه با بیش از 50 گونه مختلف تشکیل شده است که به زیبایی در 10 گنبد با طراحی سفارشی قرار گرفته‌اند. می‌توانید حدس بزنید چه چیزی در انتظارتان هست. در میان باغ‌های سرسبز پرسه بزنید و از زیبایی این موجودات بالدار در حین پرواز لذت ببرید. در نمایشگاه آموزنده درباره چرخه زندگی آن‌ها بیاموزید یا به سادگی روی یکی از نیمکت‌های متعدد استراحت کنید و از فضای آرام لذت ببرید.

محله بستکیه | محله ای به جا مانده از ایرانی ها

بستیکه نام محله‌ای بسیار قدیمی و تاریخی در دبی است که به آن منطقه «الفهیدی» هم گفته می‌شود؛ محله‌ای که در امارات متحده عربی از بسیاری بناهای موجود قدیمی‌تر است. بنای این محله را ایرانیان مهاجر از شهرستان “بستک” در استان هرمزگان ساخته‌اند و آن را نامگذاری کرده‌اند.

بنا به گفته مورخان اکثر بستکیان از تاجران ثروتمند ایرانی بوده‌اند؛ تاجرانی که در کار مروارید و منسوجات فعالیت داشته‌اند. در این محله خانه‌هایی با معماری کهن و قدیمی، کوچه‌های باریک و بادگیرهای مرتفع وجود دارد؛ این محله نشان‌دهنده زندگی مردم پیشین دبی است و سبک معماری آن همانند شهرهای کویری ایران و بافت خانه‌های آن است که همگی بادگیر دارند. ساکنان، این بادگیرها را برای خنک کردن منازل خود استفاده می‌کرده‌اند. برخی از بهترین رستوران های دبی که غذاهای محلی نیز طبخ می‌کنند در این محله هستند که طعم خوشی در ذهن شما به یادگار خواهند گذاشت.

  • آدرس: محله الفهیدی
  • مسیر دسترسی: بهترین راه برای رسیدن به محله بستکیه، ایستگاه مترو الفهیدی است که تنها به‌اندازه چند دقیقه پیاده‌روی با این محله فاصله دارد.
  • ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۶ عصر
  • هزینه بلیط ورودی: رایگان

مسجد جمیرا Jumeirah Mosque

یک اثر تاریخی برجسته که معماری آن به سبک قرون وسطایی است در قلب منطقه جمیرا قرار دارد که بسیار تماشایی است. این بنای شگفت‌انگیز به نام مسجد جمیرا از دوره فاطمیان بر جای مانده که اطلاعات تاریخی زیادی را از فرهنگ و تمدن این شهر در اختیار شما قرار می‌دهد. این مسجد دو مناره اصلی دارد که با سنگ‌های ظریف تزئین شده است. مناره‌های مسجد جمیرا با استفاده از نور نورافکن در شب‌ها روشن می‌شود و چشم‌انداز بی‌نظیری را پیش چشمان شما به تصویر می‌کشد.

اطلاعات بازدید از مسجد جمیرا

ساعت کاری: هر روز به غیر از جمعه‌ها از ساعت ۱۰ الی ۲۰

قیمت بلیط: رایگان

آدرس: خیابان جمیرا، خیابان هفدهم

آکواریوم دبی

ازآنجایی‌که خیلی از شهرهای ایران، نزدیک دریا نیستند، بسیاری از مردم تجربه مشاهده حیوانات دریایی از نزدیک را نداشته‌اند. همچنین افرادی که هم این تجربه را داشته‌اند، معمولا حیواناتی مثل ماهی، خرچنگ و… دیده‌اند.

در جاهای تفریحی و جاهای دیدنی دبی این فرصت را دارید که حدودا ۱۴۰ گونه مختلف از موجودات آبزی را از نزدیک ببینید. فضایی که در آکواریوم دبی ایجاد شده به‌نوعی است که شما وارد دنیای زیر آب می‌شوید و حیوانات را تقریبا در حین زندگی عادی‌شان مشاهده می‌کنید.

یک چالش برای ماجراجویان! در بخشی از آکواریوم دبی، کوسه هم نگه‌داری می‌شود و همه می‌توانند آن‌ها را از نزدیک ببینند، اما چقدر نزدیک؟ این دیگر انتخاب خودتان است. شاید دیدن کوسه‌ها از نزدیک بخشی از جاهای دیدنی دبی نباشد اما قطعا از تجربه‌های به‌یادماندنی دبی هست.

خلاصه این که با ابزار و امکاناتی که مجموعه آکواریوم از جاهای دیدنی دبی در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توانید غواضی و اسنورکلینگ کرده و به کوسه‌ها نزدیک شوید. البته که در این ماجرا، شما داخل یک قفس محکم هستید تا امنیت‌تان تحت هر شرایطی تضمین شده باشد.

  • ساعات کاری آکواریوم دبی: هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب

آب‌نمای دبی (The Dubai Fountain)

آب‌نمای نزدیک برج خلیفه نیز یکی از مشهورترین جاذبه های دبی است که مثل بسیاری از جاهای دیدنی این شهر، رکوردهای جهانی مختلفی را به خود اختصاص داده است. این آ‌ب‌نمای مشهور در دریاچه برج خلیفه قرار دارد و طولش تقریباً با طول دو زمین فوتبال برابر است. این مجموعه از جاهای دیدنی دبی، قادر است در هر ثانیه 22 هزار گالن آب را به آسمان پرتاب کند. فرقی نمی‌کند که داخل برج خلیفه هستید یا در کنار دریاچه‌اش قدم می‌زنید، در‌هر‌صورت می‌توانید از تماشای نمایش موزیکال آب‌نمای آن دیدن کنید.

همچنین یک مسیر پیاده‌روی در این دریاچه وجود دارد که گردشگران از طریق آن می‌توانند نمایش فواره دبی را از فاصله 9 متری تماشا کنند. تماشای این آب‌نما در شب، لطف مضاعفی دارد.

  • ساعت بازدید از آب‌نمای دبی: از ساعت 6 عصر تا 11 شب؛ برنامه هر 30 دقیقه یک بار اجرا می‌شود.
  • قیمت بلیط آب‌نمای دبی: 65 درهم امارات برای هر نفر؛ کودکان کمتر از 4 سال رایگان
  • آدرس آب‌نمای دبی: مرکز شهر دبی، بلوار شیخ محمد بن رشید 1، دریاچه برج خلیفه

دهکده جهانی دبی (Global Village)، برای اولین بار در قالب چندین کیوسک در سال 1997 کار خود را شروع کرد و حالا به بزرگ‌ترین پروژه گردشگری دنیا تبدیل شده است. حدود 30 غرفه جهانی،‌ نمایشگاه‌های فرهنگی، غرفه‌های غذا، دهکده میراث فرهنگی و نمایش‌های روزانه در این دهکده فعال هستند. اگر می‌خواهید با فرهنگ کشورهای مختلف آشنا شوید، حتما سری به دهکده جهانی دبی در جاده شیخ محمد بن زاید بزنید. این مجموعه همه روزه از ساعت 15:30 تا بامداد و در آخر هفته و روزهای تعطیل یک ساعت بیشتر از روزهای معمولی باز است.

وقتی صحبت از بهترین جاهای دیدنی دبی می‌شود، نباید موزه توهمات یا ایلوژنز دبی (Museum Of Illusions Dubai) را از یاد ببریم. در این موزه، 60 اثر هنری که با خطای دید در ارتباط هستند به نمایش گذاشته شده؛ همچنین 80 اتاق داخل موزه ایلوژنز وجود دارد که طراحی هرکدام بر پایه تصورات غیرواقعی انجام شده است. جعبه جادویی، شهر فرهنگ، صندلی توهم، تونل بی‌نهایت و سر داخل بشقاب از بخش‌های جذاب موزه توهمات دبی هستند. برای بازدید از این موزه می‌توانید همه روزه از ساعت 10:00 تا 22:00 به دبی کریک، خیابان السیف مراجعه کنید.

دنیای ماجراجویی IMG دبی

IMG Worlds of Adventure یکی از جاهای دیدنی دبی است که هیجان و آدرنالین خونتان را به بالاترین حد خود می‌رساند. این پارک موضوعی بیشتر شهربازی است که در چهار منطقه ماجراجویی حماسی (به‌علاوه سینمای نوو) بازدیدکنندگان را به چالش می‌کشد. این چهار منطقه هر کدام از محبوب‌ترین مکان‌های جهان الهام گرفته شده‌اند. کارتون‌ها و کتاب‌های کمیک Marvel، Cartoon Network، Lost Valley و IMG Boulevard.

با نزدیک به دوجین سواری و ترن هوایی آدرنالین‌زا، به‌علاوه نمایش‌ها، شخصیت‌های لباس‌پوش، رستوران‌های  منحصربه‌فرد و مکان‌های خرید فراوان، واقعاً چیزی برای خرید و خوشگذرانی هر سلیقه‌ای وجود دارد. چه بخواهید به یک ترن هوایی هیجان‌انگیز بروید یا شخصاً با شخصیت‌های کارتونی مورد علاقه‌تان ملاقات کنید.

دیره | منطقه ای ارزان برای رزرو هتل در دبی

منطقه دیره یکی از بهترین مناطق رزرو هتل در دبی است. خیابان‌های تودرتو و باریک آن، نمادی از تنوع ملیت‌ها و نژادهایی هستند که در آن زندگی کرده‌اند. در این منطقه، قایق‌ها و کشتی‌های قدیمی بسیاری وجود دارد. برای گردشگران با ذوق و باحوصله، این منطقه بیشتر به خاطر بازارهای بی مثال و مشهورش، شناخته شده؛ بازارها و مغازه‌هایی که در هر زمان از روز، پررفت و آمد و شلوغ هستند.

خوب است بدانید بازار طلای دیره، به عنوان بزرگترین بازار طلای دنیا شناخته می‌شود و بازار ادویه‌ آن هر ادویه‌‌ای را که بخواهید برای فروش دارد. برای داشتن سفر ارزان به دبی می‌توانید هتل خود را در این منطقه رزرو کنید.

اپرای دبی Dubai Opera

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری دبی، که به ویژه در بین هنرمندان و افراد علاقه‌مند به هنر طرفداران زیادی دارد، سالن اپرای دبی با ظرفیتی بالغ بر ۲۰۰۰ نفر است. این سالن با فرمی شبیه به کشتی، به عنوان شاهکار معماری در این شهر توریستی محسوب می‌شود. در واقع شکل ظاهری سالن اپرای دبی بازگوکننده تاریخ این منطقه زیبا است. انواع برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری مانند باله، اپرا، تئاتر، کنسرت، نمایش‌های مد و فشن و… در این سالن به عنوان بزرگ‌ترین و مجهزترین سالن اپرای جهان برگزار می‌شود. همچنین بعد از دیدن یک برنامه هنری مفرح می‌توانید به رستوران و کافه موجود در این مجموعه بروید و از صرف یک غذا و نوشیدنی دلچسب لذت ببرید.

اطلاعات بازدید از سالن اپرای دبی

ساعت کاری: ۱۰ الی ۲۱

قیمت بلیط: با توجه به نوع برنامه متغیر است.

آدرس: برج خلیفه

پیست اسکی دبی

دبی شهر عجیبی است. بارش برف در این شهر در حد معجزه نادر و عجیب است ولی با این حال یکی از بهترین پیست اسکی‌های دنیا را دارد. این که فقط با استفاده از ابزار و تکنولوژی ساخته دست بشر، چنین امکاناتی ایجاد شده این پیست اسکی را به یکی از عجیب‌ترین جاهای تفریحی دبی تبدیل کرده است.

در پیست اسکی از جاهای دیدنی دبی دمای هوا بین منفی یک تا منفی پنج درجه سانتی‌گراد است. یکی از ویژگی‌های خوب این پیست این است که گستره وسیعی از اسکی‌سواران در نظر گرفته شده است. یعنی مسیرهای اسکی مختلفی وجود دارد و هر کدام از این مسیرها، شیب و ارتفاع متفاوتی دارند تا حرفه‌ای ها و تازه‌کار ها روی یک مسیر مزاحم هم نشوند.

طولانی‌ترین مسیری که در این پیست قرار دارد ۴۰۰ متر است و بخش سقوط آن هم حدودا ۶۰ متر ارتفاع دارد. اگر یک اسکی‌سوار حرفه‌ای نیستید پیشنهاد می‌کنیم که وارد این مسیر نشوید. در هر مسیری که بروید، تجربه اسکی سواری در یکی از شهرهای کویری دنیا، آن هم در هر فصلی که دلتان می‌خواهد، قطعا یکی از جذابیت‌های جاهای دیدنی دبی است.

ساعات کاری پیست اسکی دبی:

  • روزهای یکشنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه: از ۱۰ صبح تا ۱۱ شب
  • پنجشنبه: از ۱۰ صبح تا ۱۲ شب
  • جمعه: از ۹ صبح تا ۱۲ شب
  • شنبه: ۹ صبح تا ۱۱ شب

سیاره سبز دبی (The Green Planet)

شاید با دیدن عکس دبی، فکر کنید جاهای دیدنی دبی در زمینه طبیعت سبز، چیزی برای ارائه ندارد؛ اما باید بدانید که جاذبه‌هایی مثل سیاره سبز، این حدس را درباره دبی نقض می‌کند. سیاره سبز یا گرین پلنت دبی، جنگلی بارانی در دل کویر است که به محل زندگی بیش از سه هزار گونه گیاه، پرنده و سایر جانداران تبدیل شده و جزئیات حیات هر‌یک از آن‌ها را برای بازدیدکنندگان به‌ نمایش می‌گذارد. این مجموعه سرپوشیده برای تمام سنین جذاب است و نحوه عملکرد اکوسیستم را برای تمام افراد، به زبانی ساده شرح می‌دهد. در مرکزی‌ترین نقطه این مجموعه، یک درخت به ارتفاع 25 متر کاشته شده است که ترکیب آن با یک آبشار مصنوعی، منظره‌ای بسیار تماشایی را پدید آورده است.

سراسر سیاره سبز با یک سقف شیشه‌ای به ارتفاع حدود 50 متر پوشیده شده است. بیشتر گیاهانی که در این مکان هستند، به آمریکای جنوبی تعلق دارند. حیوانات این مجموعه به خزندگان و پستانداران محدود نیستند؛ بلکه گونه‌های مختلفی از آبزیان در آکواریومش زندگی می‌کنند. از فعالیت‌های محبوب کودکان در این مکان دیدنی دبی می‌توانیم به پل‌های معلق و بندبازی اشاره کنیم. اگر در سفر خود به دبی از هوای خشک کویری خسته شده‌اید، بهترین جا برای خلاصی از کویرزدگی، سیاره سبز است؛ زیرا در این مکان، رطوبت هوا بسیار بیشتر از رطوبت معمول در سایر نقاط دبی است.

  • ساعت بازدید از سیاره سبز دبی: یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت 10 صبح تا 7 شب و پنجشنبه تا شنبه، از ساعت 10 صبح تا 8 شب
  • قیمت بلیط سیاره سبز دبی: خرید حضوری بلیط، 140 درهم و خرید آنلاین بلیط، 120 درهم امارات، کودکان کمتر از 3 سال رایگان و کودکان 3 تا 12 سال با تخفیف
  • آدرس سیاره سبز دبی: منطقه الوصل، خیابان المدینه

اگر می‌خواهید هزینه سفر به دبی را کاهش دهید، بهترین راه بازدید از مکان‌های گردشگری بدون هزینه ورودی است. موزه سکه (Coins Museum) در منطقه الفهیدی دبی قرار گرفته و بیش از 20 سال از تاریخ تاسیس آن می‌گذرد؛ اما ساختمان این موزه در سال‌های دورتر، محل زندگی بومیان دبی بوده است. حدود 500 سکه از دوره‌های تاریخی مختلف در موزه سکه دبی نگهداری می‌شود که قدیمی‌ترین آن‌ها مربوط به قرن هفت میلادی است. این موزه از جاهای دیدنی رایگان دبی به شمار می‌رود و همه روزه از ساعت 08:00 تا 15:00 به روی عموم باز است. با توجه به گرمای شدید هوا در فصول گرم سال، جاهای دیدنی دبی در تابستان گزینه‌های زیادی را در بر نمی‌گیرد؛ اما موزه های دبی می‌تواند انتخاب خوبی برای گردشگران تور دبی در تابستان باشد.

درخشش باغ دبی

Garden Glow از جاذبه های گردشگری دبی، جاذبه‌ای منحصربه‌فرد است که بخشی از آن پارک مجسمه‌سازی، بخشی از آن پارک موضوعی و دیگری سرزمین عجایب درخشان در تاریکی است. از این باغ باید در ماه‌های سردتر از آن بازدید کرد. دنیایی از نور، رنگ و شکل‌های دیدنی!

این مکان در پارک زبیل واقع شده و میلیون‌ها چراغ LED در پنج منطقه مختلف (پارک دایناسور، پارک گلو، باغ گلو، پارک یخی، پارک جادویی و پارک هنر) قرار داده است. غرق در نئون و روشنایی عجیب آسمان شب، گاردن گلو دبی انواع خلاقیت‌های نورانی عجیب و غریب را به نمایش می‌گذارد؛ از حیوانات حیات وحش و موجودات دریایی گرفته تا گل‌ها، درختان، پرندگان، و توهمات نوری شگفت انگیز. انواع سرگرمی‌های زنده از جمله نمایش‌های آکروباتیک، نمایش‌های آتش بازی، و اجرای موسیقی از هنرمندان محلی و بین المللی را در لیست دیدنی‌های خود قرار دهید تا یک شب عالی را سپری کنید. اینجا واقعا جالب و جذاب است!

دبی مارینا Dubai Marina

دبی مارینا از مناطق معروف دبی است که بازدید از آن می‌تواند لحظات هیجان‌انگیزی را برای شما رقم بزند. مارینا دبی در واقع یک تفرجگاه ساحلی زیبا و با امکانات گردشگری است که در بین توریست‌های این شهر بسیار محبوب است. حمام آفتاب روی شن‌های ساحل، تماشای مناظر شگفت‌انگیز طبیعی تا آسمان خراش‌های لوکس، بازدید از بازارهای صنایع دستی و مراکز خرید لوکس، رفتن به کافه‌ها و رستوران‌های بین‌المللی، تنها بخشی از تفریحات مهیج در دبی مارینا محسوب می‌شود. برای بازدید از این محله شگفت‌انگیز در دبی می‌توانید هر زمانی از شبانه‌روز اقدام کنید. فقط کافی است خود را به محله مارینا برسانید و از گشت‌وگذار در این مکان دیدنی و رایگان دبی لذت برید.

مجتمع پارک اند ریزورت Dubai Parks and Resorts

اگر قصد دارید چند جای دیدنی و تفریحی دبی را ببینید و در عین حال زمان کافی ندارید، پیشنهاد ما به شما رفتن به مجموعه دبی پارک اند ریزورت است. این مجموعه وسیع، بخش‌های تفریحی زیادی مانند سه پارک موضوعی، یک پارک آبی، رستوران و کافی شاپ را در دل خود جای داده است. جالب است بدانید که در مجتمع پارک اند ریزورت یکی از بهترین هتل های دبی نیز قرار دارد. بازدید از این مجموعه تفریحی، یک روز مفرح و مهیج را برای شما به ارمغان می‌آورد و تجربه سفری خاطره‌انگیز را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اطلاعات بازدید از مجتمع پارک اند ریزورت دبی

ساعت بازدید: همه روزه از ۱۰ الی ۲۳

قیمت بلیط: با توجه به بازدید از بخش‌های مختلف، متغیر است.

آدرس: خیابان شیخ زاید

موزه قهوه دبی (Coffee Museum)، یکی دیگر از موزه‌های منطقه الفهیدی است. در این ساختمان دو طبقه، انواع وسایل مربوط به دم کردن قهوه و اسنادی در رابطه با تاریخچه قهوه در دبی و خلیج فارس را مشاهده خواهید کرد. اگر در این بین هوس نوشیدن قهوه کردید، به بخش کافه سر بزنید و یک فنجان قهوه خوش‌عطروطعم نوش جان کنید. برای افرادی که قصد خرید قهوه‌جوش یا قهوه دارند نیز یک فروشگاه داخل موزه فراهم شده است.

موزه قهوه یکی دیگر از جاهای دیدنی رایگان دبی محسوب می‌شود که همه روزه از ساعت 09:00 تا 17:00 به روم عموم باز است. برای اینکه سفری اقتصادی داشته باشید، بازدید از جاذبه های گردشگری رایگان دبی را به شما عزیزان پیشنهاد می‌دهیم.

لگولند دبی

لگولند یکی از بهترین جاهای دیدنی دبی برای کودکان 2 تا 12 ساله است که می‌خواهند خلاقیت و نوآوری خود را پرورش دهند. با بیش از 40 سواری، نمایش و جاذبه در شش سرزمین مختلف با موضوع مینی لند، LEGO City، Adventureland، Imagination Land، Kingdoms Land و Factory Land. به غیر از این‌ها یک پارک آبی دوست داشتنی مناسب بچه‌ها وجود دارد که می‌تواند آن‌ها را برای ساعت‌ها سرگرم نگه دارد.

موشن گیت دبی

یکی از جاهای دیدنی دبی، موشن گیت است که برای علاقع‌مندان به سینمای هالیوود همانند یک بهشت وصف نشدنی است. هر آنچه را که باید درباره این سینما بدانید، در موشن گیت خواهید دید. با پنج منطقه موضوعی Studio Central، Dreamworks، Columbia Pictures، Lionsgate و Smurfs’ Village، سفری هیجان‌انگیز به دنیای فیلم‌ها خواهید داشت.

 جاذبه‌ها شامل چندین قایق سواری و ترن هوایی الهام گرفته از برخی از فیلم‌های مورد علاقه شما از جمله The Hunger Games  ، شرک، ماداگاسکار، سرزمین زامبی، شکارچیان ارواح و پانداهای کونگ فو و خیلی چیزهای دیگر هستند. این را هم بگوییم که اینجا برخلاف تصور سن و سال نمی‌شناسد. چون به احتمال زیاد بچه‌ها عاشق سرزمین بازی دهکده اسمورف‌ها خواهند شد. در حالی که بچه‌های بزرگ می‌توانند از هجوم آدرنالین هیجان‌انگیز پرواز در شهر نیویورک در The Green Hornet: High-Speed Chase یا غوطه‌ور شدن در ارتفاع 58 متری در Zombieland Blast Off لذت ببرند.

در کل، سن یا علایق شما هر چه که باشد، چیزی در موشن گیت دبی وجود دارد که قلب شما را به تپش انداخته و آن فیلم را از بین ببرد!

سیتی سنتر دبی | از مراکز خرید معروف دبی

مرکز خرید معروف سیتی سنتر، با زیربنایی درحدود ۳۷۰ هزار متر مربع با بیش از ۳۰۰ فروشگاه و مغازه، دارای ۱۳ رستوران و کافی شاپ است این مرکز ۱۱ سالن سینمایی ساین استار و هایپر مارکت نیز دارد. سیتی سنتر از مهمترین، بزرگترین و جزو اصلی‌ترین مراکز خرید دبی و بخصوص خاورمیانه است.

  • آدرس: دیره دبی، خیابان هشتم
  • مسیر دسترسی: از ایستگاه مترو سیتی سنتر دیره در خط قرمز مترو دبی تا این مرکز خرید، تنها به‌اندازه چند قدم فاصله خواهید داشت.
  • ساعت بازدید: دوشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب؛ جمعه تا یک‌شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب.
  • هزینه بلیط ورودی: رایگان

پارک آبی یاس ابوظبی

این پارک آبی ۱۵ هکتار وسعت دارد و به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پارک های آبی دبی شناخته می‌شود. پارک آبی یاس به ۸ بخش تقسیم می‌شود. در هرکدام از این بخش‌ها، تم خاصی مشاهده می‌شود و نسبت به آن تم‌ها، وسایل سرگرمی تغییر می‌کند. پارک آبی یاس ابوظبی، بزرگ‌ترین سرسره آبی ۶ نفره دنیا و همچنین طولانی‌ترین ترن هوایی را دارد.

پارک آبی وایلد وادی Wild Wadi Waterpark Jumeirah

در بین جاهای دیدنی دبی، نباید از پارک‌های آبی آن غافل شوید. بهترین و هیجان‌انگیز لحظات را می‌توانید در پارک آبی وایلد وادی این شهر تجربه کنید. تصور کنید زمانی که در حال تفریح و خوش‌گذرانی در بین وسایل بازی مانند سرسره‌های مرتفع این مجموعه آبی هستید، می‌توانید مناظر زیبایی از برج العرب را نیز تماشا کنید. بخش‌ها و وسایل بازی این پارک آبی به قدری مجهز است که هر رده سنی و با هر شرایطی می‌توانند از تفریح در آن لذت ببرند. در سفر خود به شهر توریستی دبی حتما سری به پارک آبی وایلد وادی بزنید و لحظات مهیج و خاطره‌انگیزی را در کنار دوستان یا اعضای خانواده خود سپری کنید.

اطلاعات بازدید از پارک آبی وایلد وادی

ساعت کاری: همه روزه از ۱۰ الی ۱۸

قیمت بلیط: ۲۶۹ درهم

آدرس: منطقه ساحلی جمیرا

پارک آبی لاگونا

در پارک آبی لاگونا از جاهای دیدنی دبی استخر موج سواری، سرسره‌ و تونل‌های آبی مختلف، رودخانه آرام و بخشی برای بازی کودکان وجود دارد. پارک آبی لاگونا در منطقه لامر دبی واقع شده و بین پارک های آبی دبی جایگاه خوبی دارد. در این مجموعه، بخشی برای موج‌سواری ساخته شده و بیش از ۱۰ سرسره مختلف در آن، کنار هم قرار گرفته‌اند و آن را به یک از پرطرفدارترین مکان های دیدنی دبی تبدیل کرده‌اند.

پارک آبی آتلانتیس

مجموعه آبی آتلانتیس از جاهای دیدنی دبی بسیار مدرن است و همین موضوع باعث شده گردشگران زیادی برای بازدید از مکان های دیدنی دبی به این هتل بروند. در این پارک ۷ نوع سرسره وجود دارد که هرکدام از آن‌ها کاملا پتانسیل این را دارند که آدرنالین خونتان را افزایش دهند.

نهر دبی (Dubai Creek) با ۱۴ کیلومتر طول، محل اتصال دو منطقه “دیره” و “بر” است. این نهر آب، نقش به‌سزایی در توسعه شهر دبی داشته و از نظر افراد محلی نماد اصلی دبی به شمار می‌رود. قدمت نهر دبی به بیش از ۴۰۰۰ سال پیش برمی‌گردد و در گذشته، بندرگاهی برای تردد قایق‌های تجاری بوده است؛ اما امروزه به محلی برای رفت‌وآمد کشتی‌های کروز تبدیل شده و گردشگران می‌توانند با اجاره قایق تفریحی در دبی به تماشای برج‌های بلندبالای امارات بروید. خوشبختانه بازدید از نهر دبی ساعت خاصی ندارد و شما می‌توانید در ساعت‌های مختلف شبانه‌روز از دبی کریک بازدید کنید و از منظره زیبای آن لذت ببرید.

پارک بالیوود در دبی

از دنیای هالیوود به دنیای بالیوود می‌رویم. یکی از جاذبه های گردشگری دبی که برای علاقه‌مندان به سینما و طرفداران بالیوود ساخته شده است. پارک بالیوود دبی اولین پارک موضوعی در نوع خود است که میراث غنی فیلم هند را جشن می‌گیرد. از نمایش‌های صحنه‌ای زنده و پر زرق و برق و سواری‌های تعاملی گرفته تا غرفه‌های غذای خیابانی و جاذبه‌های با مضمون فیلم، این پارک رنگ‌ها، صداها و بوهای پر جنب و جوش هند را زنده می‌کند. همچنین به بازدیدکنندگان طعم فرهنگ غنی و صنعت فیلم پر رونق این کشور را می‌دهد.

این پارک دارای پنج منطقه مختلف (بولوار بالیوود، استودیو فیلم بالیوود، رویال پلازا، روستای راین و چوک بمبئی) است. هر کدام از این مناطق برخی از نمادین‌ترین فیلم‌ها و فیلم‌های پرفروش بالیوود از جمله شولای، دابانگ، لاگان، موغل-ای-اعظم و غیره را به نمایش می‌گذارند. البته شهربازی بی نظیر، سرگرمی‌های سینمایی فراوانی نیز در اختیار شما خواهد بود.

مرکز خرید امارات در دبی | تجربه خرید با تفریح در پیست اسکی

یکی از مشهورترین مراکز خرید دنیا مرکز خرید امارات است که شگفت‌انگیزترین و جذاب‌ترین تفریحات دنیا در آن به چشم می‌خورد؛ مرکز خریدی که تنها مختص به خرید نیست. پیست اسکی سرپوشیده‌ دبی این مجموعه با محدوده‌ اختصاص یافته به پنگوئن‌ها تنها بخشی از جاذبه های این مرکز خرید است. پیستی که به قدری بزرگ است که دارای یک تله‌سیژ اختصاصی است و با برف مصنوعی پوشیده شده و دمای این پیست همواره در منفی ۴ درجه سانتی‌ گراد است.

اگر بخواهیم آن را تعریف کنیم باید آن را یک مرکز تفریحی خانوادگی و مجموعه‌ سینمایی کامل‌ بنامیم. در این مرکز هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان وسایل تفریحی طراحی شده است. می‌توانید در رستوران های این مرکز خرید، طعم آشپزی کل دنیا را تجربه کنید.

  • آدرس: دبی، جاده شیخ زاید
  • مسیر دسترسی: ایستگاه مترو امارات مال در خط قرمز مترو دبی، نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این مرکز خرید است.
  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب (بعضی از مراکز تفریحی امارات مال ممکن است ساعت کاری متفاوتی داشته باشند)
  • هزینه بلیط ورودی: رایگان

گاردن گلو دبی Dubai Garden Glow

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی دبی که باید در لیست گردشگری خود لحاظ کنید، گاردن گلو دبی نام دارد. این جاذبه دیدنی در پارک زعبیل دبی قرار دارد که انواع سازه‌ها و تندیس‌های نورانی را در دل خود جای داده است. گاردن گلو دبی به عنوان درخشان‌ترین پارک در سراسر دنیا محسوب می‌شود که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. برخی از مهم‌ترین بخش‌های دیدنی در این پارک نورانی و درخشان عبارت است از:

  • پارک دایناسور
  •  گلو پارک
  •  گاردن گلو
  • آیس پارک
  •  مجیک پارک
  •  آرت پارک

اطلاعات بازدید از گاردن گلو دبی

ساعت کاری: همه روزه از ۱۷ الی ۲۲

قیمت بلیط: 

  • بزرگسالان: ۷۰ درهم امارات
  • کودکان: ۴۰ درهم امارات

آدرس: خیابان المستقبل، خیابان المجلس

دبی کریک (Dubai Creek)

خور دبی یا دبی کریک، یک نهر از آب خلیج‌ فارس است که از میان شهر دبی عبور کرده و بسیاری از دیدنی های دبی را در خود جای داده است. یکی از جذابیت‌های دبی کریک که آن را در لیست جاهای دیدنی دبی جاودانه کرده است، حال‌و‌هوای سنتی‌اش است. دبی کریک یکی از قدیمی‌ترین و امن‌ترین بندرهای دبی است که امروز هم کشتی‌ها و قایق‌های سنتی کوچکی در حال رفت‌وآمد در آن هستند. خوب است اشاره کنیم که چراغ‌‌های این وسایل نقلیه در طول شب، منظره زیبایی را به وجود می‌آورد. بنابراین اگر قصد بازدید از جاهای دیدنی دبی در شب را داشته باشید، کافی است به دبی کریک که یکی از مناطق معروف دبی است، بروید.

  • ساعت بازدید از دبی کریک: 24 ساعته
  • قیمت بلیط دبی کریک: رایگان، برخی از بخش‌ها مثل پارک دبی کریک، حدود 5 درهم هزینه ورودی دارد.
  • آدرس دبی کریک: جاده رأس الخور، مسیر خور دبی

دبی فقط به برج‌های بلند و سازه‌های شگفت‌انگیز ختم نمی‌شود؛ بلکه در طبیعت خشک و بی‌آب‌وعلف آن نیز می‌توانید تفریح کنید. سافاری صحرای دبی از محبوب‌ترین تفریحات دبی در زمستان به شمار می‌رود. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به دبی با استفاده از ماشین‌های شاسی بلند و آفرود به دل صحرا بزنید؛ تجربه‌های جدید به دست آورید و برای مدتی در اقامتگاه‌های صحرایی ساکن شوید. افرادی که اهل هیجان هستند، سافاری صحرای دبی را به‌هیچ‌وجه از دست نمی‌دهند.

دنیای برادران وارنر ابوظبی

Warner Bros World از جاهای دیدنی دبی در واقع در ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی قرار دارد. اما فقط یک ساعت از دبی فاصله دارد، پس چندان دور نیست. اگر بچه‌های خردسال به دبی می‌روید، حتما به این دنیایی خارق العاده سر بزنید.

با بیش از شش منطقه موضوعی مختلف: از جمله Cartoon Junction، Gotham City، Bedrock، Dynamite Gulch، Metropolis و Warner Bros Plaza که هر کدام با مجسمه‌های بزرگ‌تر از شخصیت‌های نمادین مانند Bugs Bunny و Superman مزین شده‌اند، این پارک بهترین تفریحات را برای شما به همراه دارد. اینجا در واقع یکی از مهیج‌ترین شهربازی‌های جهان به حساب می‌آید که با تم‌های جذابش روزها می‌تواند شما را سرگرم نگه دارد.

ماه مصنوعی دبی | تجربه قدم گذاشتن روی ماه!

کارآفرین کانادایی، مایکل هندرسون، در نظر دارد یک ماکت ۲۷۴ متری از ماه در بالای یک ساختمان ۳۰ متری در دبی بسازد. خود این خبر به قدر جذاب است که گردشگران را مشتاق دیدن این ماه مصنوعی کند. به علاوه، انتظار می‌رود که این پروژه، پنج میلیون دلاری، به یکی از جاهای دیدنی دبی تبدیل شود. این پروژه جاه‌طلبانه چند دهه است که مطرح شده است و به زودی قرار است با قابلیت شگفت‌انگیزش، مرزهای معماری را جابجا کند.

چرخ و فلک عین دبی

قبل هر چیز خوب است بدانید این چرخ‌وفلک برای تعمیرات و بعضی تغییرات تا اطلاع ثانوی تعطیل است. بنابراین این روزها در سفر به دبی امکان تجربه این تفریح را ندارید.

چرخ و فلک عین دبی به‌دلیل چشم‌انداز بی‌نظیر و امکانات فوق‌العاده‌ای که دارد، یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری دبی محسوب می‌شود. این چرخ غول پیکر که در جزیره بلوواترز واقع شده، منظره پانورامای ۳۶۰ درجه از خط افق دبی و همچنین جاهای دیدنی دبی را به علاقه‌مندان نشان می‌دهد.

عین دبی ۴۸ کابین پیشرفته دارد که بعضی از آنها می‌توانند تا ۴۰ مسافر را در خود جای دهند. حداکثر ظرفیت این چرخ و فلک ۱۷۵۰ نفر است.

خانه شیخ سعید آل مکتوم (Sheikh saeed al maktoum house)

خانه شیخ سعید آل مکتوم یکی از قدیمی‌ترین بناهای شهر دبی است. به‌ همین دلیل از‌نظر تاریخی اهمیت فراوانی دارد. قدمت ساختمان اصلی این خانه به قرن نوزدهم بازمی‌گردد. شیخ سعید آل مکتوم در نیمه اول قرن بیستم فرمانروای دبی بود. او پدربزرگ فرمانروای کنونی دبی است که شیخ محمد بن راشد مکتوم نام دارد. شیخ سعید این مکان را به‌عنوان اقامتگاه اصلی خود برگزید؛ اما امروزه این خانه دیگر جایی برای زندگی افراد سلطنتی نیست و به یک گنجینه از آثار باستانی، تاریخی و اسباب زندگی شیخ سعید آل مکتوم تبدیل شده است.

معماری سنتی ساختمان، اولین چیزی است که توجه شما را جلب می‌کند. وسعت این مجموعه بیش از 3500 متر مربع است. طاق‌های گنبدی خانه بر ستون‌هایی بلند استوار است. این خانه 4 بادگیر بزرگ دارد که در بیشتر خانه‌های کویری نیز نمونه‌هایی از آن مشاهده می‌شود. اگر می‌خواهید روند پیشرفت شهر دبی و عکس‌های قدیمی آن را ارزیابی کنید، حتماً این خانه‌ موزه را در لیست گردش خود قرار دهید.

  • ساعت بازدید از خانه شیخ سعید آل مکتوم: از ساعت 8 صبح تا 8.5 شب
  • قیمت بلیط خانه شیخ سعید آل مکتوم: 50 درهم امارات
  • آدرس خانه شیخ سعید آل مکتوم: منطقه الفهیدی

کشتی کروز Dhow در نهر دبی

سوار یک کروز سنتی dhow شوید و احساس خواهید کرد که در زمان به عقب برگشته‌اید. جالب است بدانید که نهر دبی زمانی قلب تپنده دبی بود، به عنوان یک مرکز تجاری مهم برای بازرگانان از سراسر جهان عمل می‌کرد و مسئول بیشتر رشد اولیه شهر بود. اما امروزه، بخش جدایی ناپذیر زندگی محلی باقی مانده است؛ بسیاری از ساکنان هنوز در سواحل آن زندگی و کار می‌کنند و یکی از آن مکان‌هایی است که واقعا به دبی کمک می‌کند تا شخصیت منحصر به فرد خود را ببخشد.

می‌توانید با قدم زدن آرام در کناره‌های آن، پریدن بر روی یک ابرا (یک تاکسی آبی چوبی کوچک) یا سوار شدن به کشتی کروز در غروب آفتاب برای تجربه‌ای واقعا جادویی در کنار آن کاوش کنید. بازارهای نورانی، آسمان‌خراش‌های مدرن و برج‌های باد سنتی از جاذبه‌های این منطقه هستند.

کلام آخر

جاهای دیدنی دبی تنها محدود به این چند مورد که به آن اشاره کردیم، نیست. با خرید بلیط هواپیما ارزان و رزرو هتل های دبی خودتان را به سفری متفاوت دعوت کنید. خیابان‌ها، ساختمان‌ها، محله‌ها، کافه و رستوران‌ها، غذاها، همه چیز در دبی، جاذبه دیدنی است و به جرات می‌توان گفت که شاید شبیه به آنها را در جای دیگری پیدا نخواهید کرد.

اگر به دبی سفر کردید، حتما این لیست از بهترین جاذبه های گردشگری دبی را در اولویت های خود قرار دهید. فواره دبی، اسکی دبی، موزه اتحاد از دیگر جاهای دیدنی دبی هستند. اگر با تور به دبی سفر کرده باشید، حتما بازدید از این جاذبه ها در برنامه شما خواهد بود. امیدواریم که سفر خوبی را به این شهر جذاب تجربه کنید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا