ایران گردی

برگزاری نخستین همایش «گردشگری جنگ»

به گزارش تودی تریپ به نقل از ایسنا، سجاد پاکگهر با یادآوری «رشادت ها، رشادت ها و جانفشانی های مردان و زنانی که برای پاسداری از ایران جان خود را فدا کردند» گفت: جنگ تحمیلی یکی از حوادث ماندگار تاریخ است. سندی مدرن و معتبر از شهادت قهرمانان کشور در تاریخ انقلاب اسلامی که خاطرات تلخ و شیرین بسیاری در آن ثبت شده است.

وی افزود: در راستای ثبت حماسه ها و رشادت های این دوران ماندگار در تاریخ کشورمان، با همکاری مشترک فرهنگسرای خرمشهر و موزه دفاع مقدس، سازمان منطقه آزاد اروند و سازمان های فرهنگی خرمشهر و ادارات میراث آبادان. و با حضور صاحب نظران حوزه گردشگری اولین همایش ملی گردشگری نظامی برگزار می شود.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خرمشهر با توجه به تشکیل دبیرخانه این همایش در فرهنگسرای حراست خرمشهر و رونمایی از فراخوان، پوستر و تقویم و همچنین معرفی محورهای مورد نظر. این رویداد فرهنگی در آینده نزدیک گفت: پس از پایان جنگ هر ساله بسیاری از هموطنانمان برای بازدید از مناطق نظامی و عملیاتی به مناطق عملیاتی می روند و رویدادهای مهم این دوران را مشاهده می کنند و از نزدیک با یک موضوع آشنا می شوند. بخش مهمی از تاریخ معاصر و تحلیل این دوران مقدس است.

پاکگهر افزود: با گسترش این بازدیدها، پس از گذشت چهار دهه، همه ساله گردشگران بیشماری از داخل و خارج از کشور به این مناطق می روند و با ادامه این روند تحت عنوان گردشگری دفاع مقدس، امکان تجدید گردشگری وجود دارد. خاطره و حفظ ارزش های این دوران حماسی برای استفاده در عرصه توسعه اقتصادی.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خرمشهر افزود: دستیابی به این فرصت نیازمند برنامه ریزی دقیق و اصولی است و یکی از این برنامه ها برگزاری همایش ملی گردشگری نظامی است که به زودی در خرمشهر برگزار می شود. همچنین مفاد و برنامه های اصلی این همایش در پایان شهریور 1402 همزمان با هفته دفاع مقدس و جهانگردی اعلام می شود.

تحریریه تودی تریپ

ما در تودی تریپ سعی می کنیم بهترین راهنمای سفر برای تجربه یک سفر لذت بخش را برای شما فراهم کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا