جاذبه های گردشگری خارجی

بزرگترین ایالت آمریکا از نظر مساحت

بزرگترین ایالت آمریکا بر اساس منطقه: آلاسکا

آلاسکا، با سرزمین های وسیع و مناظر زیبا، موقعیت عالی را به عنوان بزرگترین ایالت آمریکا از نظر مساحت به خود اختصاص داده است. آلاسکا مساحت وسیعی به وسعت تقریبی 1723337 مایل مربع (4471856 کیلومتر مربع) را در بر می گیرد که آن را با فاصله زیادی از هر ایالت دیگر در ایالات متحده بزرگتر می کند. با وجود وسعت زیاد، جمعیت آن تنها حدود 626932 نفر است که آن را در میان ایالت های کم جمعیت قرار می دهد و از نظر جمعیت در رتبه 49 در میان ایالت های ایالات متحده قرار دارد.

موقعیت جغرافیایی و مرزها

ایالت آلاسکا در شمال غربی قاره آمریکای شمالی واقع شده است و از زمان الحاق این کشور در سال 1959 به ایالات متحده تعلق دارد. از شرق با استان های کانادا یوکان و بریتیش کلمبیا و از جنوب با ایالات متحده همسایه است. خلیج آلاسکا و اقیانوس آرام. از غرب با دریای برینگ، تنگه برینگ و دریای چوکچی و از شمال با اقیانوس منجمد شمالی و دریای بوفور همسایه است. آلاسکا با موقعیت جغرافیایی استراتژیک خود متمایز است، زیرا در نزدیکی روسیه قرار دارد و توسط تنگه برینگ از آن جدا شده است.

تاریخ آلاسکا

تاریخ آلاسکا به دوره روسیه برمی گردد، زمانی که توسط ملوان روسی ویتوس برینگ در سال 1741 کشف شد. در این دوره، آلاسکا تحت کنترل روسیه بود و برای تجارت خز مورد استفاده قرار می گرفت. در سال 1867، ایالات متحده آلاسکا را از روسیه به قیمت 7.2 میلیون دلار خریداری کرد که معادل حدود دو سنت در هر هکتار است. پس از این خرید، آلاسکا بخشی از ایالات متحده شد، اما تا زمان کشف طلا در اواخر قرن نوزدهم، پیشرفت چشمگیری نداشت.

در سال 1959، آلاسکا یک ایالت رسمی ایالات متحده شد. کشف نفت در دهه 1970 اقتصاد را بسیار تقویت کرد، به ویژه پس از ساخت خط لوله Trans-Alasian برای انتقال نفت از مناطق تولیدی در شمال به بنادر صادراتی در جنوب. آلاسکا همچنین در سال 1964 زلزله‌ای قوی را تجربه کرد که یکی از قوی‌ترین زلزله‌های تاریخ بود که باعث خسارت‌های عظیم و سونامی عظیم شد.

جمعیت شناسی

آلاسکا علیرغم مساحت وسیعش جمعیت نسبتا کمی دارد. جمعیت آلاسکا شامل درصد زیادی از مردم بومی مانند اینویت، آتاباسکان، تلینگیت و یوپیک است. بسیاری از آنها در روستاهای کوچک و مناطق روستایی زندگی می کنند و به ماهیگیری، کشاورزی و صنعت محلی وابسته هستند. شهرهای بزرگی مانند آنکوریج و فیربنکس مراکز اصلی شهری هستند و بیشتر جمعیت ایالت را در خود جای داده اند.

آلاسکا مهاجرانی را از سایر ایالت های ایالات متحده و سایر کشورها دریافت می کند که به تنوع فرهنگی آن کمک می کند. انگلیسی زبان رسمی است، اما بسیاری از زبان های محلی وجود دارد که هنوز در جوامع روستایی صحبت می شود.

جاذبه های گردشگری و طبیعی

آلاسکا دارای طیف گسترده ای از جاذبه های گردشگری و طبیعی است که آن را به مقصدی منحصر به فرد برای بازدیدکنندگان تبدیل می کند. از جمله معروف ترین این جاذبه ها:

پارک ملی دنالی

پارک ملی دنالی یکی از معروف ترین مناطق بیابانی در جهان است و بلندترین قله آمریکای شمالی، کوه دنالی (مک کینلی سابق) را در خود جای داده است. می توانید به گشت و گذار بروید و حیات وحش و مناظر خیره کننده کوه را تماشا کنید.

خلیج یخچالی

این منطقه شامل گروهی از دارایی های یخبندان عظیم و زرد رنگ و دارایی های دریایی شگفت انگیز است. بازدیدکنندگان می توانند برای کشف این دارایی ها و دیدن نهنگ ها، دلفین ها، ماهی ها و پرندگان به سفرهای دریایی بپیوندند.

شهر انکوریج

بزرگترین شهر آلاسکا و یک دروازه محبوب به ایالت. می توانید از موزه آلاسکا و پارک حیات وحش دیدن کنید و از رستوران ها و جشنواره های محلی لذت ببرید.

جزیره کاتمای

جزیره کاتمای جمعیت زیادی از خرس های قهوه ای و مکانی ایده آل برای تماشای خرس و پرندگان وحشی است.

پارک ها و مناطق بیابانی

پارک های ملی آلاسکا شامل مناطقی مانند Kenai Fjords Park، Wrangell-St Elias Park و Glacier Bay Park هستند.

اقتصاد در آلاسکا

اقتصاد آلاسکا به شدت به صنایع طبیعی و منابع غنی این ایالت متکی است. صنعت نفت و گاز طبیعی مهم ترین محرک اقتصاد است که نفت از مناطقی مانند دریای سرد شمال استخراج می شود و از طریق خط لوله ترانس آلاسکا منتقل می شود. ماهیگیری یکی دیگر از بخش‌های مهم اقتصادی است و شامل صید ماهی آزاد، خرچنگ، میگو و حلزون می‌شود.

گردشگری همچنین با مناظر خیره کننده، مناطق بیابانی و حیات وحش فراوان که گردشگران را از سرتاسر جهان جذب می کند، نقش مهمی در اقتصاد آلاسکا ایفا می کند. گردشگری به ارائه فرصت های شغلی در هتل ها، رستوران ها، خدمات مسافرتی و ماجراجویی کمک می کند.

معدن یکی دیگر از بخش های اقتصادی است زیرا آلاسکا دارای منابع طبیعی غنی مانند طلا، نقره، مس و روی است. کشاورزی نیز توسعه یافت و محصولاتی مانند سیب زمینی، سبزیجات و گوشت را کشت. سایر صنایع عبارتند از چوب بری، ساخت و ساز، حمل و نقل و تولید.

دولت و زیرساخت

دولت آلاسکا تحت سیستم حکومتی ایالات متحده متشکل از قوای مجریه، مقننه و قضاییه عمل می کند. شاخه اجرایی شامل دفتر فرماندار آلاسکا است که با انتخابات عمومی انتخاب می شود. قوه مقننه متشکل از سنا و مجلس نمایندگان است که اعضای آن توسط رأی دهندگان انتخاب می شوند. سیستم قضایی متشکل از دادگاه ها است و دادگاه عالی آلاسکا بالاترین دادگاه ایالت است.

حمل و نقل می کند

به دلیل مساحت وسیع آلاسکا و زمین دشوار، این ایالت به وسایل حمل و نقل متعدد متکی است. اینها شامل جاده‌های آسفالت‌شده‌ای که شهرهای بزرگ را به هم متصل می‌کند، سیستم ریلی که آنکوریج و فیربنکس را به هم متصل می‌کند، و هوانوردی داخلی، که وسیله اصلی حمل‌ونقل بین مناطق دورافتاده است، می‌شود. از کشتی برای عبور از رودخانه ها و آبراه ها و از قایق و سورتمه برای حمل و نقل زمستانی استفاده می شود.

سوالات متداول آلاسکا

  • کدام ایالت آمریکا بیشترین منطقه جغرافیایی را دارد؟
    • آلاسکا ایالت آمریکا با بیشترین مساحت است.
  • مساحت آلاسکا چقدر است؟
    • مساحت ایالت آلاسکا حدود 1.7 میلیون مایل مربع (حدود 4.4 میلیون کیلومتر مربع) است.
  • مرزهای جغرافیایی آلاسکا چیست؟
    • از شمال با کانادا، از غرب و جنوب با اقیانوس آرام و از شمال شرق با دریای قطب شمال همسایه است.
  • آیا آلاسکا از نظر مساحت بزرگترین ایالت ایالات متحده است؟
    • بله، آلاسکا بزرگترین ایالت ایالات متحده از نظر مساحت است.
  • شهرهای مهم آلاسکا کدامند؟
    • برخی از شهرهای بزرگ آلاسکا عبارتند از انکوریج، فیربنکس و جونو.
  • جغرافیای آلاسکا چیست؟
    • آلاسکا با تنوع جغرافیایی خود مشخص می شود، زیرا شامل کوه های مرتفع، رودخانه های طولانی، دریاچه ها و مناطق ساحلی مشرف به اقیانوس آرام و دریای منجمد شمالی است.
  • آب و هوای آلاسکا چگونه است؟
    • آب و هوای آلاسکا متنوع است، از مناطق قطبی در شمال تا مناطق جنگلی در جنوب. بخش جنوبی ایالت دارای آب و هوای معتدل است، در حالی که مناطق شمالی بسیار سرد هستند و زمستان های طولانی و سردی را تجربه می کنند.

آلاسکا با منابع طبیعی غنی و مناظر خیره کننده، یکی از منحصر به فردترین و جالب ترین ایالت های آمریکا است. چه بخواهید حیات وحش را کاوش کنید، از زیبایی های طبیعت لذت ببرید یا در مورد تاریخ منحصر به فرد این ایالت بدانید، آلاسکا چیزی برای همه ارائه می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا