ایران گردی

آبشارگردی در آبشار گویله مریوان

تودی تریپ: آبشار گویله در روستای گویله قرار دارد و ارتفاع آن بیش از 50 متر است و مسیر آن از سقز به مریوان است. این مکان بسیار زیبا و سرسبز یکی از جاذبه های مریوان است.

درباره مریوان

شهر مریوان یکی از شهرهای توریستی کردستان است که طبیعتی منحصر به فرد، فرهنگ کهن و مردمانی مهربان دارد. اکثر شهرهای استان کردستان دارای جذابیت بکری هستند که گردشگران را به خود جذب می کند.

شهر مریوان نیز از این امر مستثنی نیست و با طبیعتی فوق العاده زیبا در 125 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است. واژه مریوان در زبان کردی به صورت ماراوی و به معنی محل اردک ها بیان می شود و این منطقه به دلیل وجود دریاچه باتلاقی زیستگاه انواع اردک ها است. همچنین این منطقه در قدیم شامل محصولات جنگلی مانند مازوج، گز، کتیرا و مرو بوده که سالها بعد به مریوان معروف شد.

از جاذبه های مریوان می توان به آبشار گیله، تالاب زریوار، جنگل و بخش هایی از سرشیو و خومیرآباد، کوه میراجی، بازارچه مرزی باشماق، قلعه امام و قلعه تاریخی اشاره کرد.

تور آبشار گویله مریوان

در این مطلب می خواهیم در مورد آبشار گیله که در روستایی به همین نام قرار دارد نیز بنویسیم. روستای گاوله دارای بافت روستایی جذابی است و همواره به عنوان یکی از مقاصد زیبای گردشگری شناخته می شود، اکثر اهالی به دلیل وجود این آبشار زیبا به کشاورزی مشغول هستند و زمین کشاورزی از طریق آبشار گاوله تامین می شود.

آشنایی با آبشار گیله

آبشار گیله در فصل بهار مملو از آب است و یکی از زیباترین نقاط منطقه به شمار می‌رود که با هوای فوق‌العاده سرد و یخبندان آبشار، منظره‌ای دلپذیر برای طبیعت‌گردان است.

آبشار گیله در میان جنگل های انبوه منطقه مرزی کردستان قرار دارد و با مناظر زیبای خود در مسیر جاده سقز به مریوان از پیچ های جاده جنگلی قدیمی سقز می گذرد و به اعماق دره می ریزد.

آبشار گیله از کنار جاده نیز قابل مشاهده است اما برای رسیدن به بالای آن باید نحوه صعود را بدانید که البته برای صعود به این آبشار یک صعود جزئی کافی است و مسیر حدود یک ساعت طول می کشد. در زیر و مسیر پاکوب از اینجا شروع می شود و با دنبال کردن مسیرها می توانید به زیر آبشار گویله بروید و از منظره زیبای آنجا لذت ببرید.

تور آبشار گویله مریوان

آبشار گیله در 20 کیلومتری مریوان و در نزدیکی روستایی به همین نام قرار دارد و یکی از مقاصد گردشگری و دیدنی های مریوان است. این آبشار در دل جنگل های انبوه و سرسبز منطقه مرزی کردستان در امتداد محور سقز – مریوان قرار دارد و ارتفاع آن به بیش از 50 متر می رسد.

در فاصله یک کیلومتری از جاده، با عبور از جاده می توانید این آبشار زیبا را ببینید که با نهر خروشان به اعماق دره می ریزد.

آبشار گیله یکی از جاذبه های استان کردستان است که در شهر مریوان در مسیر جاده مریوان – سقز قرار دارد. این آبشار زیبا یکی از زیباترین نقاط منطقه در فصل بهار است.

آبشار گویله مریوان در 20 کیلومتری شهر مریوان و در نزدیکی روستای گویله قرار دارد. این آبشار در امتداد محور سقز – مریوان از میان جنگل های انبوه مرزی کردستان می گذرد و ارتفاع آن به بیش از 50 متر می رسد. اگر از جاده سقز – مریوان عبور کنید، این آبشار یک کیلومتر فاصله دارد و در کنار جاده دیده می شود.

تور آبشار گویله مریوان

یکی از مناظر زیبای مسیر سقز – مریوان بعد از کوه عمدتاً سفید چل چشمه، آبشار زیبای گیله است که از پیچ جاده قدیمی جنگلی سقز – مریوان بیرون آمده و به اعماق دره می ریزد.

آبشار گیله نیز در کنار جاده قابل مشاهده است اما برای رسیدن به آن باید حدود یک ساعت پیاده روی کنید. در کنار جاده مسیری به سمت پایین دیده می شود و مسیر پاکوب از همان جا شروع می شود. به دنبال پاکوبس می توانید به راحتی از زیر آبشار گویله عبور کنید و از عظمت و شکوه آن لذت ببرید.

مریوان یکی از شهرهای دیدنی استان کردستان است که با طبیعتی ناشناخته پذیرای علاقه مندان و کاوشگران است. دریاچه زریوار و نواحی دزلی تا برد رشه نیز از زیبایی های طبیعی مریوان به شمار می رود.

تور آبشار گویله مریوان

مسیر پیاده روی آبشار گویله در کنار جاده قابل مشاهده است اما برای رسیدن به آن نیاز به یک صعود مختصر به مدت حدود یک ساعت دارید، در کنار جاده می توانید مسیری به پایین ببینید و مسیر پاکوب درست از آنجا شروع می شود. به زیر آبشار گویله بروید و از شکوه و عظمت آن لذت ببرید.

برای رسیدن به آبشار گویله مریوان باید از جاده مریوان به سقز بروید و پس از طی 20 کیلومتر در این جاده به روستای گویله برسید. در این میان آبشار گویله مریوان را خواهید دید که در یک کیلومتری جاده قرار دارد.

شما می توانید 24 ساعت شبانه روز از آبشار زیبای گیله دیدن کنید، اما پیشنهاد می کنیم قبل از غروب و تاریکی آفتاب از آن دیدن کنید تا بتوانید از مناظر اطراف لذت ببرید و مسیر خود را بدانید. برای بازدید از این آبشار نیازی به پرداخت هزینه ندارید و رایگان است.

تور آبشار گویله مریوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا