ایران گردی

بندر چابهار در کدام استان است؟

تودی تریپ: شهرستان چابهار به دلیل دسترسی به دریای مکران و پدیده های تشکیل کوه در شرق دارای جاذبه های گردشگری طبیعی بی نظیری است که امروزه توجه گردشگران بیشماری را به خود جلب می کند.

بد نیست بدانید که پدیده های طبیعی مانند آتشفشان های گلی یا کوه های مینیاتوری تنها در یکی دو نقطه دیگر از جهان وجود دارند و این مناظر دیدنی چابهار به دلیل طبیعت بکرشان در بین مسافران ایرانی و خارجی محبوبیت دارند.

به همین دلیل است که جاذبه های چابهار در بین گردشگران زبانزد است و اگر اهل طبیعت گردی هستید فرصت دیدن این را دارید. جاذبه های چابهار شما نباید آن را از دست بدهید.

چابهار با وسعت 17155 متر مربع در جنوب غربی استان سیستان و بلوچستان که در کنار ساحل دریای عمان و اقیانوس هند واقع شده است و یکی از مهمترین مناطق آزاد به شمار می رود. مناطق ایران

چرا که چابهار تنها شهر ایران است که دارای بندر اقیانوسی است و کشتی های غول پیکر اقیانوس پیما در لنگرگاه آن پهلو می گیرند و دسترسی مستقیم به آب های آزاد دارند.

جاهای دیدنی چابهار

1- کوه های مریخی یا کوه های مینیاتوری

کوه های مریخی یا کوه های مینیاتوری شهر چاباجار یکی از پدیده های ریخت شناسی مشابه آن در شیلی است.

این کوه ها بیشتر رنگ های قرمز و صورتی دارند و در اثر فرسایش باد و باران به وجود آمده اند.

این کوه ها از نوع رسوبی بوده و شیارهای رنگارنگ این کوه ها از نظر زمین شناسی بسیار حائز اهمیت بوده و یکی از مهم ترین جاذبه های چابهار به شمار می روند.

بندر چابهار در کدام استان است؟

هر دو کوه مریخی چابهار و شیلی فاقد هر گونه پوشش گیاهی و فاقد هر گونه گونه گیاهی هستند.

بد نیست بدانید در بهمن ماه و اسفند همایش مریخ نوردی از ساحل چابهار آغاز می شود و ورزشکاران و گردشگران طبیعت گردی تا کوه های مریخی پیاده روی می کنند.

کوه های مریخی و مینیاتوری یکی از جاذبه های چابهار به حساب می آیند، در سفر به این شهر حتما از این پدیده دیدن کنید.

به یاد داشته باشید که برای دیدن چنین جاذبه ای باید دسته جمعی سفر کنید تا همراهان در مواقع خطر به شما کمک کنند. کوه های مریخی خارج از شهر و دور از مراکز درمانی شهر هستند.

2- تالاب لیپار

یکی دیگر از جاذبه های چابهار تالاب لیپار تالاب اف لیپار تنها تالاب صورتی ایران به حساب می آید و شاید برایتان جالب باشد که بدانید تنها چهار تالاب بزرگ دنیا صورتی رنگ هستند که یکی از آنها لیپار نام دارد.

رنگ صورتی این تالاب به دلیل وجود پلانکتون است.

پلانکتون ها موجودات دریایی کوچکی هستند که باعث ایجاد پدیده شبانه و تغییر رنگ تالاب ها می شوند.

اصولاً پلانکتون ها در اقیانوس زندگی می کنند و به دلیل دسترسی چابهار به آب های اقیانوس، این موجودات به صورت فصلی به ساحل شهر می رسند و چنین پدیده زیبایی را ایجاد می کنند.

تالاب لیپار همچنین به عنوان یکی از بهترین مناطق پرنده نگری محسوب می شود و می توانید پرندگانی مانند فلامینگو، ترمه، عقاب صحرا، هاتکی و ده ها مورد دیگر را مشاهده کنید.

پرنده نگری یکی از شاخه های تخصصی گردشگری است که امروزه در ایران توسط گروه های خاصی انجام می شود و پرنده نگرها معمولاً به تالاب لیپار که یکی از منحصر به فردترین جاذبه های چابهار است سفر می کنند.

بندر چابهار در کدام استان است؟

3- ساحل درک: سواحل زیادی در بخش جنوبی این کشور وجود دارد. اما ساحل دارک با سایر سواحل متفاوت است.

در این ساحل دریا و کویر به طرز عجیبی به هم می رسند. این ساحل در جاده زرآباد واقع شده است. به شما توصیه می کنیم بازدید از این ساحل خاص را از دست ندهید.

4- گل پرتاب کننده ها یا بولوبولو: در نزدیکی دشت خیر منطقه ای وجود دارد که بر اثر فشار گاز در زمین، آب و گل از آن خارج می شود و تپه های گلی معروف را ایجاد می کند. ساکنان محلی منطقه این تپه ها را بولوبولو یا ناف دریا می نامند.

5- کوه های مینیاتوری: یکی از جاذبه های چابهار که حتما باید از آن دیدن کنید، کوه های مینیاتوری است که به دلیل وجود تعدادی ترکیبات فلزی مانند آهن و مس و نوع فرسایش آنها به این شکل شکل گرفته است.

سوغات چابهار

برای خرید سوغات منطقه آزاد چابهار می توانید به بازارهای معروف این شهر رفته و صنایع دستی این منطقه از جمله سوزن دوزی، سکه دوزی، زری دوزی، صدف دوزی، قالی و حصیر بافی، زیورآلات و تراش سنگ های قیمتی و غیره را خریداری کنید. .

علاوه بر این، غذاهایی مانند شیرینی و ماهی بسیار خوشمزه و مناسب برای سوغاتی هستند.

از دیگر غذاهای خوشمزه چابهار برای سوغاتی می توان به ماهی و میگوی تازه، لاندو، میوه های استوایی، ادویه جات و شکلات های مختلف اشاره کرد.

برای دیدن بازارهای سنتی و بازار غذا باید به بلوار امام خمینی (ره) بروید.

بازارهای چابهار شامل بازار پردیس چابهار، بازار فردوس چابهار، مجتمع تجاری صالح یار، بازار صدف چابهار، بازار تیس چابهار، بازار ابریشم چابهار و مرکز تجاری الماس است.

انواع پوشاک و صنایع دستی در بازارهای چابهار یافت می شود. فقط کمی وقت بگذارید و بازارهای چابهار را بگردید.

این شهر همیشه سبز دارای آب و هوای معتدل در تمام فصول سال است.

بندر چابهار در کدام استان است؟

می توانید هر زمان که بخواهید به چابهار سفر کنید و به این منطقه خوش آب و هوا بروید.

از مهم ترین ویژگی های این منطقه می توان به هوای خنک بندرگاه در تابستان و هوای مطبوع همراه با نسیم ملایم در زمستان با دمای متوسط ​​24 درجه سانتی گراد اشاره کرد.

اما این نکته نیز قابل ذکر است که اگر می خواهید از شلوغی دوری کنید، بهتر است در روزهای غیر تعطیل به این منطقه سفر کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا