ایران گردی

استانداری شیراز: حرکت‌های مختلف برخی افراد معلوم الحال عفت‌زدایی جریان جشن‌های ۲۵۰۰ ساله را به ذهن متبادر می‌سازد

به گزارش تودی تریپ به نقل از تسنیم از شیراز به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، تلاش هنجارشکنان برای تغییر فضای دلگرم، عرفانی و آرام حافظیه که پذیرای اقشار مختلف مردم است. با هر فکر و نظری در کنار هم در مناسبت های ملی و مذهبی، بر هیچکس پوشیده نیست و کانون توجه رسانه های بیگانه و تحرکات مختلف برخی افراد از قبل مشخص است. حوادث افترا و هتک حرمت، جریان 2500 سال جشن و تکرار بافت آن را به یاد می آورد.

اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس با عنایت به مباحث مطرح شده پیرامون موضوع خاطره شیراز، متن زیر را جهت تنویر افکار عمومی و رفع شبهات منتشر می کند: به منظور پاسخگویی به سوالات مردم، برای تنویر افکار عمومی و رفع شبهات عمومی و دعوت مردم شریف به نکات زیر اشاره می شود:

1- شیراز دارالعلم فارس و مهد تمدن ایران باستان و پایتخت بزرگ ایران در ادوار مختلف تاریخی، دارای فرهنگ اصیل، مردمانی اصیل و سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در ایران اسلامی است. که جنبه های مختلف تمدنی، تاریخی، مذهبی و فرهنگی این شهر و استان را تحمیل می کند، باید نزد میهمانان حفظ و احترام شود و مسئولان در حفظ و تکریم امور استان کوشا باشند.

2- فیلم منتشر شده نه مطابق با فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی ما بود و نه در شرایط کنونی جامعه عادی بود. تلاش هنجارشکنان برای تغییر فضای دل انگیز، عرفانی و آرام حافظیه که در مناسبت های ملی و مذهبی با هر فکر و نظری پذیرای مردم از هر قشری است بر هیچکس پوشیده نیست و مورد توجه بیگانگان است. رسانه ها و تحرکات مختلف برخی افراد آشکار است. حوادث فسق و بی روحی جریان 2500 سال جشن و تکرار بافت آن را به یاد می آورد.

3- امنیت روانی و اخلاقی و توجه به شرایط فرهنگی هر منطقه و محیط گردشگری همواره از عوامل جذب گردشگر است. بنابراین انتظار ایجاد فضایی منضبط، امن، آرام و فرهنگی از ضروریات مورد نیاز اکثریت بازدیدکنندگان حافظیه و سایر اماکن تاریخی است. استفاده از محیط زیبای اماکن تاریخی و بهره مندی از آثار آن در اقصی نقاط جهان دارای اصول خاصی است و این مکان ها هرگز به محل التقاط فرهنگی تبدیل نمی شوند و حفظ شرایط مناسب بر عهده متولی و دولت است. از قوانین مقررات کشور پیروی کنید.

4- در جمهوری اسلامی ایران، دستگاه قضایی در تصمیم گیری و اجرای تصمیمات دادگاه مستقل بوده و اطاعت از تصمیمات دادگاه برای همگان الزامی است. در مورد حافظيه اصرار مقام معظم رهبري استان بر عدم دستگيري مديركل محترم ميراث فرهنگي و گردشگري فارس و حفظ حريم وي بود كه مورد پذيرش قوه محترم قضائيه و كوچكترين اطلاعي نيز قرار گرفت. قوانین کشور می‌داند که اصولاً قوه مجریه و رهبری عالی استان نمی‌توانند دستور بازداشت یا منع کار یک نفر را صادر کنند.

5- ساعاتی پس از آغاز تحقیقات پیرامون موضوع حافظیه، برخی رسانه ها اخباری مبنی بر بازداشت مدیرکل میراث فرهنگی استان منتشر کردند که با واقعیت مغایرت دارد. استاندار فارس در گفتگویی تنها خبر رسیدگی قضایی به پرونده و متن ابلاغ قضایی را به عنوان اولین خبر اعلام کرد تا از احتمال سوء استفاده و سایر اخباری که سازندگان سناریو شروع کرده اند جلوگیری شود.

6- اگرچه کار اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس و سایر نهادها همواره تحت نظارت و ارزیابی استانداری و دستگاه های حاکمیتی بوده و هرگونه وقفه یا کم کاری، با سهل انگاری و اشتباه برخورد قانونی می شود. اما شیوه کار تیم مدیریت استان حفظ قداست مردم، توجه به سوابق و نتایج گذشته و حال و حمایت از مدیران توانمند و کوشا است و در چنین مواردی هیچ گونه رفتار خلاف شرع و اخلاق اسلامی در خارج انجام نمی شود. .

7- لازم است اصحاب رسانه علاقه مند و محترم که آرزوی همیشگی آنها توسعه و آرامش استان است، با نقل دقیق و صادقانه وقایع و تحقیق در موضوعات مطرح شده؛ اطلاعات خود را از منابع اصلی و رسمی دریافت کنید تا ضمن قرار گرفتن در جریان صحیح و دقیق اطلاعات، با نگاه منصفانه و انتقادی دلیل پیشرفت استان باشند.

8- همگان باید مطمئن باشند که مدیریت استان فارس به دستور رهبر فرزانه انقلاب اسلامی متعهد به حل مشکلات اقتصادی استان بوده و تلاش در جهت توسعه، آبادانی و اشتغال را سرلوحه کار خود قرار داده است. . همچنین حفظ امنیت دینی و اخلاقی جامعه مسلمان ایرانی از وظایف مسلم آن محسوب می شود.

انتهای پیام/424/.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا