ایران گردی

آکواریوم انزلی؛ جاذبه ای بی همتا در شمال ایران

تودی تریپ: وقتی وارد مجموعه Fantastic می شوید، دنیایی از شگفتی ها و حیوانات زیر آب را خواهید دید. این مجموعه بسیار سرگرم کننده است، ممکن است گذر زمان را احساس نکنید.

ماهی های آب شور، ماهی های آب شیرین و تونل آکواریوم سه قسمت اصلی این مجموعه دیدنی هستند.

می توانید از آکواریوم های فضای باز، مینی آکواریوم ها، آکواریوم های معمولی و آکواریوم های تونلی بازدید کنید. وقت بگذارید، آکواریوم ها هنوز آماده نیستند.

این مجموعه شامل آکواریوم های دیواری، حوض و استوانه ای می باشد. آنها با بهترین فیلترها، آب ورودی به هر محفظه را تصفیه می کنند تا محیط زندگی خوبی برای حیوانات فراهم کنند.

آشنایی با آکواریوم انزلی

آکواریوم بندرانزلی با نام “آکواریوم فانتاستیک” در تاریخ 14 تیر 1396 با سرمایه گذاری خارجی 30 میلیون یورو افتتاح شد و علاوه بر 200 گونه مختلف آبزی، بیش از 5000 هزار خزنده، آبزی و پرنده را در خود جای داده است. کامل ترین مجموعه از گونه های آبزی.

آکواریوم انزلی;  جاذبه ای بی نظیر در شمال ایران

آکواریوم انزلی به مساحت 10000 متر مربع در دو طبقه ساخته شده است و حوض ها، آکواریوم های دیواری و استوانه ای آن به صورت کاملا هوشمند طراحی شده است و اطلاعات مربوط به آبزیان و جانوران این مجموعه از طریق چند رسانه ای در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد. .

فیلترهای به کار رفته در آن یکی از مهم ترین قسمت های آکواریوم است که برای تصفیه آب و حذف سختی و املاح آب مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر تماشای آکواریوم، می توان از شهربازی سرپوشیده گیم لند با بازی های مدرن، شهربازی و سالن بولینگ استاندارد هشت باند استفاده کرد.

رستوران و کافه گراندچف یکی از قسمت های جذاب و خوشمزه آکواریوم انزلی است که اوقات خوشی را برای بازدیدکنندگان ایجاد می کند.

تالار خلیج: این یکی از بزرگترین سالن های آکواریوم منطقه آزاد انزلی است که در آن می توانید آکواریوم های مختلف با انواع ماهی های خلیج فارس را ببینید. همچنین مکان زیبایی برای عکس های دسته جمعی دارد.

بخش فک: قسمت فک به گردشگران اجازه می دهد تا اندازه واقعی آرواره های ماهی های مختلف را از نزدیک ببینند.

تب آمازون: در این قسمت بازدیدکنندگان می توانند از مناظر جنگل آمازون برای گرفتن عکس یادگاری و لذت بردن از ماهی های بومی منطقه آمازون مانند ماهی سفره آب شیرین، طوطی ماهی، ماهی اسکار و … استفاده کنند.

گونه های آبزی دیگری مانند ماهی پنگوسی از ماهیان زینتی جنوب شرقی آسیا و ماهی دریاچه مالاوی (از دریاچه های آفریقا) در منطقه آمازون وجود دارد.

قسمتی از غار دریایی: دکوراسیون و نورپردازی این قسمت آن را شبیه به غار دریایی کرده است و می توانید در اعماق دریا به گشت و گذار علمی بپردازید و ماهی های مختلف را تماشا کنید.

آکواریوم انزلی;  جاذبه ای بی نظیر در شمال ایران

بیش از 35 گونه ماهی در این غار آبی زیبا زندگی می کنند که از جمله آنها می توان به ماهی موری و باکسی اشاره کرد.

بخش دریای خزر: آکواریوم تخصصی دریای خزر به ماهی ها و آبزیان این دریا اختصاص دارد که خاویار معروف ترین آنهاست.

در این مکان فیل ماهی یا ماهی بلوگا که بزرگترین ماهی دریای خزر است و گران ترین خاویار جهان را دارد پرورش می یابد.

کوسه ها: این منطقه محل زندگی کوسه هایی مانند کوسه نوک سیاه بومی اقیانوس اطلس و هند است.

آکواریوم انزلی کجاست؟

برای بازدید از آکواریوم زیبای انزلی باید به سمت شمال ایران حرکت کنید. پس از رسیدن به استان سرسبز گیلان به رشت و سپس به شهر انزلی بروید.

فاصله رشت تا منطقه آزاد انزلی حدود 30 کیلومتر است. آکواریوم فوق العاده در کنار باغ پرندگان و پشت مرکز خرید ونوس قرار دارد.

بندرانزلی دارای آب و هوای معتدل و مرطوب است. بنابراین بهترین زمان برای بازدید از آکواریوم بندرانزلی بهار است. در روزهای بهاری هوا آفتابی است و نسیم خنکی در کنار ساحل می وزد.

تابستانش کمی گرم است. به اینها خشن بودن هوا را هم اضافه کنید. البته افراد زیادی در روزهای گرم تابستان برای شنا و ورزش های آبی به این منطقه می روند.

در پاییز و زمستان، بارندگی در شمال نیز آغاز می شود. اما مجموعه آکواریوم منطقه آزاد سرپوشیده است و روزهای بارانی مشکلی ایجاد نمی کند.

قبل از بسته شدن آکواریوم می توانید از سالن های مختلف دیدن کنید و از دو طبقه استفاده کنید. اما اگر از دروازه عبور کنید و به مغازه یا زمین بازی بروید؛ دیگر نمی توانید وارد قسمت آکواریوم شوید.

آکواریوم انزلی;  جاذبه ای بی نظیر در شمال ایران

اگر به دنبال خرید بلیط ارزان آکواریوم انزلی هستید، می توانید از یک روز قبل بلیط را از سایت های تخفیف تهیه کنید.

شما می توانید در اکثر نقاط آکواریوم عکس بگیرید. به جز برخی از قسمت هایی که به دلیل آسیب فلاش دوربین به حیوانات آبزی اجازه عکس گرفتن را ندارید. فلاش دوربین می تواند به طور جدی به حس جهت و بینایی حیوانات آسیب برساند.

آکواریوم انزلی با بیش از 40 آکواریوم بزرگترین و کامل ترین آکواریوم ایران محسوب می شود که به یکی از جاذبه های اصلی شهر انزلی تبدیل شده است.

تونل 40 متری زیر آب، حجم سه میلیون لیتر آب، وجود آبزیان مختلف از پنج قاره، سینماهای چند بعدی و بخش های تجاری، خدماتی و تفریحی در برنامه های خود در انتظار گردشگرانی است که از این آکواریوم بازدید می کنند.

نزدیکی به پایتخت، جاذبه های گردشگری متعدد، انواع مراکز خرید پذیرای گردشگران منطقه آزاد انزلی و همچنین آکواریوم آن بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا