ایران گردی

این جاذبه‌های تفریحی شیراز را از دست ندهید

به گزارش سلام اما سفر تفریحی به شیراز سفری است که احتمالا بسیاری از مسافران فراز و نشیب هایی را پشت سر گذاشته اند. شیراز شهری با تاریخ و فرهنگ غنی و جاذبه های گردشگری فراوانی است. از جاذبه هایی که شاید قبلا شنیده باشید تا آنهایی که کمتر در صفحات رسمی راهنمای سفر شیراز به آنها اشاره شده است، جاذبه های بی نظیر شیراز در انتظار گردشگران و علاقه مندان به بهترین تجربه های گردشگری است.

در قسمت های بعدی به معرفی جاذبه های تفریحی شیراز می پردازیم.

بخش اول: معرفی اماکن تاریخی و فرهنگی شیراز

تخت جمشید، باغ ها و خانه های قدیمی، آرامگاه حافظ و سعدی، مدارس قدیمی زند، مسجد نصیرالملک، مسجد وکیل و بازار جدا از جذابیت تاریخی، از جمله مکان هایی هستند که زیبایی و شاهنشاهی را به نمایش می گذارند. معماری. با بازدید از این معابر می توانید به روند تاریخی این شهر مراجعه کنید، نمونه هایی از فرهنگ و هنر شاهنشاهی را بررسی کنید و در عین حال اطلاعات کاملی از اصالت و تاریخ ایران به دست آورید.

پیشنهاد می کنم در ادامه به معرفی دیدنی های تاریخی و فرهنگی شیراز بپردازیم:

– مسجد شاهچراغ: این مسجد در قلب شهر شیراز واقع شده و یکی از عبادتگاه های گردشگری است. ورودی مسجد در ضلع جنوبی و دارای هشت در با لعاب های زیبا می باشد. دیوارها و بناهای این مسجد صخره نوردی و خلاقیت سازندگان آن را به خوبی نشان می دهد.

– مسجد نصیرالملک: مسجد نصیرالملک سد دار، واقع در بین دو مرکز شلوغ و پرطرفدار شهر شیراز با قدمت بیش از 100 سال، یکی از بناهای تاریخی و دیدنی شیراز است.

– تالار وحدت: تالار وحدت تالار قدیمی و بزرگ شیراز است که در سال 1323 در باغی قدیمی در حاشیه شهر شیراز تاسیس شد. این تالار به عنوان اثر باستانی و تاریخی شیراز در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد.

– باغ ارم: باغ ارم یکی از باغ های تاریخی شیراز است و در دوره صفویه و قاجاریه از رونق زیادی برخوردار بوده است. فضای آرامش بخشی در این باغ ایجاد شده است و به ویژه در تابستان های گرم شیراز برای بازدیدکنندگان جذاب است.

– مجموعه کاخ زند: مجموعه کاخ زند یکی از مجموعه های کاخ شیراز است که در قلب شهر واقع شده است. این مجموعه شامل کاخی است که قدمت آن به دوره قاجار می رسد و به عنوان یکی از مکان های دیدنی شیراز شناخته می شود.

اینها تنها چند نمونه از جاذبه های تاریخی و دیدنی شیراز است. شیراز مجموعه ای از بناهای تاریخی، مساجد، مقبره ها، بازارها، باغ ها و دیگر مراکز متنوع دارد که برای تورهای تاریخی و فرهنگی مناسب هستند.

بخش دوم: معرفی جاهای دیدنی فرهنگی و هنری شیراز

شیراز شهر طراحی هنری و هنر کهن است. دانشگاه شیراز، خانه‌های سنتی، مجموعه‌های هنری و آثار شاهنشاهی، تابلوهای کلاسیک و موزه‌های معروف و نمایشگاه‌های هنری در شیراز، تجربیات بی‌نظیری را در اختیار علاقه‌مندان به هنرهای محلی و هنر کلاسیک ایرانی قرار می‌دهد.

بخش سوم: معرفی جاذبه های طبیعی شیراز

جاذبه های طبیعی از معروف ترین جاذبه های شیراز هستند. شهرستان شیراز در منطقه کوهستانی واقع شده است و با خشکسالی و طوفان باران، آثار طبیعی مختلفی از جمله چشم انداز باز، جنگل کوهستانی، مناطق پروازی دیدنی و قرشاه چاتر وجود دارد.

– منطقه پروازی بر فراز آلوند: در منطقه تنکابن در 30 کیلومتری شمال شرق شیراز، منطقه ای روستایی با مناظر زیبا و چشمگیر وجود دارد.

– منظره بیدرون: منطقه ای مرتفع در شمال غربی شیراز است که می توانید با پای پیاده به آن برسید و از مناظر اطراف لذت ببرید.

– جنگل کوهستانی: با حفظ سیستم زیستی، این جنگل بزرگتر از باغ های واقع در شیراز است.

– پارک شاهچراغ: این پارک 110 هکتاری در شمال شرقی شیراز قرار دارد که دسترسی به آن بسیار آسان است. این پارک دارای جاذبه های متنوعی مانند نان، تپه های سرسبز، محیط اجتماعی و جاذبه های باشکوهی مانند چشمه ها و غارها می باشد.

اینها نمونه هایی از جاذبه های طبیعی شیراز هستند. طبیعت زیبای شیراز به رویای هر بیننده ای پرده ای از آرامش و آرامش را به طور کامل نشان می دهد.

قسمت چهارم: باغ های شیراز

باغ های متعدد و زیبا به عنوان بارزترین جاذبه های شیراز شناخته می شود. باغ های عمومی شامل باغ شاهی، باغ ارم، باغ بیستم، باغ گلستان، باغ گلبار و باغ بویوکدشت، باغ های خصوصی شامل باغ خانواده ناصرالدین شاه، باغ بلوار، باغ عفیف آباد، باغ نستعلیق و باغ نذرت زیارت که در محیطی دنج و آرام احاطه شده اند. گردشگران را جذب می کنند

قسمت پنجم: معرفی دیدنی های شهر شیراز

از دیگر جاذبه های شهر شیراز می توان به پارک های شیراز از جمله پارک دکتر هاشمی، چای باغ، میرزا کوه خان، پارک شیراز و … اشاره کرد.

قسمت ششم: پارك و شهربازي شيراز

مهمان نوازی و تسلیت از اصول اعتقادات سنتی ایرانیان است. خانواده های شیرازی همیشه مهمانان خود را به بهترین شکل ممکن راهنمایی و راهنمایی می کنند. نمایشگاه ها، موزه ها و مراکز خرید شهری دغدغه و شادی جوانان است و فضای تفریحی پستی، سینما، مراکز تفریحی، بیلیارد و سینک در خدمت مردم شهری شیراز است.

بخش هفتم: هتل های شیراز

از طرفی شیراز شهری است که تعداد زیادی هتل، مهمانسرا و هتل آپارتمان با امکانات متنوع دارد. در شیراز هتل‌های زیادی در نزدیکی جاذبه‌ها قرار گرفته‌اند که اقامت راحت‌تری و دسترسی راحت‌تری به دیدنی‌های شهر برای گردشگران فراهم می‌کنند.

در نهایت شیراز یکی از شهرهایی است که با افتخار زیبایی کهن و هنری خود را به رخ جهانیان می کشد. این شهر برای همه سلیقه ها و علاقه مندان به هیجان و دگرگونی چیزی برای ارائه دارد و سفر به شیراز قطعا تجربه ای برای گذراندن است. دیدنی های بی شمار طعم فرشتگان و تجربه های خاص زندگی است.

شهر شیراز یکی از معروف ترین و دیدنی ترین شهرهای ایران است که در جنوب کشور واقع شده است. این شهر با وسعتی در حدود 1833 کیلومتر مربع مرکز استان فارس محسوب می شود و در بین رشته کوه های زاگرس و دره های خشک و کویری قرار دارد. شهر شیراز در مرکز ایران قرار دارد و به عنوان یکی از مراکز تجاری، صنعتی و فرهنگی ایران شناخته می شود. این شهر به خاطر جاذبه های فراوانش شناخته شده است و سالانه هزاران گردشگر از سراسر جهان به آن سفر می کنند.

تاریخ شهر شیراز به دوران باستان برمی گردد و در این منطقه شهری باستانی به نام «تیرازیس» وجود داشته است. در زمان هخامنشیان شهر شیراز یکی از شهرهای مهم و معروف ایران به شمار می رفت. سپس در دوره ساسانیان شهر شیراز به عنوان یکی از مراکز فرهنگی و تجاری ایران شناخته می شد. شیراز با رشد و توسعه خود در دوره قاجار به یکی از شهرهای بزرگ و مهم ایران تبدیل شد. در این دوره شهر شیراز به عنوان مرکز استان فارس انتخاب شد و دستخوش تغییرات زیادی شد. شیراز در دوره پهلوی به عنوان یکی از شهرهای مهم و حیاتی ایران شناخته می شد و تحولات بسیاری در بخش های مختلف شهری و صنعتی رخ داد.

در حال حاضر شهر شیراز به عنوان یکی از شهرهای جذاب و توریستی ایران شناخته می شود و سالانه هزاران گردشگر از سراسر جهان به این شهر سفر می کنند. شهر شیراز با آثار باستانی و فرهنگی، باغ‌های زیبا و زیبایی‌های طبیعی، مساجد و مجموعه‌های تاریخی، هنر، ادبیات و پزشکی ایرانی، مقصد گردشگری بسیار جذابی است. شهر شیراز یکی از شهرهای معروف و دیدنی ایران است که به دلیل تاریخ غنی خود به عنوان یکی از مراکز فرهنگی، هنری و ادبی ایران شناخته می شود. این شهر با وسعتی در حدود 1833 کیلومتر مربع مرکز استان فارس محسوب می شود و در میان رشته کوه های زاگرس و دره های خشک و کویری قرار دارد.

شهر شیراز که جاذبه های گردشگری فراوانی دارد همواره یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری ایران بوده و به عنوان یکی از شهرهای فرهنگی و تاریخی این کشور شناخته می شود. اگرچه شهر شیراز در زمینه صنعت گردشگری پیشرفت خوبی داشته است، اما هتل های مناسب و با کیفیت زیادی وجود دارد. در این مقاله به بررسی چند هتل محبوب شیراز می پردازیم:

– هتل چمران: این هتل مجلل و بسیار زیبا در قلب شهر شیراز واقع شده و با معماری خاص و ساختمان بلند خود یکی از جاذبه های شهر شیراز محسوب می شود. این هتل دارای امکاناتی مانند استخر روباز، سالن بدنسازی، رستوران و بار و کافه بسیار زیبا می باشد و یکی از هتل های مجلل شیراز به شمار می رود.

– هتل پارس: هتل پارس با بیش از 100 سال سابقه در صنعت گردشگری به عنوان یکی از هتل های محبوب و پرطرفدار شیراز شناخته می شود. این هتل دارای امکاناتی مانند استخر، سونا، جکوزی و لابی بار می باشد. با توجه به قدمت و قدمت این هتل، بسیاری از گردشگران خارجی، هتل پارس را برای اقامت در شیراز انتخاب می کنند.

– هتل زندیه: این هتل از دو قسمت قدیم و جدید تشکیل شده و در مرکز شهر واقع شده است. این هتل دارای آپارتمان ها و امکانات فوق العاده ای مانند استخر، سالن بدنسازی و رستوران با منوی متنوع است. هتل زندیه به دلیل قرار گرفتن در مجاورت باغ ایرانیان شیراز و مرکز خرید پردیس برای گردشگران خارجی نیز جذاب است.

– هتل الغدیر: شیراز یکی از هتل های معروف شیراز است که در مرکز شهر قرار دارد. این هتل با اتاق های شیک و مدرن و امکاناتی مانند رستوران، صبحانه، کافه، پارکینگ، سالن اجتماعات، بار، وای فای و سالن کنفرانس، جذابیت زیادی را برای مسافران خود به ارمغان می آورد. اتاق های هتل الغدیر شیراز بسیار جادار هستند و دارای یخچال، تلویزیون صفحه بزرگ، تهویه مطبوع و حمام اختصاصی هستند. همچنین برخی از اتاق های هتل الغدیر شیراز دارای بالکن با منظره ای زیبا از شهر هستند که می توانید لحظات خوشی را در آن سپری کنید.

شیراز با وجود داشتن تعدادی مکان بسیار جذاب، یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در ایران است. در زیر به برخی از دیدنی های شهر شیراز می پردازیم

– حافظیه: حافظیه یکی از مکان های مهم و معروف شهر شیراز است و به عنوان یکی از مقدس ترین اماکن ایران شناخته می شود. این مکان به دلیل آثار قدیمی و فرهنگی خود مورد توجه گردشگران بسیاری قرار گرفته است. حافظیه یکی از مهم ترین نقاط دیدنی شیراز است و همچنین به عنوان باغی زیبا و دلپذیر برای تفریح ​​و استراحت برای بسیاری از مردم منطقه شناخته می شود.

– باغ ارم: باغ ارم یکی از باغ های زیبا و دیدنی شهر شیراز است که در معماری قدیمی ایرانی ساخته شده است. این باغ با چشم انداز طبیعی خیره کننده زمینه مناسبی را برای استراحت، پیاده روی و عکاسی در اختیار گردشگران قرار می دهد. این باغ موزه همچنین دارای نمایشگاهی است که در آن عکس ها، نقاشی ها و آثار دست ساز شاعران و نویسندگان مشهوری چون سعدی، حافظ و شوشتری به نمایش گذاشته شده است.

باغ های ایرانی شاهچراغ: باغ های ایرانی شاهچراغ به خاطر دو باغ اصلی باغ محمدیه و باغ نیلوفری معروف هستند. این باغ ها با معماری قدیمی ایرانی و مناظر طبیعی خیره کننده گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند. باغ محمدیه با کاخ و فانوس ها و قسمت نیلوفر آبی با مجموعه ای از مناظر زیبا و شیرین، تجربه فوق العاده ای را برای گردشگران فراهم می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا