ایران گردی

بهترین زمان سفر به جنگل دالخانی رامسر

تودی تریپ: جنگل دالخانی رامسر که به کریدور بهشت ​​نیز معروف است، گل سرسبد جاذبه های گردشگری رامسر به شمار می رود. در این جنگل می توانید از رانندگی در تونلی رویایی از درختان سر به فلک کشیده و هوای مه آلود لذت ببرید یا مدتی را در میان تپه های سرسبزی که مناظر فوق العاده ای را به نمایش می گذارند سپری کنید و حتی از اشیاء ناب طبیعت عکس بگیرید.

جنگل دالحانی رامسر; جذاب و موثر

جنگل دالخانی رامسر که به کریدور بهشت ​​نیز معروف است، گل سرسبد جاذبه های گردشگری رامسر به شمار می رود. در این جنگل می توانید از رانندگی در تونلی رویایی از درختان سر به فلک کشیده و هوای مه آلود لذت ببرید یا مدتی را در میان تپه های سرسبزی که منظره ای دیدنی از مناظر شگفت انگیز را به نمایش می گذارند، سپری کنید و حتی از اشیاء ناب طبیعت عکس بگیرید.

علاوه بر این در کریدور بهشت ​​رامسر می‌توانید دریاچه‌ای در جنگل، رودخانه، دریایی از ابرها و آبشاری زیبا در جنت رودبار و همچنین آبشاری دیگر در نزدیکی گرسماسر ببینید. جنگل دالحانی یا دلیحانی جدا از اینکه مکانی بکر برای طبیعت گردی و کمپینگ است، در ارتفاع 800 متری جنگلی نیمه مرتفع محسوب می شود و گزینه بسیار مناسبی برای علاقه مندان به جنگل نوردی محسوب می شود.

بهترین زمان برای سفر به جنگل دالانی رامسر

این جنگل نسبت به دیگر جنگل های ایران آلوده و زشت با زباله نیست و به همین دلیل می توان چهره زیباتری از طبیعت جنگلی را شاهد بود.

علاوه بر این در کریدور بهشت ​​رامسر می‌توانید دریاچه‌ای در جنگل، رودخانه، دریایی از ابرها و آبشاری زیبا در جنت رودبار و همچنین آبشاری دیگر در نزدیکی گرسماسر ببینید. جنگل دالحانی یا دلیحانی جدا از اینکه مکانی بکر برای طبیعت گردی و کمپینگ است، در ارتفاع 800 متری جنگلی نیمه مرتفع محسوب می شود و گزینه بسیار مناسبی برای علاقه مندان به جنگل نوردی محسوب می شود. این جنگل نسبت به دیگر جنگل های ایران آلوده و زشت با زباله نیست و به همین دلیل می توان چهره زیباتری از طبیعت جنگلی را شاهد بود.

جنگل دالخانی دارای حیوانات وحشی مانند شغال (خرس نیز در این منطقه دیده شده) و حشرات خطرناک است. بنابراین، اگر می خواهید به کمپینگ بروید، باید به این موضوع توجه کنیم. از گونه های گیاهی متنوع این منطقه می توان به انواع شاه بلوط، انواع شمشاد، راش، توت، اقاقیا، ارس، مندی، گوجه جنگلی، ازگیل، زرشک، فندق، کلخا و زالزالک وحشی اشاره کرد.

بهترین زمان برای سفر به جنگل دالحانی رامسر

زمان بهتری برای سفر به دل جنگل دالخانی

رامسر از جمله شهرهایی است که در هر فصلی از سال می تواند مقصد خوبی برای سفر باشد. جنگل دالخانی نیز از این قاعده مستثنی نیست و در هر فصلی از سال جذابیت ها و زیبایی های خود را دارد.

بهار: جوانه های سبز بهاری، مه و نم نم نم باران، گل های کوچکی که در گوشه و کنار زمین به چشم می خورد از زیبایی های چشمه دالخانی است.

تابستان: هوای گرم و نفس گیر تابستان رامسر را پشت سر بگذارید و از هوای خنک و با طراوت دالانی لذت ببرید.

پاییز: نقش زیبای پاییز نیز به دلهانی می رسد و آن را در رنگ های شگفت انگیز خود غرق می کند. در این زمان از سال هوای جنگل نسبتا سرد است و بارندگی های مداوم جاده را لغزنده و زمین را گل آلود می کند. پس با وسایل کافی به جنگل بروید.

زمستان: زمستان های دالخانی سرد است. اما آیا می توان از منظره دیدنی برف سفید روی درختان سر به فلک کشیده دست کشید و از زیبایی بی حد و حصر آن لذت نبرد!

آدرس: استان مازندران، 30 کیلومتری جنوب شرقی شهر رامسر، جاده یلک جنت رودبار، جنگل دالخانی

بهترین زمان برای سفر به جنگل دالانی رامسر

برای رسیدن به جنگل دالخانی باید از رامسر به سمت شرق حرکت کنید تا به دوراهی جنت رودبار برسید. سه راهی را به سمت داخل بچرخانید (به سمت راست) و ادامه دهید. کم کم جنگل دالانی جلوی چشمت می آید. توجه داشته باشید که جاده جنگلی دالخانی در اکثر نقاط دارای شیب سربالایی است، پس بهتر است قبل از حرکت خودرو خود را به دقت بررسی کنید تا مشکلی پیش نیاید.

نکته

در روزهای خاصی از سال ممکن است برای ورود به جنگل دالخانی هزینه ورودی دریافت کنید. این مبلغ عدد خاصی ندارد و بسته به فصل سفر و ازدحام ترافیک ممکن است تغییر کند.

در ابتدای جاده جنگلی دالخانی و همچنین در انتهای جاده در روستاهای گرسماسر و جنت رودبار می توانید اتاق یا کلبه ای اجاره کنید و شب را در آنجا بمانید. همچنین در مسیر رسیدن به جنگل چندین کلبه جنگلی وجود دارد که می توانید برای شب از آنها استفاده کنید. همچنین می توانید خانه یا ویلا تهیه کنید یا از هتل ها و آپارتمان های مختلف در شهر رامسر و تنکابن استفاده کنید.

بهترین زمان برای سفر به جنگل دالانی رامسر

با توجه به نوع جنگل، سردی شب و وجود حیوانات وحشی مانند شغال و همچنین حشرات مختلف، توصیه می کنیم تا حد امکان از کمپ زدن در این مکان خودداری کنید. به خصوص اگر با خانواده به این جنگل سفر می کنید. همچنین برای اجاره کلبه می توانید به صفحه اجاره کلبه رامسر مراجعه نمایید.

امکانات: در طول مسیر به سمت جنگل کلبه ها، نیمکت ها و رستوران های مختلفی وجود دارد که می توانید در آنها غذا بخورید یا از آنها برای پیک نیک استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا